کاریابی کاران

آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران
  • کاریابی کاران

    آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران

مشخصات بلاگ
کاریابی کاران

کاران اولین موتور هوشمند جستجوی آگهی های استخدامی و مشاغل در ایران است. اگر به دنبال کار می گردید کافی است عنوان شغلی موردنظر خود را در کاران وارد کنید تا موتور جستجوی کاران، تمام فرصت های شغلی سراسر وب را جمع آوری کرده و یکجا به شما نمایش دهد.

پیوندها

۱۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۴:۰۹ ب.ظ

آداب خردمندی

آداب خردمندی



خردمندی، هوشمندی نیست، زیرا افراد بسیاری هستند که از هوش و استعداد بالایی برخوردارند اما ویژگی های خردمندی را کمتر دارا می باشند.
خردمندی در واقع، حاصل جمع هوش، اخلاق و اراده است.


٢٠ ویژگی که البته با قوت و ضعف در افراد مختلف وجود دارد. خردمند واقعی کسی است که اقلاٌ ١٥ مورد از موارد زیر را (که مورد بیستم حتماٌ یکی از آنها باشد) همزمان داشته باشد:

🔸بسیار بادقت گوش می کنند.
🔸سنجیده سخن می گویند.
🔸بسیار اهل مطالعه است.
🔸از گفتن "نمی دانم" ابا ندارند.
🔸راستگو است.
🔸نگاهش توأم با احترام است.
🔸رفتارش با فروتنی همراه است.
🔸اهل افراط و تفریط نیست.
🔸به باورهای خود تعصب ندارند.
🔸گفتار و کردارش با تغییر منصب و مسئولیت تغییر نمی کند.

🔸روابط بر تصمیماتش تأثیر نمى گذارد.
🔸به مکان نشستن خود در مجلس حساسیت ندارند.
🔸برای به دست آوردن مسئولیتی با دیگران، لابی نمی کنند.
🔸برای دیده شدن تلاش نمی کنند.
🔸بسیار نکته بین هستند.
🔸از پذیرش همزمان چند مسئولیت پرهیز می کنند.
🔸افراد را قضاوت نمی کنند.
🔸مسئولیت اشتباهاتشان را مى پذیرند.
🔸وارد یکی به دو نمی شوند وحاضر جوابى نمى کنند.
🔸به هیجانات خود مسلط هستند.

🔸🔸به هیچکدام از ویژگیهای بالا تظاهر نمی کنند.

به نظر شما
چه معیارهایی دیگری برای خردمندی مطرح است؟


🔴 آیا شما خود را فرد خردمندی می بینید؟

 

اگر می خواهید خود را در این زمینه بسنجید همین حالا در آزمون هوش چندگانه کاران شرکت کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۶:۰۹
کاریابی کاران
سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۳:۰۴ ب.ظ

7 علامت هشدار دهنده در پیشنهاد کاری جدید

7 علامت هشدار دهنده در پیشنهاد کاری جدید

 

پیشنهاد حقوق بسیار بالا

 

پیشنهاد حقوق بالا می‌تونه نشونه این باشه که هیچ کس این کار رو نمی‌خواد چون شرایط آزاردهنده‌ای داره. شاید در استخدام کارمند عاجز شده اند و به شما احتیاج دارند تا مشکلشون رو هر چه زودتر حل کنند.

 

زیاد بودن حجم تعویض کارمند

 

اگه نرخ بالای تعویض کارمند در شرکت به دلیل ضعف مدیریت یا مسموم بودن محیط کاری باشه بهتره این پیشنهاد کاری جدید رو رد کنید و به فکر یک شرکت دیگه برای کار باشید.

 

وعده و وعید زبونی

 

از شرکت‌هایی که به شما وعده‌های کلامی می‌‌دند و اون رو مکتوب نمی‌کنند پیشنهاد کاری قبول نکنید. این نشونه‌ اینه که تقریبا هیچ وقت به وعده‌ها عمل نمیشه.

 

مسئولیت انجام تمام پیگیری‌ها

 

این میتونه نشونه بینظمی شرکت و عدم قائل شدن احترام برای کارکنانشون باشه.

 

مبهم بودن جزئیات

 

اگه جواب سوالاتتون رو دریافت نمی‌کنید بدونید که این یک پرچم قرمزه.

 

عدم وجود مصاحبه رسمی

 

اگه از پشت تلفن بهتون پیشنهاد دادند و اطلاعات شخصی‌تون رو برای پیش بردن فرایند استخدام تقاضا کردند ممکنه کلاهبرداری باشه. هرگز کاری رو بدون شرکت در مصاحبه حضوری قبول نکنید.

