کاریابی کاران

آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران
  • کاریابی کاران

    آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران

مشخصات بلاگ
کاریابی کاران

کاران اولین موتور هوشمند جستجوی آگهی های استخدامی و مشاغل در ایران است. اگر به دنبال کار می گردید کافی است عنوان شغلی موردنظر خود را در کاران وارد کنید تا موتور جستجوی کاران، تمام فرصت های شغلی سراسر وب را جمع آوری کرده و یکجا به شما نمایش دهد.

پیوندها

۱۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

برای فهمیدن این موضوع باید جواب این چهار پرسش را مورد تفکر و بررسی قرار دهید:

۱- آیا به هنگام کار، همواره فرصت و اختیار دارم تا آن را به بهترین وجهی که خود می دانم، انجام دهم؟

۲- آیا در خلال هفت روز گذشته ، از کارهای خوب من هیچ تقدیری شده است؟

۳- آیا مدیر مستقیم یا کسی دیگر به شخصیت انسانی من توجه دارد؟

۴- آیا در محیط کار کسی هست که مشوق پرورش و پیشرفت من باشد؟

اگر به این پرسش ها پاسخ مثبت داده نشده باشد، همه آرزوهای پذیرفته شدن در جمع، عضو تیم کاری شدن و یادگیری از دیگران را باید بر باد رفته دانست.

رهبر باید برای فرهنگ سازی این چهار رویکرد در سازمان و تیم ها تلاش نماید تا بتواند حس ارزشمند بودن را به نیروها منتقل نماید.

 

نوشته شده توسط:دکتر شیخ ابومسعودی

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

آنچه که باعث رضایت کارمندان می شود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۱ ، ۱۱:۲۷
کاریابی کاران
دوشنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۰۹:۴۹ ق.ظ

انواع کارکنان بد قِلق و روش مدیریت آن‌ها

همکاران بد قلق

 

(Difficult Employees)

همه جا هستند
کارکنان بد قلق کارکنانی هستند که با نگرش‌ها و رفتارهای نامناسب و گاهاً منفی در سازمان و محیط کار، تأثیرات نامطلوبی بر عملکرد و روحیه سایر کارکنان می‌گذارند.

قربانی‌ها (Victim): قربانی، فردی در سازمان است که کمترین پاسخگویی ومسئولیت را در سازمان بر عهده می‌گیرد. برای مدیریت این دسته از کارکنان، باید به صورت شفاف محدوده‌های پاسخگویی آن‌ها را تعیین کنید. درباره کمیت و کیفیت و زمان کاری که از آن‌ها انتظار دارید، روشن و شفاف برخورد کنید

-2 سوسک‌ها (Hisser):این کارکنان همانند ماری هستند که حلقه زده‌اند! این دسته از کارکنان بدقلق، با ایجاد سرو صدا در محیط کاری، با اعمال زور و نشان دادن رفتارهای قلدری سازمانی از خود، آسیب‌های زیادی را به سایر کارکنان در محیط کاری وارد می‌کنند. برای مدیریت این کارکنان، باید به دنبال کشف محرک‌هایی باشید که این رفتارها را در آن‌ها برانگیخته می‌کند. اگر نتوانستید این کار را انجام دهید، باید این کارکنان را از محیط کاری خارج کنید

-3 منفی‌باف‌ها (Negative Nellie): این کارکنان همواره منتظر این هستند که اتفاق خوبی که در سازمان در حال رخ دادن هست را به تباهی بکشند. آن‌ها همواره در برابر تغییرات و استراتژی‌ها و فرآیندهای جدید، مقاومت می‌کنند و نگرش منفی دارند. از این کارکنان می‌توانید به عنوان رَجز خوان گروه (Devil’s advocate) و تیم استفاده کنید تا با مخالفت‌های خود مانع از دچار شدن گروه به گروه‌فکری و سایر نقصان‌های گروهی شود. از نگرش منفی او برای به دست آوردن نتایج گروهیِ مثبت استفاده کنید. اما هرگز این کارکنان را در پست‌ها کلیدی و پست‌های رهبری قرار ندهید.

