کاریابی کاران

آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران
  • کاریابی کاران

    آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران

مشخصات بلاگ
کاریابی کاران

کاران اولین موتور هوشمند جستجوی آگهی های استخدامی و مشاغل در ایران است. اگر به دنبال کار می گردید کافی است عنوان شغلی موردنظر خود را در کاران وارد کنید تا موتور جستجوی کاران، تمام فرصت های شغلی سراسر وب را جمع آوری کرده و یکجا به شما نمایش دهد.

پیوندها

۱۸ مطلب در دی ۱۳۹۹ ثبت شده است

چگونگی ارتباط با شخصیت های دردسرساز در محیط کار


ارتباط با افراد ساکت:


شاید برایتان عجیب باشد ولی بهتر است بدانید شخصیت های ساکت ها به نوعی شخصیت های دردسرساز به حساب می آیند! البته این افراد خودشان قصد ندارند به کسی آسیبی وارد کنند یا دیگران را مورد آزار قرار دهند، ولی مشکلی که وجود دارد این است که این افراد می توانند خودشان را از فعالیت های گروهی دور نگه دارند و باعث سردرگمی شما شوند.

باید توجه داشته باشید شما نمی توانید به راحتی و به یکباره شخصیت این افراد را تغییر دهید برای همین به هیچ وجه این افراد را مجبور نکنید تا به زور در محیط های دوستانه حضور پیدا کنند و مجبور به برقراری ارتباط با افراد دیگر شوند. باید تا جای ممکن آن ها را در شرایط مطلوب تری قرار دهید و وقت و فضای بیشتری را برای دریافت پاسخ در اختیارشان بگذارید، این افراد به نیاز دارند تا بتوانند درباره ی افکار و احساساتشان با بقیه ی افراد بیشتر صحبت کنند.

در صورت امکان، فرد ساکت را با سایر افراد مجموعه آشنا کنید و ارزش هایی که برای سازمان به ارمغان می آورد را به آن ها توضیح دهید. در برخورد با این افراد باید بتوانید علاقه ی قلبی خودتان را ثابت کنید و به آن ها بفهمانید که واقعا برایشان ارزش قائل هستید.

 

شاید این مطالب برای شما مفید باسد:

تست هوش گاردنر چیست و چه کاربردهایی دارد؟
هوش هیجانی شما چقدر است؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ دی ۹۹ ، ۱۴:۴۱
کاریابی کاران
دوشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۹، ۰۴:۵۳ ب.ظ

استخدام دلسوزانه ممنوع!

 

استخدام دلسوزانه ممنوع!

کارفرما باید کسانی را به استخدام درآورد که برای کسب و کارمان با اشتیاق کار کنند. بنابراین نباید هرگز از سر دلسوزی و بدون توجه به توانمندیهای افراد را جذب کنیم. استخدام دلسوزانه عارضه‌ای شایع در سازمانهای وطنی است که می تواند آینده‌ا ی مبهم را پیش روی آینده سازمان قرار دهد.

اگر نیرویی از سر دلسوزی وارد مجموعه شود امکان دارد دو موضوع پیش بیاید، اول اینکه فرد در مقابل دلسوزی کارفرما قدر دان نباشد و هربار در صورت کم کاری در آن حوزه همان مواردی را که باعث دلسوزی کارفرما شده را دلیل بر کم کاری خود عنوان کند و همچنین نداشتن توانایی و مهارت بازدهی را به شدت پایین می آورد.

بنابراین بهتر است کارفرمایان به جای اینکه نیرویی را از سر دلسوزی استخدام کنند راهکارها را نشان داده و توانمندی های آن فرد در ابتدا قوی کنند. حتی اگر وقت و هزینه های آن متحمل سازمان باشد. چون پیشگیری بهتر از درمان است.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

چالش پیش روی مدیران منابع انسانی را بشناسید!

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ دی ۹۹ ، ۱۶:۵۳
کاریابی کاران
شنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۹، ۰۳:۱۸ ب.ظ

گشت زنی اینترنتی در محل کار

گشت زنی اینترنتی در محل کار

 

گشت زنی اینترنتی



گشت زنی اینترنتی زمانی رخ می دهد که کارکنان زمان خودشان را در طول ساعات کاری به پرسه زدن در اینترنت یا درگیر شدن در فعالیت های غیرمرتبط با کار در فضای مجازی صرف می کنند. گشت زنی اینترنتی هم مزایا و هم معایبی دارد: هم میتواند باعث از دست رفتن منابع سازمان بشود و هم میتواند کارکردهای مثبتی مثل یادگیری و توسعه و بازیابی و رفع خستگی داشته باشد

این روزا که بحث بورس داغ است درصد قابل توجهی از کارکنان درگیر چک کردن وضعیت سهام خودشون در بورس هستند و این واقعاً مسأله ساز شده است. چک کردن ایمیل شخصی و شبکه های اجتماعی، دنبال کردن اخبار ورزشی، اقتصادی و سیاسی، بازی های آنلاین و خریدهای اینترنتی بخشی از فعالیت های گشت زنی اینترنتی هستند.