 

اشتیاق عجیب شرکت برای استخدام

 

شرکتی که اشتیاق عجیبی به استخدام داره از شما می‌خواد بلافاصله به اونها پاسخ بدید و کارتون رو شروع کنید. این میتونه نشونه عجز اونها در استخدام کارمند و عدم توانایی شون برای پیدا کردن افراد مناسب برای کارشون باشه.

 

شاید این مطالب برای شما مفید باشد:

10 جمله ممنوعه که آدم های باهوش در محیط کار نمی گویند!

چرا کارمندان یک محیط کار را ترک می کنند؟

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۰۴
کاریابی کاران
يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۳:۵۸ ب.ظ

۷ روش برای کار تیمی  و حل اختلافات در محیط کار

۷ روش برای کار تیمی  و حل اختلافات در محیط کار



اهداف سازمان، وظایف خودتان و سایر اعضای تیم را بشناسید.

مسائل و موضوعاتتان را در رو یا تلفنی با دیگران حل کنید و به پیام دادن اکتفا نکنید.

با مسائل به صورت شخصی یا سلیقه‌ای برخورد نکنید و در راستای اهداف سازمان حرکت کنید.

به افراد به طور مرتب بازخورد بدهید و درمورد مشکلات سکوت نکنید.

برای انجام کارها جدول زمانی طراحی کنید و با اعضا تیم به اشتراک بگذارید.

نظرات دیگران را گوش دهید و سعی نکنید حرف، حرف خودتان باشد. راه انتقاد و حرف زدن آگاهانه را برای اعضا تیم باز بگذارید.

از افراد بخواهید برای نظرات یا مخالفتشان دلیل قانع‌کننده بیاورند.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

10 جمله ممنوعه که آدم های باهوش در محیط کار نمی گویند!

9 شخصیت جالب در محیط کار که کارها را پیش می برند!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۵۸
کاریابی کاران
شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۳:۴۴ ب.ظ

هشت اصل برای شادی در سازمان

هشت اصل برای شادی در سازمان



1-محل کارتان را تمیز نگه دار
یادتان باشد "میز کار بهم ریخته به معنای ذهن به هم ریخته است".یکی از عواملی که می‌تواند موجب بهره‌گیری از حداکثر توان یک ذهن خلاق باشد توجه به نظم و نظافت فضای کاریست. روی این موضوع حساس باشید و تاثیر آن را ببینید.
 
2-ذهن آگاهی
مردم تمام هفته را برای جمعه، تمام سال را برای تابستان و همه زندگی را برای خوشبختی منتظر می‌مانند" یادتان باشد که نباید دائم در انتظار فردا باشید. خوشبختی همین لحظه است.
 
3-ورزش کنید
روزانه 15 دقیقه ورزش باعث افزایش انرژی در بدن می‌شود. این کار می‏تواند موجب دفع سموم و نشاط شود.
 
4-وسواس ممنوع
دقت در کار امریست ضروری اما وسواس افراطی می‌تواند پس از مدتی شما را از لحاظ ذهنی و روحی دچار آسیب کند.
 
5-کمک به همکاران
مطالعات نشان داده که نوعدوستان در محیط کار بیشتر احساس رضایت می‌کنند و شادتر هستند. رضایتی که از کمک به دیگران به دست می‌آوریم را نمی‌توان با هیچ چیزی در جهان برابر دانست.
 
6-شما ارزشمند هستید
استرس ناشی از کار باعث می‌شود ارزش واقعی خود را فراموش کنیم. اندکی بازگشت به دستاوردهای گذشته می‌تواند در رضایت قلبی شما در محل کار معجزه کند.
 
7-یک یادداشت خوب، نقشه راه شما
هر روز صبح افکارتان را لیست کنید و برنامه ریزی کنید.
 
8-اضافه‏ کاری خارج از توان ممنوع
ساعات طولانی کار بدون وقفه می‌تواند به مغز صدمه وارد کند و شما را از بین ببرد، در نتیجه زمینه را برای عدم رضایت و پریشانی فراهم می‌کند.

 

همین حالا میزان شادی خود را با تست شادمانی کاران رایگان بسنجید!!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۴۴
کاریابی کاران
چهارشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۲:۳۳ ب.ظ

تست مهارت یادگیری

تست مهارت یادگیری

مهارت یادگیری

اگر می‌خواهید مهارت یادگیری خود را بسنجید در تست زیر به صورت رایگان شرکت کنید.

