کاریابی کاران

آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران
  • کاریابی کاران

    آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران

مشخصات بلاگ
کاریابی کاران

کاران اولین موتور هوشمند جستجوی آگهی های استخدامی و مشاغل در ایران است. اگر به دنبال کار می گردید کافی است عنوان شغلی موردنظر خود را در کاران وارد کنید تا موتور جستجوی کاران، تمام فرصت های شغلی سراسر وب را جمع آوری کرده و یکجا به شما نمایش دهد.

پیوندها

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

دوشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۱:۲۰ ب.ظ

ویژگی های مدیران و رئیس های بد

مدیر بد

اتهام نادرست بخاطر اشتباهاتی که صورت نگرفته است.
خیره شدن، زل زدن، و ترساندن غیرکلامی و نشان دادن دشمنی خود.

کوچک شمردن افکار و احساسات فرد در جلسات کاری.
استفاده از «رفتار خاموش» برای جدا کردن فرد از دیگران.

نشان دادن تغییر رفتار و اخلاق غیرقابل کنترل در پیش گروه.
وضع قانون هایی که حتی خودش قادر به اجرای آن نیست.

تحقیر یک کار انجام شده کامل و باکیفیت و ایرادگیری بی مورد.
انتقاد خشن و مداوم از فرد برای داشتن استاندارد متفاوت با هدف.

نشان دادن رفتار غیرمحترمانه که البته غیرقانونی نیست.
فریاد زدن، جیغ زدن و پرت کردن اشیاء در حضور دیگران برای تحقیر یک فرد.

دزدیدن اعتبار کاری که توسط فردی دیگر انجام شده است.
سوءاستفاده از فرایند ارزیابی با دروغ گفتن درمورد عملکرد فرد.

استفاده از اطلاعات محرمانه درمورد فرد برای تحقیر خصوصی یا عمومی او.

تلافی کردن بعد از عنوان کردن شکایت از طرف یکی از کارمندان.
آزار کلامی براساس جنسیت، نژاد، لهجه یا ناتوانی زبانی.

کارشکنی درمورد هدف کاری یک فرد یا پاداش او.
اطمینان یافتن از شکست پروژه یک فرد با انجام ندادن کارهای لازم.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

10 اشتباه مدیران درمصاحبه استخدامی که کارجو را فراری می دهد

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۳:۲۰
کاریابی کاران
يكشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۱۳ ق.ظ

سوالات رایج و سنتی منابع انسانی در مصاحبه استخدامی

سوالات سنتی منابع انسانی:
 

  1. از خودت بگو
  2. چرا می خواهید برای شرکت ما کار کنید؟
  3. بزرگترین نقاط قوت و ضعف شما چیست؟
  4. چرا به دنبال تغییر هستید؟
  5. از خلأ رزومه خود بگویید.
  6. در مقیاس 1 تا 10 به خود چه امتیازی می دهید؟
  7. بزرگترین دستاورد تاکنون چیست؟
  8. 8سال دیگر خودت را کجا می بینی؟
  9. چرا شما را استخدام کنیم؟
  10. با انتقاد چگونه برخورد می کنید؟


سوالات مصاحبه HR رفتاری:
 

  1. از زمانی برایم بگویید که از عملکرد خود راضی نبودید.

  2. از زمانی برایم بگویید که تحت نظارت دقیق مشغول به کار شدید.
  3. می توانید در مورد زمانی که از کار خود راضی بودید و واکنش شما چه بود به من بگویید؟
  4. از زمانی برایم بگویید که در حین کار بر روی یک پروژه با مشکل مواجه شده اید.
  5. از زمانی به من بگویید که در آن مهارت های رهبری را نشان دادید.
  6. آیا نقطه ای در کار شما اشتباه بوده است؟ به من در مورد آن بگویید.
  7. اختلافات با مدیر خود را چگونه حل کردید؟
  8. به من بگویید اگر به طور ناگهانی اولویت های یک پروژه تغییر کند چگونه با آن برخورد می کنید؟


سوالات مصاحبه منابع انسانی مبتنی بر نظرات:

  1. این سناریو را در نظر بگیرید: در یک مسابقه یک میلیارد تومان برنده می شوید. آیا باز هم کار می کنید؟
  2. اگر زیر نظر یک رئیس بد کار می کردید چه می کردید؟
  3. به نظر شما محیط کاری ایده آل چیست؟
  4. انگیزه برای شما چه معنایی دارد؟
  5. سازمان رویایی شما چگونه است؟
  6. برای اطمینان از اینکه تعداد معینی از کارها به طور موثر انجام می شود چه می کنید؟
  7. چه چیزی را ترجیح می دهید، دوست داشتنی باشید یا بقیه از شما بترسند؟
  8. فکر می کنید در صورت استخدام چه مدت برای ما کار خواهید کرد؟
  9. آیا تحت هیچ شرایطی برای شرکت دروغ می گویید؟

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

مهم ترین سوالات استخدامی در مصاحبه حضوری

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۱:۱۳
کاریابی کاران
دوشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۲:۰۰ ب.ظ

چرا مدیران تمایلی به به تفویض اختیار ندارند

زیرا اغلب مدیران معتقدند

 خودشان در انجام وظایف تواناترند: توضیح ابعاد مختلف مسئولیت به کارکنان احتمالا نیازمند صرف وقت زیادی خواهد بود و ممکن است مدیران برای تشریح، سرپرستی و تصحیح اشتباهات، شکیبایی لازم را نداشته باشند.
جمله تکراری "هیچ‌کس به خوبی من از پس انجام‌دادن این کار برنمی‌آید"


نداشتن اعتماد و اطمینان: از آنجایی که مدیر در نهایت مسئول نتایج عملیات کارکنان خود است، ممکن است ترجیح دهد که خودش اختیارات را به عهده گیرد.
جمله تکراری "خودم سریع‌تر کارها را انجام می‌دهم"


ناتوانی مدیران در راهنمایی مرئوسان: مدیران ممکن است نتوانند افکار و اندیشه‌های خود را به گونه‌ای سازمان یافته بیان کنند یا ممکن است برای توضیح و تشریح سیستماتیک فعالیت‌ها به کارکنان توانایی لازم و کافی را نداشته باشند.


احساس عدم امنیت به مدیران: بعضی از مدیران خصوصا وقتی که کارکنان تحت نظر توانایی و ظرفیت بیشتری از خودشان در انجام امور و حل مسائل داشته باشند، در تفویض اختیار احساس عدم امنیت می‌کنند. در چنین موقعیتی مدیر بیم آن دارد که در مقام رقابت با همکارانش قدرت خودش را از دست بدهد.
جمله تکراری " اگر کارها را واگذار کنم، جایگاهم به خطر می‌افتد"


فقدان کنترل: اگر مدیر مطمئن باشد که نظام کنترلی برای بررسی و تفحص نتایج اختیار کافی نیست، از دادن اختیار به همکارانش خودداری می‌کند.


به نظر شما آیا عدم تفویض اختیار همان کوتوله پروریست؟

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

چرا مدیران باید به کارکنان بازخورد بدهند؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۴:۰۰
کاریابی کاران
يكشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۲:۵۰ ب.ظ

خلاقیتی که ارزش خلق کند

مدیران عامل خلاق، همان ارزش آفرینان برتری هستند که از هرچیزی، ارزش خلق می کنند.

ارزش در جهانِ خلاقیت، همان عمل کردن به ایده هاست! در علم رشد میگوییم، هر ایده ای باید اجرا پذیر باشد. از همه مهم تر این است که ایده توانایی اجرا در نسخه کوچیکش را داشته باشد!

به روایتی دیگر، هر چیزی که در ذهنمان بماند، راکد شده و از بین میرود! پس در نتیجه:
۱. خلاقیت باید ارزشمند باشد
۲. ارزش باید اجرا پذیر باشد
۳. هر چیزی که اجرا میشود، باید قابل اندازه گیری باشد
۴. گزارش هایی که گرفته میشود، باید تحلیل شود
۵. تحلیل ها باید عارضه یابی شود
۶. عارضه ها باید حل شود
۷. و در انتها خلاقیت بر پایه اصول به نتیجه می‌رسد

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

7 مهارت مدیریت فردی برای موفقیت در سال جدید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۴:۵۰
کاریابی کاران
شنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۳:۴۰ ب.ظ

چرا خداحافظی تلخ؟ شیرینش کن!