بعضی از سازمان ها سختگیرانه عمل می کنند و حتی گوشی های همراه کارکنان را در طول ساعات کاری می گیرند. برخی ساعات مشخصی را برای استفاده شخصی از اینترنت تعیین می کنند و بعضی از طریق شبکه داخلی و به صورت مخفیانه! کارکنان را رصد می کنند.

شما به عنوان یک کارمند چقدر زمان خود را صرف گشت زنی اینترنتی می کنید؟ و به عنوان مدیر با این پدیده در سازمان خود مواجه شده اید؟

چطور با این موارد برخورد می کنید؟ به عنوان یک واقعیت اجتناب ناپذیر پذیرفتید یا تمهیداتی برای کنترلش در نظر گرفته اید؟

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

 

موسیقی خوب چه تاثیری روی عملکرد شما در محیط کار دارد؟

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ دی ۹۹ ، ۱۵:۱۸
کاریابی کاران
سه شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۹، ۰۴:۵۵ ب.ظ

پنج مهارت کلیدی یک کارشناس منابع انسانی

پنج مهارت کلیدی یک کارشناس منابع انسانی

1-برقراری ارتباط یکی از مهارت‌های مهم برای یک کارشناس منابع انسانی است.

2-یکی دیگر از مهارتهای کارشناسان منابع انسانی کمک به حل اختلافات در محیط کاری است.

3-کارشناسان منابع انسانی باید از تفکر انتقادی برخوردار باشند تا بتوانند با بررسی تمام جوانب یک مسئله، درست‌ترین تصمیم را اتخاذ کنند.

4-کارشناسان منابع انسانی به حجم زیادی از اطلاعات مهم یک سازمان و کارکنانش دسترسی دارند. به همین دلیل باید افرادی رازدار باشند.

5-در طول هفته جلسات متعددی با مدیران، کارکنان و کارجویان برگزار می‌کنند، بنابراین باید برنامه هفتگی منظم و دقیقی داشته باشند.

 

شاید این مطالب برای شما مفید باشد:

 

4 چالش پیش روی مدیران منابع انسانی را بشناسید!

شما نمی‌توانید هم مدیر مالی باشید هم مدیر منابع انسانی!

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ دی ۹۹ ، ۱۶:۵۵
کاریابی کاران

چطور یک نامه استعفای حرفه ای و محترمانه تهیه کنیم؟

 

نامه استعفا

اگر به هر دلیلی می خواید استعفا بدید و از محل کارتون خداحافظی کنید، یه نامه استعفای حرفه ای و محترمانه حتما به کارتون میاد تا خروج تون به صورت رسمی و اداری باشه.

همیشه باید به یاد داشته باشیم دنیای کسب و کارها، دنیای کوچیکیه و ممکنه ما به زودی با رئیس و یا مدیران قبلی مون در فرصت‌های تازه برخورد داشته باشیم که آینده شغلی مونو تحت تاثیر قرار میده به همین دلیل کار عاقلانه اینه که با یک نامه استعفای مودبانه و صحیح، از شرکت خداحافظی کنیم.



از این لینک  هم می تونید یک نمونه نامه استعفا دانلود کنید

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ دی ۹۹ ، ۱۶:۵۴
کاریابی کاران

4 نکته طلایی یک استخدام موفق برای مدیران منابع انسانی:

 

  • در زمان استخدام، منابع انسانی فعلی سازمان را مورد توجه و ارزیابی قرار دهید.
  • افراد استخدام شده را در مسیر اجرا برنامه ها و تحقق اهداف سازمان قرار دهید.
  • بهترین استخدام می تواند هم نیاز سازمان را تامین کند و هم منطبق بر خواسته های کارکنان باشد.
  • بهترین تناسب ممکن بین شخص و شغل برقرار باشد.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

 

چالش پیش روی مدیران منابع انسانی را بشناسید!

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ دی ۹۹ ، ۱۴:۱۴
کاریابی کاران

چند توصیه مهم برای اینکه زودتر استخدام شوید

استخدام

1-برای مشاغلی درخواست بفرستید که مناسب وضعیتتون باشند

فرستادن رزومه و پرکردن فرم درخواست برای هر شغلی که دم دستتونه، ایده خوبی نیست.
این کار باعث اتلاف وقت و انرژی‌تون میشه.
به‌دنبال شغلی باشید که با وضعیت و توانایی‌هاتون همخونی داشته باشه؛ به‌این‌ترتیب شانس بیشتری خواهید داشت که برای مصاحبه دعوت شید.