-4اشباح (Ghost): این کارکنان همانند شبح وقتی به آن‌ها نیاز دارید، با انواع بهانه‌تراشی‌ها از محل کار ناپدید می‌شوند و خود را از دسترس خارج می‌کنند و وقتی که کار با موفقیت انجام می‌شود، به ناگهان ظاهر می‌شوند! برای مدیریت این دسته از کارکنان، باید با آن‌ها رک باشید و مشخصاً انتظار خود از آن‌ها را برای انجام کاری خاص، با تعیین محدوده زمانی بخواهید.

-5خودشیفته‌ها (Narcissist): این کارکنان فقط خودشان را می‌بینند و فقط به خود و کار خود اهمیت می‌دهند. تغییر رفتار این کارکنان خیلی دشوار، اما ممکن است. این ویژگی، نوعی ویژگی شخصیتی است و بنابراین تغییر آن سخت‌تر است. اما اگر بتوانید انگیزه‌های لازم برای تغییر رفتار آن‌ها را پیدا کنید و آن‌ها را در محیط کارهای تیمی قرار دهید، شاید بتوانید این دسته از کارکنان بد قلق را مدیریت کنید.

-6انیشتین‌ها (Einstein): این کارکنان، کارکنان باهوشی هستند که به باهوش بودن خود آگاه هستند. این کارکنان اغلب نسبت به افکار و نظرات خود سفت و سخت هستند و کمتر پا پس می‌کشند. هوش وافر آن‌ها هم اثرات مثبت و هم اثرات منفی بر سایر کارکنان دارد. برای مدیریت این دسته کارکنان، به آن‌ها اجازه دهید تا تحلیل خودشان را انجام دهند و نظرشان را بگویند، اما سعی کنید با قرار دادن آن‌ها در مسیر برنامه، آن‌ها را به نوعی رهبری کنید

به طور کلی، مدیریت کارکنان بدقلق، به هیچ وجه ساده نیست. مدیریت آن‌ها نوعی مهارت است که در طول سالیان و با کار کردن با کارکنان متنوع و محیط‌های کاری مختلف، به دست می‌آید. تمام تلاش رهبران و مدیران سازمان باید شناسایی این کارکنان و کم کردن اثر رفتاری و نگرشی آن‌ها بر دیگر کارکنان باشد.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

با همکار زیرآب زن چطور برخورد کنیم؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۰۱ ، ۰۹:۴۹
کاریابی کاران
شنبه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۰۲:۵۴ ب.ظ

چرا کارکنان خوب و شایسته را از دست می دهیم

این سوال می تواند پاسخ های زیادی داشته باشد که مهم ترین دلایل آن عبارتند از :

برخی کارکنان با مدیران مافوقشان مشکل پیدا می کنند . مدیری که شایسته نیست، اعتماد نمی کند ، اختیار نمی دهد ، از رشد کارمند می‌ترسد ، قابل اعتماد و قدردان نیست نمی تواند کارکنانش را حفظ کند.
وقتی در استخدام دقت نمی کنیم ، ممکن است فردی را استخدام کنیم یا فردی سازمان مارو انتخاب کند که تناسب زیادی با یکدیگر نداریم در هر دو صورت نتیجه ترک زود هنگام کار خواهد بود.
انسان به صورت طبیعی مایل است رشد کند ، یاد بگیرد ترفیع داشته باشد . وقتی سازمان امکان پرورش استعداد ها را نداشته باشد این امکان قوت می‌گیرد که برخی کارکنان به دنبال فرصت شغلی جدید سازمان ما را ترک کنند.
نوع شغل ،حجم کاری ، فشار های جسمی و روانی ناشی از فقدان اعتبار اجماعی بعضی مشاغل باعث ترک کار کارمندان ما می‌شود.
همه ما مایل به دیده شدن هستیم و در قبال کاری که میکنیم مورد قدر دانی قرار گیریم. وقتی کارکنان احساس کنند از آن ها قدر دانی نمی‌شود، دلسرد و مایوس می‌شوند.
نظام های جبران خدمات (حقوق و مزایای خوب ) هم نقش قابل توجهی در حفظ و نگهداری کارکنان شایسته دارند.
به هر حال باید بدانیم هیچ سازمانی موفق نمی‌شود همه کارکنان خود را در دراز مدت حفظ کند، پس باید خروج کارکنان را به عنوان یک واقعیت پذیرفت و مدیریت کرد.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