من هم قبول دارم که گاهی بعضی سازمان‌ها انقدر خون رو توی شیشه می‌کنن که نیروهای انسانی بدون خداحافظی مجبور به ترک مجموعه می‌شن. یا گاهی انقدر شرایط خداحافظی سخته که فرد مجبور می‌شه حرفی ازموقعیت شغلی جدیدش نزنه و سعی کنه در زودترین زمان ممکن با مجموعه خداحافظی کنه.
فرض می‌گیریم که اون مجموعه‌ها خودشون رو اصلاح می‌کنن و نیروهای انسانی هر زمانی که احساس کردن نمی‌خوان همراه باشن، مجموعه رو ترک می‌کنن؛ می‌دونید در چنین شرایطی چه چیزی خداحافظی رو برای دو طرف شیرین می‌کنه؟
مصاحبۀ خروج!
پیشنهاد به کارفرماها و مدیران منابع انسانی: اگه می‌خواید دیدگاه کلی راجع به فرهنگ سازمانی، وفاداری به مجموعه، نقاط ضعف و قوت کسب‌وکارتون داشته باشد، صرفا به همراه‌های فعلی‌تون نگاه نکنید،  بلکه نظر افرادی رو بپرسید که شما و مجموعه‌تون رو ترک می‌کنن؛ چرا؟
چون نیروهای فعلی ممکنه به دلیل تمایلشون برای حفظ کار و موقعیت شغلی، تعلق خاطر، تعهد و احساساتشون نتونن نظر درست و صادقانه‌ای رو ارائه بدن، اما در عوض کسانی که می‌خوان برن نه چیزی برای از دست دادن دارن، و نه چیزی برای به دست آوردن.
حالا چه‌طور این نظر درست و صادقانه رو بگیریم؟ تنها راهش ایجاد فرآیند خروج و خداحافظیه
این فرآیند خروج می‌تونه با چند پرسش همراه باشه. مثل چی؟

  1. چی شد که خواستی بری؟
  2. چرا داری می‌ری؟
  3. موقعیت شغلی جدیدت چه چیزی داره که تو رو ترغیب کرده؟
  4. ما چه کاری رو انجام می‌دادیم، بهتر بود؟
  5. فکر می‌کنی دوباره با ما کار کنی؟
  6. چه اتفاقی بیفته می‌مونی؟
  7. آیا امکانات و تجهیزات کار تو، مناسب بودن؟
  8. در تعامل با مدیرت راحت بودی؟
  9. اگه مدیرت چه کاری رو انجام می‌داد، بهتر بود؟
  10. فرهنگ سازمانی ما رو چطور توصیف می‌کنی؟
  11. آیا نگرانی‌هات رو با کسی مطرح کردی؟
  12. در همکاری با ما احساس‌ ارزشمند‌بودن می‌کردی؟
  13. تمام ابزارهای مورد نیاز رو داشتی؟
  14. آیا احساس میکنی شرح وظایفت از شروع کار تغییر کرده؟
  15. به نظرت جایگزین تو باید چه مهارت‌های نرمی رو داشته باشه؟
  16. بهترین بخش شغلت چی بود؟
  17. بدترین بخشش چی؟
  18. بهترین روز کاری‌ت کی بود؟
  19. بدترینش کی؟
  20. آیا شرکت ما رو به دوستی که به دنبال کاره توصیه می کنی؟


