کاریابی کاران

آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران
  • کاریابی کاران

    آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران

مشخصات بلاگ
کاریابی کاران

کاران اولین موتور هوشمند جستجوی آگهی های استخدامی و مشاغل در ایران است. اگر به دنبال کار می گردید کافی است عنوان شغلی موردنظر خود را در کاران وارد کنید تا موتور جستجوی کاران، تمام فرصت های شغلی سراسر وب را جمع آوری کرده و یکجا به شما نمایش دهد.

پیوندها

۱۱ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

فرهنگ پدرخواندگی مانعی بر سر راه کارکنان

پدر خوانده

پدرخوانده برای انتخاب مدیران زیر دست دوست ندارد کسی را انتخاب کند که موی دماغش شود. او فردی مورد اعتماد و مطیع می خواهد که همیشه با او موافق باشد. حامی پروری ویژگی اصلی پدرخواندگی است.

پدرخوانده حوصله بحث سر مسائل سازمان را ندارد و عاشق برداشتهای خودش است که به نظرش حقیقت محض است.

پدرخوانده دوست دارد قدرت تصمیات سلیقه‌ای اش روز به روز بیشتر شود برای همین کسانی را انتخاب می‌کند که حرف یا عملی خلاف سلیقه اش نداشته باشد.

پدرخوانده نقد را دشمنی با ماهیت وجودیش می‌داند و منتقد را تحمل نمی‌کند.

پدرخوانده فردی را انتخاب می‌کند که همیشه تحت اوامرش مدیریت شود نه آنکه به طور مستقل امور را مدیریت کند.

برای پدرخوانده زیاد مهم نیست که اهداف و منافع سازمانی محقق شود. برای او افزایش دایره نفوذ و قدرت فردی، اولین اولویت است.

پدرخوانده دوست ندارد ضوابط دست و پایش را ببندد. او عاشق آزادی عمل در تصمیمات است‌. روابط و رفاقت برای او اهمیتی بسیار بیشتر از شایستگی دارد.

پدرخوانده کارکنان را به رفقا و اعضای قبیله (خودی) و دیگر قبایل (کارکنان) تقسیم می‌کند. اعضای قبیله در همه چیز اولویت دارند.

پدرخوانده اعتقادی به دانش ندارد. هر چیزی که قدرت و نفوذ او را کم کند، به درد نمی‌خورد.

پدرخوانده هیچ گاه مقام مافوق را نقد نمی‌کند. او مجری و مطیع است و همین انتظار را از زیردستان دارد.

 

پدر خوانده سازمان شما کیست؟

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

با مدیر بد اخلاق و سخت گیر چطور رفتار کنیم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۰۰ ، ۱۲:۰۶
کاریابی کاران
سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۰۲:۵۷ ب.ظ

تحقیر کارکنان

چالش محیط کار

مقابله با زورگویی و تحقیرِ ناشی از آن یکی از چالش‌های محیط کار به حساب می‌آید. هدف از تحقیر، خرد کردن عزت نفس و شرمنده کردن افراد زیردست است. مدیران ضعیف از این ابزار برای کنترل کارکنان استفاده می‌کنند. از آثار تحقیر کارکنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱-کاهش عملکرد کارکنان
۲-استرس شغلی
۳-فرسودگی شغلی
۴-درگیری
۵-ترک کار
نکته: انسان محصول شرایطی است که در آن بلوغ و بالندگی می یابد.
پس خود را از هیچ انسانی"برتر" و در عین حال "حقیرتر" مپندار
کارل مارکس

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

با مدیر بد اخلاق و سخت گیر چطور رفتار کنیم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۰۰ ، ۱۴:۵۷
کاریابی کاران

تصمیم گیری یک جزء حیاتی و جدانشدنی از زندگی روزمره هر مدیره. تغییر محل کارکنان، تغییر اولویت‌های بخش مربوطه، تغییر بودجه بخش، واگذاری وظایف یا اجرای یک استراتژی جدید، جز انتخاب‌های روزانه هر مدیره و تأثیر مستقیمی بر انگیزه کارکنان و موفقیت سازمان داره!