2-منتظر جواب یک کارفرما نمونید

اگر برای شغلی درخواست فرستادید و هنوز خبری نشده ، نیازی نیست تا اعلام نتیجه صبر کنید؛
چون این کار باعث اتلاف وقت میشه و حتی ممکنه با رد درخواست قبلی، فرصت‌های جدیدی رو از دست بدید. به‌جای اینکه بی‌انگیزه شید، به جست‌وجو، ارسال رزومه و شرکت در سایر مصاحبه‌ها ادامه بدید تا به نتیجه برسید.

3-رزومه‌تون رو بررسی و ویرایش کنید

رزومه شما باید مدام بازبینی و به‌روزرسانی بشه.
سعی کنید رزومه‌تون رو طوری طراحی کنید که بیشترین همخونی رو با مشاغل موردنظرتون داشته باشه.
اغلب شرکت‌های بزرگ از نرم‌افزارهای خاصی برای غربالگری رزومه‌ها استفاده می‌کنند؛
پس هرچقدر رزومه‌تون همخونی بیشتری با شغل مدنظرتون داشته باشه، احتمال انتخاب شما بیشتر میشه.

4-به لباس و سر و وضع‌تون درمصاحبه شغلی توجه کنید

شاید بگید ظاهر آدم‌ها نباید مهم باشه.
قطعا همین‌طوره! اما این به‌معنی بی‌توجه شدن به لباس و ظاهرتون نیست.
چند دقیقه اول اولین دیدار همیشه مهمه و بیشترین تأثیر مثبت یا منفی رو در نگرش افراد ایجاد میکنه؛
پس لازمه لباس و ظاهرتون طوری باشه که بیشترین تأثیر مثبت رو در مصاحبه‌کنندگان به وجود بیاره.
هر شغلی الزامات ظاهری خاصی داره.

5-در مصاحبه شغلی، خودتون باشید!

جواب‌های تمرین‌شده، لبخند‌های ساختگی و حرف‌هایی که فکر می‌کنید باعث جلب‌نظر کارفرما میشوند (به‌جای چیزی که واقعا باور دارید)، کارفرما رو گمراه میکنه.
کارفرما میخواد بدونه واقعا چه کسی رو استخدام میکنه. پنهان‌کردن شخصیت به‌مدت طولانی غیرممکنه.
خودتون باشید و با صداقت به پرسش‌ها جواب بدید.

6-شبکه‌سازی کنید

یکی از ضروری‌ترین روش‌ها برای پیدا کردن شغل مناسب، داشتن ارتباطات حرفه‌ای با افراد گوناگونه.
چه به‌صورت آنلاین، چه به‌صورت حضوری، سعی کنید ارتباطات حرفه‌ای‌تون رو گسترش بدید.
چه‌بسا همین تعامل با دیگران به کارتون بیاد.
شبکه حرفه‌ای اجتماعی لینکدین محبوبیت زیادی بین ایرانی های شاغل و شرکت‌ها پیدا کرده.
شما هم میتونید از ظرفیت این فضا،
برای شبکه‌سازی استفاده کنید.

یکی از ضروری‌ترین روش‌ها برای پیدا کردن شغل مناسب، داشتن ارتباطات حرفه‌ای با افراد گوناگونه.
چه به‌صورت آنلاین، چه به‌صورت حضوری، سعی کنید ارتباطات حرفه‌ای‌تون رو گسترش بدید.
چه‌بسا همین تعامل با دیگران به کارتون بیاد.
شبکه حرفه‌ای اجتماعی لینکدین محبوبیت زیادی بین ایرانی های شاغل و شرکت‌ها پیدا کرده.
شما هم میتونید از ظرفیت این فضا،
برای شبکه‌سازی استفاده کنید.

7-مهارت‌ها و تجربه‌های خودتون رو در قالب خاطره و قصه به اشتراک بذارید

یکی از روش‌‌های تحت‌تأثیر قراردادن مصاحبه‌کننده،
ارائه تجربیات شغلی در قالب خاطره و قصه‌ست.
سعی کنید در جواب پرسش‌هایش،
مهارت‌ها و توانایی‌‌هاتون رو در قالب وقایعی که در کار قبلی تجربه کردید، بازگو کنید؛
اینجوری کارفرما هم متوجه تجربه عملی‌تون در رویارویی با مسائل کاری میشه و هم به شخصیت‌تون بهتر پی می‌بره.