چرا اخراج های بی برنامه به یک کسب و کار آسیب می زند؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۰۱ ، ۱۴:۵۴
کاریابی کاران
سه شنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۲۳ ق.ظ

حقوق درخواستی شما چقدر است؟

این سوالی است که برای افرادی که در حال ارسال رزومه به شرکتهای مختلف هستند، پیش می آید.

اولا چیزی که منطق می‌گوید این است که میزان نیاز مالی شما هیچ ارتباطی به توقع حقوقی شما نمی‌تواند داشته باشد.
دوم اینکه الزاما در صورتی که حقوق پایین تری درخواست کنید، منجر به موفقیت در مصاحبه نمی‌شود.

و نکته آخر، اینکه چه روالی را در پیش بگیریم. منطق اعلام حقوق درخواستی بدین شکل است:

 

برای تخصص من در این شهر طبق تحقیقاتی که داشته‌ام، شرکتها، بین X تا Y به طور معمول پرداخت می‌کنند.
 با توجه به سطح سواد، تجربیات، تخصص و ... من می‌توان گفت که در سطح مبتدی/متوسط/ارشد افراد این حوزه قرار می‌گیرم.
 با توجه به این موارد، عدد درخواستی من N خواهد بود.

می‌توانید عدد پرداختی متناسب با تخصص و کشور/شهر مورد نظرتان را با سرچ در سایت Glassdoor پیدا کنید.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

سر حقوق چگونه مذاکره کنیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۰۱ ، ۱۰:۲۳
کاریابی کاران
يكشنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۱۴ ق.ظ

مرز باریک رفاقت و همکاری

رفاقت و همکاری

نمیدونم تا حالا روابط عجیب و غریب توی محیط کار دیدید یا نه !
حالا منظورم از روابط عجیب و غریب چیه؟ اول مدل‌های مختلفی که دیدیم رو بررسی می‌کنیم تا برسم به عجیب و غریباش.

روابط صمیمانه توام با حفظ مسئولیت های کاری
این روابط خیلی جذابن، چون حد و مرز مشخصی برای صمیمیت همدیگه قائل میشن و حواسشون به‌ هم هست. هم درد و دل میکنن هم کار رو به صورت تیمی پیش می‌برن. در این حالت مشکلات  خیلیی کمتر به  وجود میاد ولی اگر بیاد شدیده


روابط خشک کاری
خیلی سخته صبح به صبح فقط سلام کنی و تو روز دوبار موقعه چایی ریختن ببینیش خیلی سخته.
واقعا برای افرادی سخته که بخوان تو محیط کاری خشک کار کنند انرژیشون رو از دست میدن.


 همه چی بلد ها
یه کم سخته قانعه بشن، بابت چیزی که بلد نیستن حرف نزنن و یا نظر ندن. معمولا حرفشون هم بروی بیشتری داره. دلیلش رو هم هنوز کسی نمیدونه.

روابط رو میز
این مدل خیلی ترسناکن یعنی میدونی چه ساعتی، کجا، و با کی بوده! با تمام جرییاتش و خب اصلا خوب نیست چون هیچ حد و مرزی نداره. بعد از گذشت مدتی شوخی‌های فیزیکی شروع میشه و مکالمه‌ها به سمت و سوی عجیبی کشیده می‌شه و پای روابط خصوصی و مسائل جنسی و هر لحن و ادبیاتی وسط کشیده میشه.