همهی ما میدونیم که فرآیند تصمیم گیری همیشه آسون نیست. توی یک نظرسنجی که مشاوره مدیریت مک کنزی انجام داده، تنها 28 درصد از مدیران از کیفیت تصمیمات استراتژیک شرکت خود دفاع کردن، در حالی که 60 درصد گزارش کردند که تصمیمات بد تقریباً به اندازه تصمیمات خوب تکرار میشن!

یکی از راه‌های افزایش احتمال موفقیت اینه که اعضای تیم در فرآیند تصمیم‌گیری مشارکت کنن. تحقیقات زیادی نشون میده که تنوع نفرات منجر به تصمیم گیری بهتر میشه. با وارد کردن افراد با زمینه‌های مختلف اخلاقی، فرهنگی و ... به گفتگو، میشه خلاقیت رو توی تیم افزایش داد و دیدگاه‌های تازه‌ای در مورد کار یا مشکلی رو به فضای تصمیم گیری وارد کرد.

لن شلزینگر، پروفسور مدرسه کسب و کار هاروارد، میگه: "شمای فنی، سیاسی و فرهنگی هر تصمیمی که باید گرفته شود رو ترسیم کنید و سپس گروه خود را بر اساس آن بسازید. شما به دنبال طیف وسیعی از تجربه هستید. شما تازه واردانی را می‌خواهید که دیدگاه متفاوتی ارائه دهند و همچنین افرادی که دانش عمیق و تجربه عمیقی در مورد مشکل دارند."

برخی مدیران برای جلوگیری از پیچیدگی بیشتر یا تضاد احتمالی ممکنه از مشارکت دادن تیم خود در فرآیند تصمیم گیری اجتناب کنند اما باید توجه داشته باشیم که ممکنه ایده‌هایی از دل این گفتگو ها بیرون بیاد، که اغلب برای موفقیت کسب ‌و کار بسیار ارزشمند و حیاتی هستند!

 

به طور مختصر چند مورد از مزایای این کار رو میشه موارد زیر در نظر گرفت:

 

•میشه از تصمیم گیری بر اساس پیش فرض های ذهنی جلوگیری کرد

•این کار باعت افزایش حس مشارکت بین کارکنان میشه

•باعث ایجاد حس همکاری و ارتباط موثر میشه

•نقاط کور در تصمیم گیری شخصی مشخص میشه

•از نفراتی که قراره تصمیمات رو پیادهسازی کنند ایده می گیرید

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

نحوه ارتباط صحیح مدیران با همکاران! خشک یا صمیمی؟!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۰۰ ، ۱۵:۵۲
کاریابی کاران
شنبه, ۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۰۲:۱۰ ب.ظ

ولکام پکیج و گودبای پکیج در شرکت ها

حتما شما هم داخل لینکدین تصویر ولکام پکیج‌هایی که آدم‌ها موقع ورودشون به یه شرکت دریافت می‌کنند رو دیدین. تصاویر زیبا و پر زرق و برقی که می‌خواد بگه خیلی از ورودت به شرکتمون خوشحالیم، یا خیلی خوشحالم که وارد این شرکت جدید شدم. اما حقیقتا ولکام پکیج‌ها اهمیتی ندارن. واژه مناسبی براش پیدا نمی‌کردم برای همین اسمش رو می‌ذارم گودبای پکیج! اونه که اهمیت داره.

همه ما احتمالا تو شرکت‌های مختلف و با آدم‌های متفاوتی کار کردیم. نحوه ورود ما به یک شرکت خیلی اهمیتی نداره، چگونه خارج شدنه که اهمیت داره. ممکنه هزاران مشکل در یک محیط کار پیش بیاد و هزاران اتفاق موجب دلخوری ما در محیط کار بشن، شیوه برخورد ما با این مشکلات هست که شمایل درستی از نحوه خروجمون از یک محیط رو می‌سازه.
وقتی وارد یک شرکت میشیم دفترچه‌های بامزه، لپ‌تاپ تازه، میز مرتب و خوشگل، احتمالا یه گل پیتوس و جدیدا ماسک، به عنوان ولکام پکیج بهمون هدیه می‌دن و بعد هم یه پست از این تصویر و تعداد زیادی کامنت مبنی بر اینکه فلانی جان چقدر خوشحالیم که تو رو کنار خودمون داریم!