در قبال این پرسش‌ها ممکنه پاسخ‌های متعددی رو دریافت کنید. کدوم پاسخ ارزشمندتره؟ مطمئنا با یک یا دو مصاحبه نمی‌شه از نتیجه اطمینان حاصل کرد، بلکه بهتره روند مصاحبه‌ها رو ادامه بدید، تا به داده ارزشمندی برسید. اونوقته که می‌شه وجه اشتراک‌ها رو بیرون آورد و برای نگه‌داشت نیروی انسانی فعلی و جذب و استخدام نیروی جدید، هوشمندانه‌تر عمل کرد.
چرا پیشنهاد می‌شه که حتما مصاحبه خروج رو جدی بگیرید؟
این یه بازی دوسربرده. چرا؟ 
نیروی انسانی که داره می‌ره، احساساتش رو بروز می‌ده و اونوقت با بار سبک‌تری مسیر جدیدش رو شروع می‌کنه.
از طرفی کارفرما متوجه می‌شه که کجای مسیر رو درست پیش نرفته، اون موقعه که می‌تونه به عقب برگرده و فرآیندها رو درست بچینه. اینجوری می‌فهمه نقاط قوت سازمانش کجاست، چه ارزش‌هایی در مجموعه وجود نداره، چه شرح وظایفی نیاز به اصلاح داره و مدیران مجموعه چه عملکردی دارن.
 من فکر می‌کنم کارفرمای باهوش کسیه که از این فرصت استفاده می‌کنه. شما تا حالا مصاحبه خروج رو تجربه کردید؟
خوشحال می‌شم که از تجربه‌هاتون بگید.

نوشته شده توسط الهه انصاری

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

چطور با کمترین آسیب کارمندی را اخراج کنیم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۵:۴۰
کاریابی کاران
يكشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۲:۰۳ ب.ظ

نحوه معرفی در مصاحبه استخدامی

برخورد اول در مصاحبه کاری شاید مهمترین بخشی از فرآیند جذب و استخدام هستش که متأسفانه خیلی به این موضوع توجه نمیشه.
شما به عنوان کارجو باید با برخورد اولتون حس خوب رو به فرد متقاضی منتقل کنین.
شاید اون فرد همون کسی باشه که قراره قدم های بزرگی در مسیر موفقیت های شما برداره.
پس لبخند بزنید و به درستی خود را معرفی کنید.

اگر می خواهید با نحوه ارائه بیوگرافی در مصاحبه استخدامی آشنا شوید این فایل صوتی را حتما گوش کنید:

 

بیوگرافی در مصاحبه استخدامی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۴:۰۳
کاریابی کاران

فرم استخدام

بعضی از اطلاعات درخواستی از کارجو در رزومه ذکر نشدن به طور مثال برای مشاغل فنی و صنفی احتیاج هست که مشخصات ظاهری فرد مثل قد و وزن نوشته بشه تا بتونیم در مقایسه با بقیه بهتر تصمیم بگیریم یا مثلا وضعیت مسکن یا نظام وظیفه و...

هر شرکتی بنا به فرهنگ سازمانیش تصمیم میگیره که چه افرادی رو استخدام کنه و لازم هست با بررسی توانایی ها، علایق، مهارت ها و حتی وضعیت جسمانی فرد این کار رو انجام بده برای مثال شرکت فیروز که هدفش استخدام افراد دارای معلولیت هست با مشخص کردن نوع معلولیت و درصد اون در فرم استخدامی به خوبی میتونه از وضعیت تمام متقاضیان مطلع بشه که در رزومه ی شخصی این موارد خیلی ذکر نمیشه.

 افرادی که فرم استخدامی رو تکمیل میکنن، صحت اطلاعات رو با امضا تایید می کنند .

فرمت همه رزومه استخدامی در یک سازمان مشابه هست و برای دسترسی به اطلاعات لازم نیست کل رزومه رو بازخونی کرد
.
 

میدونم که اغلب کارجوها از پر کردن فرم های مشابه کلافه شدند اما مثل هر پروسه ی دیگه ای برای رسمیت دادن به تمام مراحل استخدامی باید اطلاعات درست و صحیحی به کارفرما ارائه داد چرا که با اعتماد به اون اطلاعاته که وظیفه ای رو به شما می سپارند

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

چطور با رزومه ساز رایگان، یک رزومه استخدامی موفق بنویسیم؟
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۵:۲۸
کاریابی کاران
دوشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۳:۲۱ ب.ظ

در گرفتن نیرو مشکل دارید

استخدام

اگر در گرفتن نیرو مشکل دارید، شاید با رعایت این موارد راحت تر استخدام کنید:


پنج شنبه ها را تعطیل کنید و ساعات کاری آن را در طول هفته پخش کنید.
اولین مصاحبه را حدالامکان آنلاین یا تلفنی برگزار کنید.
مرتب آگهی نزنید!
رنج بالا و پایین حقوق را حتما درج کنید.
شرح وظایف در آگهی منطبق با عرف آن جایگاه کاری باشد.
قبل از گرفتن نیروی جدید جا و تجهیزات مشخص و آماده باشند و شرح وظایف بخوبی مشخص شده باشد.
یک نفر بعنوان راهنما یا منتور برای تشریح قوانین و شرایط کار برای فرد جدیدالورود تعیین گردد.
کارمندان را با سنجش عملکرد ارزیابی کنید نه با دوربین یا جاسوس!
قاطعیت بله، تحقیر خیر!