همه این مدل‌ها مشکلات خودشون رو دارن و خب قطعا مدل‌های دیگه‌ای هم وجود دارد.

در اینجا چند نکته برای بهبود روابط توی محیط کار ذکر شده که قطعا می تونه کمکتون کنه.

 نکته
خواهشا تا جای ممکن ارتباط فیزیکی رو کم و یا قطع کنید مخصوصا اگر این ارتباط فیزیکی بین خانم و اقا باشه.
فرقی هم نداره خانم ارتباط فیزیکی رو انجام بده یا اقا. از دو سمت ممکنه حس بدی بهشون دست بده و خودشون هم نتونند از این موضوع جلوگیری کنن.


 مودب و حرفه‌ای باشید
مودب بودن و حرفه‌ای بودن به معنی احترام و توجه به احساسات بقیه همکارانتونه، زبان سنجیده، حفظ فاصله فیزیکی مناسب، و تصدیق نقاط قوت و توانایی همکارتون.

گوش دادن فعال
یعنی اگر همکارتون داره باهاتون صحبت میکنه به صورت متمرکز به حرف‌های اون گوش کنید. ارتباط چشمی، استفاده از جملات تاکیدی کوتاه و یا پرسیدن سوال‌ها میتونه به گوش دادن فعال شما کمک کمه.

خود را مسئول نگه دارید
وقتی کاری به شما سپرده میشه و شما با انجام اون توافق می‌کنید، مهمه که به بهترین شکل ممکن کار رو دنبال کنید و به پایان برسونید. میتونید این کار رو با اولویت بندی، سازماندهی روز کاری، برنامه ریزی انجام بدید.

مثبت و حامی باشید
حس خوب و حمایت توی محل کار خیلی روز آدم رو میسازه چه بهتر که از سمت مدیرت هم باشه.
میتونید برای این کار از همکارتون بپرسید که نیاز به کمک دارن یا نه .

درنهایت همیشه این رو بدونید که کار، کاره. هرچی بتونید روابطتون رو حرفه‌ای‌تر مدیریت کنید، درنهایت برای عقبه سازمانی خودتون موثره.

نوشته شده توسط امید دزواره ای

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

9 مهارت ارتباطی در محیط کار که باید بشناسید

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۰۱ ، ۱۱:۱۴
کاریابی کاران

یکی از متداول‌ترین اقدامات کارکنان شرکت‌ها در زمان وجود سوال و ابهام، درخواست کمک و راهنمایی، درخواست رسیدگی به یک تقاضا و بعضا طرح شکایت سازمانی در امور مربوط به مسائل انسانی - سازمانی، مراجعه به نزد متولی بخش منابع انسانی آن شرکت است. مستقل از توانایی‌های فرضی کارکنان این بخش در ایجاد ارتباط همدلانه، این دپارتمان، متولی رسمی و دارای ماموریت سازمانی برای رسیدگی به چنین موضوعاتی نیز است.

مدیر برجسته
نه تنها از مراجعه اعضای تیم‌اش به دپارتمان سرمایه انسانی شرکت استقبال می‌کند، بلکه در موارد متعدد، حل چالش‌های مرتبط را شخصا با تعامل، اخذ مشورت و ارجاع فرد به بخش اچ‌آر انجام می‌دهد.

مدیر سمی
شفاف یا غیرشفاف، علاقه‌مندان به مراجعه به این بخش را تهدید می‌کند. ممکن است که این تهدید مودبانه یا توهین‌آمیز و مجرمانه باشد. همچنین در صورت مراجعه همکارانش به تیم اچ آر یا مدیر عامل شرکت، تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد تا در اجرای نتیجه کارشکنی کرده و تصمیم را بی‌خاصیت کند. معمولا کارمندان مذکور را در کمتر از یک سال به بهانه‌هایی همچون ضعف تخصص و عملکرد اخراج نموده یا قراردادشان را تمدید نمی‌کند.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

اگر رئیس یا همکارمان دنبال روابط غیر رسمی یا آزار جنسی باشد، چه کنیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۰۱ ، ۱۵:۳۱
کاریابی کاران
سه شنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۰۱:۳۶ ب.ظ

شما چقدر حقوق می‌گیرید؟

شفافیت در حقوق

با صدای بلند جواب نده! چون حقوق یک چیز کاملاً محرمانه است و نباید کسی مطلع شود.