اما هیچوقت، از گودبای پکیجش عکس نمی‌ذارن. اگر، به قصد ترقی و تجربه‌های تازه از محل کارش خداحافظی کنه، گودبای پکیجی که همراه خودش می‌بره دلخوشی، خاطرات خوب، سلفی‌های بامزه، تجربه‌ها و مهارت‌های جدیده.
اما اگر همین آدم، با دلخوری از محیط کارش خارج بشه ولکام پکیج همراهش چه خواهد بود؟

احتمالا یه لیست بلاک در همه شبکه‌های اجتماعی از همکارانی که به گمان خودش با دلش راه نیومدن، یه پست اعتراضی که یکی دو نفر از همون ناسازگارها رو به شکل نامناسبی نقد کرده، دو سه تا استوری اعتراضی و درنهایت هم پیام‌های تهدیدآمیز که با قصد تخریب اون‌هایی که توی اون مجموعه باقی موندن فرستاده میشه.

زمانی که تصاویر پر زرق و برق ولکام پکیج‌ها را می‌بینم تصور کنیم این آدم‌ها درنهایت چطور با این مجموعه که خیلی هم از ورود بهش خوشحال و مفتخره، خداحافظی می‌کنه. آیا همینقدر دلخوش و راضی باقی می‌مونه یا درنهایت همون‌هایی که براش کامنت گذاشتن و گفتن که خیلی از داشتنش خوشحالن رو بلاک می‌کنه؟

حرفه‌ای بودن به پست‌ها و استوری‌های بامزه از محیط کار و افتخار کردن به همکارهای بامزه‌مون و عکس انداختن از میز رنگارنگمون نیست. حرفه‌ای بودن جدا از نتیجه‌ای که توی کارمون به نمایش می‌ذاره، توی رفتارمون هم هویداست.

درنهایت امیدوارم که آخر همه این ولکام پکیج‌هایی که بده بستون میشه، هپی اندینگ باشه.

 

نظر شما چیه تا حالا بهش فکر کرده بودین؟

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

چرا و چگونه باید یک محیط کاری را محترمانه و حرفه ای ترک کنیم؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۰۰ ، ۱۴:۱۰
کاریابی کاران
چهارشنبه, ۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۰۲:۳۶ ب.ظ

کنترل خوبه، اما اعتماد بهتر

میکرو منیجینگ

این جمله ها رو اینطوری بگیم بهتر نیست؟


ایده‌ت خوبه‌ها؛ ولی ما قبلا این کار رو به این شکل انجام دادیم و نتیجه بهتری گرفتیم!


من ابتکار عملت رو دوست دارم؛ ولی قبلش با من بررسی کن...


من نمی‌خوام دخالت کنم فقط چون بیزینس رو بهتر می‌شناسم، می‌دونم که چی درست‌تره.


تیترش رو عوض کن و به جای این کلمه، اون رو بنویس و...


اگه دوست دارید خلاقیت، انگیزه و اشتیاق کارکنانتون رو از بین ببرید؛
اگه ناامیدی و عدم اعتماد کارمنداتون براتون مهم نیست؛
اگه دوست دارید نیروهاتون استرس و اضطراب داشته باشند و اعتماد به نفسشون رو از دست بدهند؛
اگه علاقه‌ای به داشتن یه تیم منسجم ندارید و می‌خواید تیم رو نابود و هر چند وقت یک بار با افراد جدیدی کار کنید؛
اگه منابع و سرمایه سازمانتون براتون بی‌اهمیته و بهره‌روی ارزش چندانی نداره؛
اگه دنبال اثربخشی نیستید و ترجیح می‌دید به جای جنگل، درختارو ببینید و به جای نتیجه روی جزئیات تمرکز کنید؛

بهترین روش برای شما، مدیریت ذره‌بینی یا میکرومنیجمنته!