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

بهترین روش های استخدام را بشناسید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۵:۲۱
کاریابی کاران
يكشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۲:۱۷ ب.ظ

کارکنان بومرنگی

بومرنگ وسیله‌ای است برای بازی که وقتی آن را پرتاب می‌کنیم بعد از کمی چرخش و گردش به سمت ما باز می‌گردد و به دست ما می‌رسد. اصطلاح کارکنان بومرنگی(boomerang employees) یا کارکنانی که بر می‌گردند؛ اولین بار در یکی از مقالاتی که توسط آنجلا هیل منتشر گردید، مورد استفاده قرار گرفت.

یکی از آلترناتیوهای استخدام ، بکارگیری کارکنان خوبی است که قبلا ما را ترک کرده‌اند. بسیاری از شرکت‌های خوب جهان و بعضی از شرکت‌های ایرانی از این سیاست استقبال می‌کنند و برخی دیگر هم به دلایلی از آن اجتناب می‌کنند و هر دو گروه هم برای تصمیم و اقدام خود استدلال‌هایی دارند.

برخی سازمان‌ها و مدیران بازگشت به کار چنین کارکنانی را نمی‌پذیرند و آن را درست نمی‌دانند زیرا از نظر این آنها این رفتار یعنی ترک کار داوطلبانه و نشانه بی‌وفایی کارکنان، و معتقدند از آن جا که تعهد و وفاداری به سازمان یک ارزش است نباید به کسانی که رفته‌اند فرصت دوباره داد، چرا که پذیرش دوباره آن‌ها، کارکنان وفاداری که در شرایط دشوار و تحت محدودیت‌ها مانده اند را مسئله‌دار می‌کند.


این دسته از سازمان‌ها و مدیران همچنین نگران آن هستند که اگر درهای بازگشت به روی کارکنانی که رفته‌اند باز باشد، ممکن است سایر کارکنان هم تشویق و تحریک شوند که از فرصت‌هایی که در خارج از سازمان فراهم و به آن‌ها پیشنهاد میشود علی‌رغم ریسک‌های آن استقبال کنند چرا که می‌دانند اگر این ریسک قابل تحمل نباشد و در تصمیم برای رفتن اشتباه کرده باشند می‌توانند بازگردند و چیز زیادی را از دست نخواهند داد. در واقع این سیاست یعنی پذیرش و استخدام دوباره کارکنان سابق، ریسک رفتن را کم و تمایل به رفتن و آزمودن فرصت‌های شغلی جدید را زیاد می‌کند.

اما برخی از سازمان ها بازگشت به کار کارکنان خوب و شایسته قبلی، انگیزه بیشتری به کارکنان سازمان می‌دهد و این پیام را می‌دهد که در سازمان بمانند، چرا که بازگشت همکارانشان به آن‌ها پیام می‌دهد که سازمانشان در مقایسه با سازمان‌های مشابه و رقیب، مزیت رقابتی و جذابیت زیادی دارد و به همین دلیل توانسته است کارکنان قبلی را دوباره جلب و جذب کند. آن‌ها همچنین معتقدند کارمندان قبلی که به سازمان بر می‌گردند، به احتمال زیاد و تحت تاثیر چند ماه یا چند سال کار کردن در سایر شرکت‌ها، ایده‌ها و مهارت‌های جدید کسب کرده‌اند که آن‌ها با خود به سازمان می‌آورند. به دست آوردن اطلاعات از کسب و کار شرکت‌های رقیب یا سازمان‌های مشابه هم از منافع و مواردی است که در چنین سیاستی عاید شرکت‌ها می‌شود.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

مهم ترین دلیل اخراج کارمندان در سالی که گذشت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۴:۱۷
کاریابی کاران