 

در محل کارتان، فکر می‌کنید فردی که در اتاق یا میز کنار شما نشسته چقدر حقوق می‌گیرد؟ میدانید؟ آیا باید بدانید؟ توجه کنید، حتی پرسیدن این سؤالات هم برای من و شما کمی سخت است، چون همیشه دلیل فرضی این بوده که اگر همه بدانند چه حقوقی دریافت می‌کنند، آنگاه طوفانی به پا خواهد شد. دعوا و درگیری‌ها می‌شود، حتی ممکن است چند نفر استعفا دهند، اما اگر دلیل و ریشه این همه درگیری رازداری و محرمانگی باشد، چطور؟ و اگر این رازداری و محرمانگی حقوق را حذف کنیم، چه اتفاقی می افتد؟ اگر شفافیت حقوق واقعاً حس عدالت، انصاف و همکاری را در یک شرکت افزایش دهد،آنگاه اصرار به عدم شفافیت حقوق خواهیم داشت؟ واقعاً تا کنون فکر کرده اید اگر شفافیت کامل پرداخت داشته باشیم، چه اتفاقی می‌افتد؟

 

اگر همه بفهمند، از چه سیاستی برای پرداخت حقوق استفاده می‌شود، ممکن است احساس ناراحتی کنند. اما آیا هزینه این تصمیم کمتر از این نیست که فکر کنند که مورد تبعیض قرار گرفته‌اند؟ شفافیت، بهترین راه برای تضمین انصاف و عدالت است؛ و شفافیت پرداخت این کار را محقق می‌ کند. وقتی افراد می دانند که چگونه دستمزد دریافت می کنند و این حقوق در مقایسه با همتایان خود چگونه است، در صورت انتخاب معیارهای درست تعیین حقوق، به احتمال زیاد برای بهبود عملکرد خود سخت‌تر کار می کنند. احتمال استخدام افراد در شرکت بیشتر است. و احتمال استعفا و ترک افراد کمتر خواهد بود، چون معیار و مبنای برای همه یکسان است و این نتیجه چیزی نیست، جز شفافیت!

 

نحوه شفاف‌سازی یک روش مشخص برای همه نیست. شفافیت پرداخت به اشکال مختلف می‌تواند انجام شود:

 

-1برخی شرکت‌ها، حقوق‌های خود را در وب‌سایت رسمی خود منتشر می‌کنند. بنابراین شما به معنای واقعی کلمه می توانید ببینید که هر جایگاه شغلی و یا شاغل در شرکت چه حقوقی دریافت می کند

 

-2برخی دیگر، حقوق را در پرتال رسمی شرکت منتشر می‌کنند تا با دسترسی های لازم برای افراد داخل شرکت قابل مشاهده باشد.

 

-3برخی دیگر فقط سطوح پرداخت گروه مشاغل را مشخص می کنند و همه را به آن سطوح ارجاع می‌دهند.

 

-4برخی فرمول و منطق محاسبه حقوق را اعلام می‌کنند تا همه بتوانند به راحتی براساس معیارهای ورودی حقوق خود و دیگران را محاسبه نمایند

 

حقیقت این است که اگر بخواهیم، هر شرکتی می‌تواند به شفافیت نزدیک‌تر شود. احتمالاً نمی توان یک شبه از محرمانگی به شفافیت کامل رسید، اما کافی است شروع کنیم.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

آشنایی با تمام حقوق کاری شما در زمان بیماری و مرخصی استعلاجی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۰۱ ، ۱۳:۳۶
کاریابی کاران
سه شنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۸ ق.ظ

