کاریابی کاران

آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران
  • کاریابی کاران

    آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران

مشخصات بلاگ
کاریابی کاران

کاران اولین موتور هوشمند جستجوی آگهی های استخدامی و مشاغل در ایران است. اگر به دنبال کار می گردید کافی است عنوان شغلی موردنظر خود را در کاران وارد کنید تا موتور جستجوی کاران، تمام فرصت های شغلی سراسر وب را جمع آوری کرده و یکجا به شما نمایش دهد.

پیوندها

۸ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۰۲:۴۶ ب.ظ

بازخورد مثبت به کارکنان را فراموش نکنید!

برای دادن بازخورد مثبت، ساده‌ترین راه این است که عملکرد کارمندان را زیر نظر بگیرید و در مورد عملکردهای درست اظهارنظر کنید. به مدیران آموزش داده می‌شود تا برای کسب مهارت حداقل یک عملکرد خاص کارمندان را درهفته مورد تشویق قرار دهند. تشکر و قدردانی از عملکرد خوب کارمند باعث می‌شود که آن رفتار را تکرار کند. هنگامی که می‌خواهید کارمندان را تشویق کنید به نکات زیر توجه داشته باشید:


۱- صریحا در مورد آن کاری که مورد قبول شما بوده صحبت کنید.
۲- آن رفتار و عملکرد مثبت را به اهداف سازمان مرتبط کنید.

به‌طور مثال: )مریم من از اینکه با صبر و شکیبایی پاسخ مشتری که خیلی ناراحت و عصبی بود رو دادی و به‌خوبی رسیدگی کردی و به سوال‌های او با حوصله پاسخ دادی واقعا ممنونم. زمانی که ما با مشتری‌ها به‌خوبی رفتار کنیم، آنها راضی می‌شوند و مشتری راضی ما را به دوستانش معرفی می‌کند و این گونه فروش شرکت بیشتر می‌شود. برای بار دوم از تو تشکر می‌کنم. به‌کار خوبت ادامه بده (.

وقتی کار انجام شده را به‌طور واضح در صحبت خود می‌گنجانید، تاثیر بیشتری دارد تا جملات کوتاهی مانند «کارت خوب بود» یا «به خاطر همه زحماتت از تو متشکرم.» تشویق و تعریف‌هایی که به‌صورت کلی بیان می‌شود و جزئیات را در بر ندارد، نمی‌تواند ارتباط کار خوب کارمند را با اهداف شرکت نشان دهد و کارمندان نمی‌دانند دقیقا کدام کارشان مورد تایید بوده و ممکن است دیگر آن را تکرار نکنند.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

 9مهارت ارتباطی در محیط کار که باید بشناسید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۰۱ ، ۱۴:۴۶
کاریابی کاران
چهارشنبه, ۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۰۳:۲۸ ب.ظ

از محیط کار قبلی چیزی نپرس

یکی از موضوع‌هایی که باب شده کارفرماها در مصاحبه استخدامی مطرح می‌کنن، پرسش درباره‌ی محیط کار قبلیه.
«چرا اون کار رو ترک کردی؟»
و در مقابل، اگه کارجو دلایل واقعیِ ترک محیط قبلی رو بگه، کارفرما، اون رو به نداشتن اخلاق حرفه‌ای متهم می‌کنه. چرا که این دلایلِ واقعی، به هر حال ممکنه با گلایه‌ها و ناسازگاری‌هایی همراه باشه، که شما رو تو دام قضاوت نابجا با اطلاعات ناقص می‌ندازه.
-همینطور اگه نیرو می‌تونست با شرایط کارِقبلی کنار بیاد که بیرون نمی‌اومد!
 
کارجوی صادق در استرس قضاوت شدن قرار می‌گیره. و کارجویی که ترجیح می‌ده با این سوال صادق نباشه، دروغ می‌گه!
شما نمی‌تونین به نتیجه‌گیری درستی از عملکرد کارجو «طبق دلایل ترک کارِ قبلی» برسین؛ چرا که شما تو اون محیط، کارنکردین.
بنابراین شما نمی‌تونید نتیجه گیری درستی از این پرسش داشته باشید.