 

https://karan.ir/k/6VdKpg9yH

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

در تست های خودشناسی و روانشناسی کاران به صورت رایگان شرکت کنید

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۴:۳۳
کاریابی کاران
سه شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۳:۴۰ ب.ظ

اشتباهات مصاحبه شغلی

همون طور که برای هرجایی لباس مناسب می‌پوشیم، باید برای مصاحبه شغلی هم لباس مناسب انتخاب کنیم.

متاسفانه بعضی از کارجو ها بدون توجه به فرهنگ سازمانی مجموعه، لباس مورد پسند خودشون رو می‌پوشند و به مصاحبه شغلی می‌روند.

 

اشتباهات مصاحبه شغلی

 

بهتره برای انتخاب لباس مناسب مصاحبه شغلی به نکات زیر توجه کنید:

لباس تمیز و مرتب انتخاب کنید.

لباس رسمی بپوشید.

حتما قبل از مصاحبه لباس خود را اتو کنید و حمام کنید.

از زیورالات زیاد استفاده نکنید.

از آرایش زیاد و پررنگ دوری کنید.

برای لباس‌ از رنگ های خنثی استفاده کنید.

ست قهوه ای و کرم شما رو با ثبات، قابل اعتماد و جدی نشون میدهد.

رنگ سرمه‌ای رنگ بدون ریسکی است، و اکثر افراد باهاش ارتباط خوبی دارند.

رنگ خاکستری هم به شما ظاهر رسمی میدهد.

البته در انتخاب رنگ لباس باید به شغلی که درخواست داده اید و محل کار هم‌دقت کنید، مثلا اگر‌ برای مربی مهد درخواست داده اید بهتره است از رنگ های شاد استفاده کنید.

راستی اگه میخواهید قدتان بلند تر دیده شود از لباس هایی با برش عمودی استفاده کنید.

 

شاید این مطالب برای شما مفید باشد:

6 اشتباه در مصاحبه شغلی که نمی گذارد شما استخدام شوید!

کدام حرکات دست ها در مصاحبه استخدامی اشتباه است؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۴۰
کاریابی کاران
يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۴:۱۷ ب.ظ

حقوقت چقدره؟

حقوقت چقدره؟

سوالی که واقعیت امر همه ما یا بخوام محتاطانه بگم بالای نود درصد دوست داریم جوابشو در مورد بقیه بدونیم که حقوقت چقدره؟

تو محیط کاری خیلی از پرسنل این سوال را از هم می‌پرسند عده‌ای سریعا جواب می‌دهند و عده‌ای با ناز و عشوه می‌گویند و یه عده هم با جملاتی شبیه خداروشکر و ... مودبانه می‌گویند به شما ارتباطی ندارد.

واقعیت این است که این سوال کاملا خصوصی است و تجربه به ما نشان داده جواب دادن به این سوال و اطلاع داشتن پرسنل از حقوق هم در نهایت منجر به ناراحتی و جوی متشنج می‌شود.

معمولا بعد از فهمیدن حقوق همکاران و مقایسه آن نسبت به یکدیگر عملکرد آنها بسیار افت پیدا می‌کند.


بهتره فرهنگ شرکت و مجموعه به نحوی باشد که کارمندان نتوانند در مورد حقوق همدیگر خیلی اطلاعات داشته باشند و افرادی که در بخش های مالی خصوصا واحد حقوق و دستمزد هستند این اطلاعات را افشا نکنند.

نظر شما چیست؟

همکاران شما از حقوق شما با خبر هستند؟

به نظر شما حقوق یک موضوع شخصی است؟

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

10جمله ممنوعه که آدم های باهوش در محیط کار نمی گویند!

چرا کارمندان یک محیط کار را ترک می کنند؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۶:۱۷
کاریابی کاران
دوشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۳:۳۱ ب.ظ

عملکرد کارکنان یعنی چه؟

عملکرد کارکنان یعنی چه؟

 

عملکرد به معنای تلاش کارکنان برای به انجام رساندن وظایف محوله و دستیابی به اهداف بر اساس شاخصها و استانداردهای تعیین شده است.

ارزیابی عملکرد کارکنان یکی از دشوارترین و پیچیده ترین وظایف مدیریت به ویژه مدیریت منابع انسانی است چون احتمال بروز اشتباه و خطا و تبعیض و ارزیابی غیرعادلانه مثل هر فرایند دیگری در آن وجود است.