دلزدگی از کار، سازمان را نابود می کند

وقتی کارکنان در شغلی که مشغولش هستند احساس بی‌اهمیتی و ناامنی کنند، آرام آرام به سمت اعتصاب نامریٔی خواهند رفت.
آن‌ها در حالی که همچنان پشت میز نشسته‌اند و وانمود می‌کنند که مشغول کارند، در واقع دل از کار بریده‌اند و گاهی حتی بدشان نمی‌آید کار پیش نرود و سازمان دچار مشکل شود.
اما چاره چیست؟ به نظر کریس وایت، رهبران برای حل این مشکل باید حداقل سه گام ضروری بردارند:

  • بازکردن راه ارتباط با افراد سازمان
  • واکنش مثبت دادن به پرسنل
  • تعیین اهداف بالاتر برای کارکنان

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

سندروم آپولوی سازمانی چیست و چه تاثیری روی عملکرد تیم ها دارد؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۰۱ ، ۱۱:۳۸
کاریابی کاران
دوشنبه, ۹ خرداد ۱۴۰۱، ۰۳:۵۰ ب.ظ

سازمانتو شخم بزن!

اگه سازمانتون بزرگتر از 20 نفره و شما نیاز دارید تا درامدتون چند برابر بشه تا رشد کنید و یا حداقل ورشکسته نشید، سازمانتونو شخم بزنید!

تهدید کردن، پاداش دادن، تعهد گرفتن و حرفای انگیزاننده زدن، نهایتا بتونه فروشتونو ده بیست درصد افزایش بده، برای تغییر چندصد درصدی باید تمام فرایندها و برخی از افراد مهم تغییر کنن. زمانی شرکتتون با این راهکارها رشد چندصد درصدی می‌کنه که تعداد پرسنلش خیلی کم باشه و ساختارها شکل نگرفته باشه!


شما باید سیستم و تفکر سازمانتونو تغییر بدید و توی سمت‌های کلیدی، مثل مدیریت واحدها، از افرادی با تفکر جدید استفاده کنید.

تغییر سخته، درد داره و حتی ممکنه خون‌ریزی هم داشته باشه؛ ولی شما برای زنده موندن باید انجامش بدید!

دقیقا مثل زمانی که فردی نیاز به عمل جراحی داره و به دلیل ترسش از خون و درد به خوردن مسکن رومیاره و ناگهان شب می‌خوابه و صبح پا نمی‌شه!

قبل از این که دیر بشه، سازمانتونو شخم بزنید تا روزی نرسه که بازار، موجودیت سازمانتونو شخم بزنه!
 
شما هم با این مدل علاج‌های کوتاه‌مدت و سرپایی دست ‌و پنجه نرم کردید؟

نوشته شده توسط:پیمان محمدیان

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

هوش مصنوعی چطور شغل ها را تغییر می دهد؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۰۱ ، ۱۵:۵۰
کاریابی کاران

آچار فرانسه محیط کار

معمولا به یه عده می‌گن آچارفرانسه‌. نه فقط تو محل کار بلکه تو خونه و در جمع دوستان.. همیشه به دنبال این هستن که همه‌ی مسائلی که پیش میاد رو حل کنن.

وقتی هم اولین بار بهشون می گن خداروشکر تورو داریم تو مثل آچار فرانسه‌ایی کلی ذوق هم می کنن!

اما باید بگیم جدیدا این لقب تو محیط کار یه جور دیگه‌ایی معنی میشه...

یه دوستی میگفت:
وقتی مدیرتون بهتون گفت آچار فرانسه
یعنی شما فردی هستید که همه کار انجام می‌دهید اما هیچ پوزیشن و عزت احترامی ندارید.


بهتره که آدم مثل سیم‌چین فقط تخصصی سیم‌هارو بچینه و تمام؟
یا خوبه که آدم تو شرکت بتونه چندین کار و باهم انجام بده؟
دوست داریم نظراتتونو بدونیم...

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

تفاوت دو اصطلاح "مسئولیت" و "وظیفه" در محیط کار

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۰۱ ، ۰۹:۵۵
کاریابی کاران