تجربه‌ی شما (چه به عنوان کارفرما و چه به عنوان کارجو) در رابطه با این پرسش تو مصاحبه‌ی استخدامی چی بوده؟

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

سوالات روانشناسی در مصاحبه استخدامی

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۰۱ ، ۱۵:۲۸
کاریابی کاران

کسانی که دچار ترس هستند معمولا دور و بر خود را با آدمهای مثل خودشان پر می کنند.
البته منطق اقتصادی ایجاب میکند که نه تنها برای جایگاههای مدیریتی، بلکه برای همه جایگاه ها، شایسته ترین گزینه را انتخاب کنید. اما گاهی سازمان ها خلاف این منطق عمل می کنند.

بزرگترین ترس مدیران ترسو این است که از طرف یکی از کارکنانشان به چالش کشیده شوند یا دستشان جلوی کارکنان رو شود.

در سازمانهای مبتنی بر ترس، کارکنان بی کفایت به جایگاههای مهم راه پیدا می کنند چون این افراد نمی توانند مدیر را به چالش بکشند، پس تهدید محسوب نمی شوند.

در سازمانهای ناسالم اگر اطاعت نکنید، اخراج می شوید و وقتی احساس می کنید طاقتتان تمام شده و دیگر نمی توانید شرایط نابسامان را تحمل کنید، به ناچار سازمان را ترک می کنید.

به همین علت است که کارکنان خوب، زودتر از بقیه استعفا می دهند، آنها هم اعتماد به نفس بیشتری دارند و هم ده ها فرصت شغلی بهتر در انتظارشان است، اما کارکنانی که دچار ترس هستند، می مانند و تحمل می کنند.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

5 قضاوت اشتباه مدیران در مصاحبه که باعث از دست دادن افراد مستعد می شود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۰۱ ، ۱۴:۴۶
کاریابی کاران
شنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۴ ب.ظ

بازی در محل کار

 

طبق آخرین تحقیقات بازی های رایانه ای می تونن مزایای زیر رو برای تیم شما داشته باشن.
 
انجام بازی های ویدئویی در محل کار می تواند بهره وری را افزایش دهد. یک مطالعه توسط یک مرکز پژوهشی در آمریکا نشان داد که تنها با انجام بازی‌های ویدیویی با تیم‌های کاری خود به مدت 45 دقیقه، افزایش 20 درصدی بهره‌وری می‌تواند رخ دهد.
 
وقت گذاشتن برای انجام یک بازی ویدیویی می تواند استرس را کاهش دهد. همچنین، انجام بازی های ویدیویی می تواند به کنترل فرسودگی و خستگی ذهنی کمک کند.
 
با انجام بازی های ویدیویی، کارمندان می توانند به صورت مجازی دور هم جمع شوند. آنها می توانند از طریق چالش ها کار کنند، ارتباطات ایجاد کنند و کار تیمی را تقویت کنند. این بدان معناست که کارمندان مراقب یکدیگر هستند و این برای یک سازمان عالی است.
 
بازی‌های زیادی وجود دارد که تیم‌ها را ملزم به همکاری با یکدیگر برای دستیابی به یک هدف مشترک می‌کند. بازی با هم به کارمندان کمک می کند تا مهارت های کار تیمی خود را تمرین کنند و درک بهتری از همکاری در محیط کار داشته باشند.
 
از اونجایی که ارتباطات برای یک شرکت حیاتی است، انجام بازی هایی که بازیکنان را ملزم به برقراری ارتباط با یکدیگر می کنه باعث میشه کارکنان بتوانند مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشند.
 
بازی در محیط کار می تواند کارمندان را سازگارتر کند. به گفته محققان در اسکاتلند، انجام بازی‌های ویدیویی می‌تواند به افراد کمک کند تا با موقعیت‌ها یا تغییرات، سازگاری بهتری پیدا کنند. معمولا مدیران از کارکنان خود می خواهند که بتوانند هر گونه تغییر را به خوبی مدیریت کنند و کسانی که بازی در محل کار را تشویق می کنند می توانند این مزایا را ببینند.
 
و نهایتا یک بازی ویدیویی می‌تواند کارمندان را ترغیب کند تا ایده‌های جدیدی در مورد نحوه انجام کارهایشان بیابند. دانشگاه ایالتی میشیگان مطالعه‌ای انجام داد که نشان می‌دهد بازی منجر به خلاقیت می‌شود.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

چرا برگزاری دوره های کارآموزی و کمپ های آموزشی، یکی از موثرترین راه های استخدام است؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ تیر ۰۱ ، ۱۲:۱۴
کاریابی کاران
چهارشنبه, ۸ تیر ۱۴۰۱، ۰۱:۱۳ ب.ظ

کلید موفقیت شغلی

 

موفقیت شغلی

 