چیزی که مهم هست این است که ارزیابی عملکرد نباید منجر به حال بد کارکنان شود و از اطلاعاتی که به دست آمده برای شمردن اشتباهات کارمند و مچ گیری استفاده شود. برای همین است که کارکنان اصولا نسبت به ارزیابی عملکرد گارد میگیرند و مقاومت میکنند چون احساس می کنند علاوه بر اینکه در ارزیابی‌ها عدالت رعایت نمی شود بلکه اشتباهاتشون هم مشخص می گردد و به دست کارفرما می رسد و کارفرما همیشه میخواهد این نتایج رو بر علیه آنها استفاده کند!!!

در حالی که با نتایج ارزیابی عملکرد میتوانیم در مورد ارتقای شغلی کارکنان، جابه جایی هایی، نیازهای آموزشی و بهبود توانایی ها و مهارتهایشان، تعیین پاداش، برنامه ریزی شغلی و کنترل مناسب تصمیم گیری کنیم.

ارزیابی عملکرد باید دوره ای باشد نه فقط یک بار و نتایج آن زمانی موثر است که منتهی به سیستم مدیریت عملکرد شود.

در مدیریت عملکرد هدف ما توسعه فرد و در نهایت توسعه سازمان هست نه شمردن اشتباهات و خطاهای کارمند و مچ گیری.


به جای مچ گیری از کارمندان دستشون رو بگیریم و توانمندشان کنیم.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

آنچه که باعث رضایت کارمندان می شود

نمونه نامه رضایت کارفرما از عملکرد کارمندان و کاربرد آن

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۳۱
کاریابی کاران
يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۳:۴۵ ب.ظ

مهمترین دلایل سکوت سازمانی

مهمترین دلایل سکوت سازمانی

مهمترین دلایل سکوت سازمانی
ترس از عواقب اظهارنظرها شامل:

تنبیهات، بی نصیب بودن از امتیازات، برکناری از سمت و پست سازمانی و....
 

ترس از بی توجهی مدیر ارشد و بلا استفاده ماندن نظریات و ایده ها.

در بدترین حالت مدیران ممکن است حتی نظریات ارایٔه شده را نخوانند و در بهترین حالت ممکن است مدیر ارشد این نظریات را بخواند؛ ولی با دلایل ناکافی یا مصلحت های غیر قابل توجیه؛ اقدام به رد ایده ارایٔه شده بنماید.


بدون پاداش گذاشتن ایده ها.

وقتی که سازمان برای ایده های ارایٔه شده که مورد استفاده هم قرار گرفته و اثر بخش بوده اند؛ پاداشی پرداخت نمی کند.
 

نبود سیستم بازخورد از پایین به بالا.

 وقتی که کارمندان احساس میکنند پیشنهادات ارائه شده توسط آنها از زبان و به نفع سرپرستان آنها بیان میگردند.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

چرا کارمندان یک محیط کار را ترک می کنند؟

برقراری ارتباط احساسی با همکاران در محیط کار؛ درست یا اشتباه؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۴۵
کاریابی کاران
شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۳:۳۴ ب.ظ

تاب آوری

تاب آوری

تاب آوری

سطح استرس، ارتباط نزدیکی به عملکرد شغلی کارکنان و مدیران دارد و وقتی در سطح مطلوب قرار دارد می تواند بر عملکرد تاثیر مثبت داشته باشد ولی هنگامی که سطح آن افزایش یابد می تواند منجر به خستگی و بی قراری و نهایتا درهم شکستی فرد شود.
یکی از مهمترین راهبردهای مدیریت هیجانات به ویژه استرس و همچنین مدیریت زمان هایی که بحران وجود دارد و شرایط سخت و دشواری را مدیران از سر میگذرانند یا با شکست ها و عدم موفقیت مواجه شده اند راهبرد توسعه "تاب آوری" است. تاب آوری نه یک ویژگی شخصیتی بلکه یک "ظرفیت "است که ما می توانیم با روش های توسعه ای آنرا بهبود ببخشیم وافزایش دهیم.

قطعا در شرایط محیطی کشورمان به ویژه شرایط تحریم وسختی های اقتصادی در کسب و کارها و همچنین شرایط پاندمی کرونا که عرصه را برای بسیاری تنگ نموده است افزایش تاب آوری و توسعه آن برای رهبران و مدیران می تواند در جلوگیری از مشکلات سلامتی سرمایه های انسانی و حفظ و بهبود عملکرد آنان تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید و در این تست به صورت رایگان شرکت کنید و میزان تاب آوری خود را بسنجید:

 

https://karan.ir/k/kIrI9hu6y

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۳۴
کاریابی کاران