8-از بخش جست‌وجوی پیشرفته سایت‌های کاریابی استفاده کنید

این روزها استفاده از وب‌سایت‌ها و شبکه‌های کاریابی مجازی رونق زیادی پیدا کرده .
خیلی از شرکت‌ها و کارفرماها آگهی‌های شغلی‌شون رو در این سایت ها منتشر می‌کنند.
هرکدوم از این وب‌سایت‌ها به موتورهای جست‌وجویی مجهزند تا هم کارفرمایان بتونند رزومه افراد متقاضی رو جست‌وجو کنند و هم کارجوها بتونند فرصت های شغلی موردنظرشون رو پیدا کنند.

 

میدونستید کاران یک موتور جستوجوی مشاغله که تمام آگهی های شغلی سراسر وب رو میتونید درش پیدا کنید ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ دی ۹۹ ، ۱۷:۲۵
کاریابی کاران
چهارشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۹، ۰۳:۱۳ ب.ظ

محیط کار سالم چه ویژگی هایی دارد؟

محیط کار سالم چه ویژگی هایی دارد؟

 


محیط کار سالم


کاریابی آنلاین کاران آماده است تا متناسب با رزومه تان، مناسب ترین فرصت  های شغلی را به شما معرفی کند، کافی است ابتدا رزومه تان را در کاران بسازید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ دی ۹۹ ، ۱۵:۱۳
کاریابی کاران
سه شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۰۳:۲۰ ب.ظ

مهارت یا مدرک در استخدام؟

مهارت یا مدرک در استخدام؟

توجه به مهارت ها و مدارک تحصیلات دانشگاهی در انتخاب منابع انسانی یکی از بزرگترین چالش های حوزه استخدام به حساب می آید. اینکه مدیران منابع انسانی در انتخاب کارجوها کدام موضوع را الویت قرار می دهند تاثیر ویژه ای بر کارایی منابع انسانی یک شرکت دارد.

با وجود اینکه نمی توان از اهمیت مدارک و تحصیلات دانشگاهی چشم پوشی کرد اما بررسی های مربوط به تجارب شرکت های موفق در دنیا نشان داده مهارت های عملیاتی نیروها به نسبت مدارک تحصیلی شان، تاثیر بیشتری بر کارایی آن فرد در شغل مورد نظر دارد.

شاید این مطالب برای شما مفید باشد:

مهارت مهم که برای موفقیت نیاز داریم

چالش پیش روی مدیران منابع انسانی را بشناسید!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ دی ۹۹ ، ۱۵:۲۰
کاریابی کاران

نکات طلایی برای موفقیت در مصاحبه‌ی تلفنی شغلی

 

مصاحبه تلفنی

 

1-اطلاعات رزومه‌ خود را حفظ کنید.

 

2-حتما مهارت ها و سوابق خود را مرور کنید تا زمانی که کارفرما از شما سوال کرد بتوانید قاطعانه و با اعتماد به نفس جواب دهید.

 

3-محل آرومی را  انتخاب کنید.

 

4-مترو یا خیابون های شلوغ و حتی پشت فرمان اصلا جای مناسبی برای مصاحبه تلفنی نیست.

بهتر است یک محل ساکت و آرام را انتخاب کنید.

 

5-مذاکره برای حقوق را به جلسه حضوری موکول کنید.

 

6-سعی کنید در مصاحبه تلفنی حرفی از حقوق نرنید تا راه برای انجام مصاحبه حضوری باز باشد؛ در موفق‌ترین مذاکره‌‌‌‌‌های شغلی، هرگز مبلغ حقوق رو پشت تلفن هماهنگ نمی‌کنند.

 

7-شمرده حرف بزنید.

 

8-در کمال آرامش، نفس عمیق بکشید و شمرده صحبت کنید. و مثل مصاحبه حضوری لبخند بزنید.

 

9-از گفتن حاشیه‌‌‌‌‌ها بپرهیزید

 

10-به نکات منفی و تجربه‌های بد از محیط‌های کاری قبلی‌ اشاره نکنید.

 

11-پر انرژی و با اعتماد به نفس‌ باشید.

 

12-در یک گفتگوی تلفنی انرژی و تن صدا خیلی مهمه. حتی نحوه جواب دادن به سوالات هم در این مصاحبه اهمیت زیادی داره.

 

13-شرایط مصاحبه رو فراهم کنید

 

14-قبل از مصاحبه یک کاغذ و خودکار کنار خود بگذارد تا نکات مهم را بنویسید. فراموش نکنید قبل از مصاحبه شارژ باتری گوشی‌ خود رو چک کنید که پر باشد.

 

شاید این مطالب برای شما مفید باشد:

 

چگونه در مصاحبه تلفنی شغلی موفق شویم؟

چگونه در مصاحبه شغلی موفق شویم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ دی ۹۹ ، ۱۷:۰۰
کاریابی کاران