از امور بی‌اهمیت دوری کنید

 

با کار کردن کورکورانه هیچ چیز به‌دست نمی آید و نمی شود این نوع کار کردن رو معیاری برای موفقیت شغلی دانست.
در واقع نباید بی‌برنامه، به هر چه پیش می آید، بپردازید. با برنامه‌ریزی دقیق و پیروی از آن میتوانید به سمت موفقیت‌های بزرگ بروید. پس اگر می‌خواهید بیشتر موفق باشید و اضطراب کمتری داشته باشید قبل از انجام دادن هر کار از خودتون بپرسید: آیا انجامش ضرورتی دارد؟

کار امروز را به فردا نسپارید


وقتی همه مشغول برنامه‌ریزی و صحبت درباره‌ی کاری هستند، افراد موفق در حال انجام دادن اون کارند. مهم نیست که مدرک دکترای فیزیک کوانتوم دارید و ضریب هوشی‌ شما بالاست، اگر اقدام نکنید هیچ نقشی در پیشبرد جهان نخواهید داشت.


از محدودیت‌ها عبور کنید


وقتی پیشرفت حاصل می‌شود که خودتان را با محدودیت‌ها روبه‌رو کنید. خب طبیعی است که رفتن مسیر معمولی آسان است اما برای یادگیری باید خودتان را به چالش بکشید و با شرایط مختلف روبه‌رو شوید. درسته که سخته اما باعث رشد ذهنی و مغزی شما می شود. وقتی از منطقه‌ی امنتون خارج می شوید، تازه آغاز یادگیری است.

اهداف بلند‌مدت رو به یاد بیاورید


همیشه تصویری از اهدافتون رو داخل ذهنتون داشته باشید .این کار باعث می شود که انگیزتون حفظ بشه و برای رسیدن به اون جایگاه تمام تلاشتون رو بکنید.


از بازخوردها استقبال کنید

 

ارسطو معتقده: «برای نقد نشدن باید هیچ نگفت، هیچ نکرد و هیچ بود.» اگر برای کاری که می‌کنید نقد شید، یعنی در مسیر مخالف روزمرگی قرار گرفتید و این بخش بزرگی از موفقیته شاید با نقدهایی همراه با نفرت و منفی‌نگری روبه‌رو شوید؛ اونها رو دریافت، ارزیابی و بعد فراموش کنید.
اما به نقدهای مثبت توجه زیادی داشته باشید، به‌ویژه توصیه‌ی افرادی که به رسیدن شما به هدفتون علاقه‌مندند.


غرورتون رو مدیریت کنید


 افراد موفق می‌دانند که برای موفقیت باید اشتباه کنند و معذرت خواهی کنند. باید بپذیرند که همه چیز را نمی‌دانند و دیگران هم در موفقیت اونها سهمی دارند. باید قبول کنند که گاهی اشتباهات کوچیکی پیش می آید که باید فقط بهشون خندید و رد شد. افراد موفق می‌پذیرند که شکست طبیعی است و دوباره باید بلند شد و تلاش کرد.

 

شاید این مطالب برای شما مفید باشد:

7 مهارت مهم که برای موفقیت نیاز داریم

چگونه با اصل گرایی به موفقیت شغلی برسیم؟

هوش هیجانی چه تاثیری بر موفقیت شغلی شما دارد؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ تیر ۰۱ ، ۱۳:۱۳
کاریابی کاران
دوشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۱، ۰۲:۱۳ ب.ظ

منظور از نشان دادن راه خروج محترمانه چیست؟

همیشه «راه خروج محترمانه» را به افراد نشان دهید.
منظور از نشان دادن راه خروج محترمانه چیست؟

آیا تاکنون حامل پیام اخراج از سازمان برای کسی بوده اید؟
البته اگر مدیر منابع انسانی هستید، بارها برایتان اتفاق افتاده است. اما روی سخنم بیشتر با رهبران است.

معمولا رهبران در حوزه کسب و کار باید تصمیم هایی عاقلانه بگیرند که به نفع شرکت باشد. تصمیماتی همچون خاتمه بخشیدن به خدمت افراد، اخراج کردن و یا به وظیفه دیگر گماردن.