 

هنر مدیریت سرکش ترین تیم های کاری | کوتاه و خواندنی از تجربیات مدیران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۰۰ ، ۱۴:۳۶
کاریابی کاران
سه شنبه, ۱۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۵۹ ب.ظ

همکارانمون رو با اسم کوچیک صدا بزنیم یا نزنیم؟

دیروز به دعوت مدیرعاملی رفتم به محل کارشون ایشون از جمله کارفرماهای خوب و پر انرژی هستن، در محل کار پرسنل جدید همه تازه کار بودند و کارفرما شخصا داشت با تمام قدرت بهشون آموزش می‌داد.
پرسنل اگر می‌خواستند این آموزش ها را در مراکز آموزشی یاد بگیرند حداقل باید میلیونها تومن هزینه می‌کردند.
یکی از خانم ها با نامزدش اومده بود
اول فکر کردم نامزدشون هم کارمند جدید هستند که بعد فهمیدم که فقط آمدند در محل آموزش کنار هم باشند!!😐
به هر حال از نیروهای تازه کار هر چیزی رو میشه انتظار داشت .‌..
مدیرعامل هم به حضور آقا احترام گذاشت و با تمام انرژی داشت آموزش می‌داد.
در بین صحبتهاشون از پرسنل سوال میکرد پگاه نظر شما چیه
مریم الان شما جواب بده
سارا نوبت شماست که پاسخ بدی
که آقای نامزد بلند گفت سارا نه خانم نظری !
همه از جمله مدیرعامل چند ثانیه سکوت کردیم
مدیرعامل گفت شما نمیتونی بگی من داخل محیط کار همکارانم رو چی صدا کنم
شما فقط میتونی بگی این خانم اینجا کار کنن یا نکنن
فضا فوق العاده سنگین شد
و خانم ‌و آقا از شرکت خارج شدند
چراهای زیادی توی ذهنم هست که راه درست چیه
خودم هم از جمله افرادی هستم که همیشه توی محیط کار با نام خانوادگی صدام می‌کردند و دوست ندارم همکاران با اسم کوچیک صدام کنند دلیلش هم خودم نمیدونم ولی فقط میدونم دوست ندارم توی محیط کار خیلی صمیمی باشم و برام مهمه همه با فامیلیم صدام کنند.
ولی خیلی از همکاران رو میبینم که همدیگر را با اسم کوچیک صدا می‌کنند و خیلی خوب در کنار هم کار میکنند.

 

آیا شما دوست دارید با اسم کوچیک در محل کار صداتون کنند؟

برقراری ارتباط احساسی با همکاران در محیط کار؛ درست یا اشتباه؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۰۰ ، ۱۲:۵۹
کاریابی کاران
شنبه, ۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۰۲:۳۰ ب.ظ

چالش شایستگی

موقع استخدام یک نفر، نگران این نباشید که چند سال سابقه کار با فلان ابزار را دارد. نگران مدرک تحصیلی‌اش نباشید. به فردی که این رزومه را نوشته، تمرکز کنید. به داستانش گوش کنید. این داستان‌ها هستند که او را به اینجا کشانده‌اند. خودتان هم داستانتان را تعریف کنید و بگویید چه کمکی نیاز دارید.
ما خودمان را گول می‌زنیم که فقط افراد متخصص و آموزش‌دیده می‌توانند جایگاه‌های شغلی ما را پر کنند. اما این درست نیست. هر کسی با ضریب هوشی متوسط می‌تواند کارهای غیر‌فنی و نه چندان تخصصی را در عرض چند ماه یاد بگیرد.
کسی را استخدام کنید که خودش را بشناسد و از روی ترس، جلوی شما یا هر مدیر دیگری زانو نزند. این افراد را استخدام کنید و خواهید دید که سازمانتان موفق‌تر می‌شود.

 

چالش شایستگی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۰۰ ، ۱۴:۳۰
کاریابی کاران
چهارشنبه, ۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۳۴ ق.ظ

قیف برعکس شرکت ها

بعضی از شرکتها مثل قیف برعکس میمونن!