برای نشان دادن راه خروج محترمانه، موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

در حالی که کار بایسته را انجام می دهید همیشه انسانیت را در نظر داشته باشید.
به فردی که از تصمیم شما اثر می پذیرد کاملا توجه کنید. خانواده، مسیر حرفه ای و زندگی او تحت تاثیر تصمیم شما قرار خواهد گرفت.
وقتی خبر را اعلام می کنید، مهربان باشید.
واضح و روشن سخن بگویید.
محترمانه رفتار کنید.
بخشنده باشید.
آیا می توانید به جای اخراج کردن فرد، شغلش را تغییر دهید؟
می توانید پاداش خاتمه خدمت بیشتری به او پرداخت کنید؟
از او بپرسید می خواهد همکارانش چگونه متوجه جدا شدنش از شرکت شوند؟
اگر ممکن است طبق میل او عمل کنید تا آبروی او پیش بقیه حفظ شود.

 تا آن جا که می توانید خروجی با وقار را برای افراد ممکن کنید تا احترامشان حفظ شود.

به عنوان یک رهبر یادمان باشد که ما همه قلبی داریم که می تواند بشکند.
رهبران بزرگ در مورد دیگران تصمیماتی سخت می گیرند و با نرمی آنها را با اجرا می گذارند.

کارهای دیگری که باید برای فرآیند خاتمه دادن به کار افراد انجام شود را لطفا کامنت کنید.

 

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

چطور با کمترین آسیب کارمندی را اخراج کنیم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۰۱ ، ۱۴:۱۳
کاریابی کاران
يكشنبه, ۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۴ ب.ظ

چرا باید کشتی‌های خود را آتش زد؟!

در قرن سوم پیش از میلاد، ژنرال "ژیانگ یو" ارتش خود را از رودخانه ای عبور داد تا با امپراتوری کیم نبرد کند. در حالی‌که لشکریان او خوابیده بودند، دستور داد تمام کشتی‌ها را به آتش بکشند. روز بعد به آنها گفت: حالا فقط یک انتخاب دارید: فقط می‌جنگید! یا پیروز می‌شوید یا کشته.

او با حذف گزینه عقب‌نشینی حواس سربازان را بر تنها چیزی که اهمیت داشت متمرکز کرد: جنگیدن.

کورتس، کشورگشای اسپانیایی، از همین کلک انگیزشی در قرن شانزدهم استفاده کرد. او بعد از ورود به ساحل شرقی مکزیک کشتی خود را غرق کرد!

ژیانگ یو و کورتس، استثناء اند، ما انسان‌های معمولی هر کاری می‌کنیم که تعداد گزینه‌های موجود بیشینه باشد.

 چرا تا این حد غیر منطقی رفتار می کنیم؟
هر تصمیمی مقداری از توان ذهنی ما را مصرف می‌کند و مدتی از زمان ارزشمند ما را می‌گیرد. مربیانی که میخواهند انواع پلن ها را روی میز داشته باشند قدرت تصمیم گیری را کاهش میدهند.

 

ما همواره از هیچ امکانی نمی‌گذریم و می‌خواهیم تمام گزینه‌ها را همزمان در اختیار داشته باشیم؛ اما این امر به سادگی می‌تواند موفقیت ما را نابود کند. باید یاد بگیریم درها را ببندیم.

استراتژی زندگی خود را مثل استراتژی یک تیم بنویس، کارهایی را که نباید در زندگی بکنی را بنویس. به بیان دیگر تصمیم‌های حساب شده‌ای بگیر تا برخی چیزها را کاملا نادیده بگیری و وقتی شرایطش پیش آمد، طبق لیست نبایدهایت رفتار کن. یک بار خوب فکر کن و تصمیمت را بگیر که سراغ چه چیزهایی، حتی اگر فرصتش بود، نروی. بیشتر درها ارزش وارد شدن ندارند، حتی اگر به نظر برسد چرخاندن دسته‌ی در بسیار ساده است!

هنر شفاف اندیشیدن
رولف دوبلی

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

7 عامل کاهش انگیزه کارکنان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۰۱ ، ۱۲:۰۴
کاریابی کاران

1-افرادی که به طور رسمی و غیر رسمی بر دیگران مدیریت می کنند.

2-به طور مداوم نتیجه کاری خوبی به دست می آورند.

3-دارای ایده های با ارزش هستند.

4-برای انجام وظایفشان نیاز به نظارت ندارند.

5-کار دیگران را آسان می کنند.

6-دارای دانش و مهارت ویژه ای هستند.

7-عدم حضور آنها با عث اختلال در روند کاری می شود.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

در محیط کار چطور جذاب باشیم و حرفه ای رفتار کنیم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۰۱ ، ۱۶:۱۲
کاریابی کاران