وارد شدن بهشون خیلی سخت و پرچالشه هزارتا آزمون و مصاحبه و سختگیری‌های دیگه ولی وقتی وارد میشی میبینی چه قدر خروج منابع انسانیشون زیاده!

زمانی که نرخ خروج نیروی انسانی یک سازمان زیاد باشه یعنی اونجا جای موندن نیست!

تا حالا پیش اومده دیده باشین یک سری شرکتهای شناخته شده یا حتی کوچیک برای یه پوزیشن تکراری هر دو سه ماه یک بار آگهی استخدام منتشر میکنند!

 

این میتونه چند مدل تحلیل بشه از نظر من:

 

۱-قصدشون حقوق پایین دادنه و وقتی کارمند بعداز مدتی درخواست حقوق مناسب‌تری میکنه، ردش میکنن 

۲-دانش یا بودجه ی جذب نیروی مناسب رو ندارن

۳-شرایط نگه داشت نیروی مناسب رو ندارن

۴-دروغگو هستند! و کارجو بعد از مدتی کوتاه هویت اصلیشون رو متوجه میشه و سازمان رو ترک میکنه.

 

برای این ۴ مورد هر کدوم به تنهایی هم میشه کلی نوشت!

تحلیل دیگه ای شما میتونید اضافه کنید؟

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

8  درس درباره ساختن شرکتی که آدمها از کارکردن در آن لذت می‌برند

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۰۰ ، ۱۱:۳۴
کاریابی کاران
سه شنبه, ۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۰۲:۲۶ ب.ظ

هزینه های گزاف و پنهان جلسات

تا حالا حساب کردید هر جلسه بین تیمی چقدر سازمانتون رو متحمل هزینه میکنه؟

جلسات

ادامه دار بودن این جلسات و بعضا با افراد زیاد اگر بخواید حساب کنید می‌بینید که انگار در طول ماه یک الی دو نفر کلا به سازمان نیومدن و این هزینه های پنهان میتونه عملکرد سازمانتون رو پایین بیاره.

یک نوع جلسه که به نظر من خیلی جالب بود اسمش silent meeting بود. تو این جلسات که حداکثر ده الی پونزده دقیقه میشه معمولا برای رای گیری و نظر سنجی استفاده میشه.

در بعضی از جلسات اولین نفری که ایده اش رو میگه بستگی به جایگاه و قدرتی که داره، ذهن بقیه رو خاموش میکنه و میگه حتما چون اون از من بالاتره یه چیزی میدونه و پشت اون قایم میشن و از گفتن ایده خودشون پشیمون میشن!!

داخل این جلسات هر کسی میتونه ایده های خودش رو در نوت بنویسه و یک نفر همه نوت هارو جمع کنه و بخونه. بعد یک بار دیگه بهتون فرصت داده میشه باتوجه به چیزایی که گفته شد اگه ایده جدیدی تو ذهنتون اومد اون رو بنویسین و دوباره نوت ها جمع بشن و در نهایت بهترین ایده به جمع بندی میرسن.

اینجوری حتی آدمای خجالتی و اونایی که کمتر اعتماد به نفس دارن هم تو دادن ایده هاشون شرکت میکنن و حرف همه شنیده میشه و یک نفر که به قولی جایگاه بالاتری داره حرفش هر چند اشتباه به کرسی نمیشینه.

اگه دقت کرده باشید اینجوری زمان جلسات رو به حداقل رسوندید و بالاترین کیفیت هم ازجلسه دریافت کردید و واقعا به یک خروجی هم رسیدید و هر چی جلسات اینجوری کوتاه و مفید بیشتر باشه ارزش خودش رو بیشتر نشون میده.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

چرا و چگونه با کارکنان جلسات آموزشی و برنامه ریزی بگذاریم؟

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۰۰ ، ۱۴:۲۶
کاریابی کاران
سه شنبه, ۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۴۱ ق.ظ

کارگران خدماتی روح نیستند به آن ها سلام کنید

 

نگهبان ها سرایدارها و تمام کارگران خدماتی روح نیستند به آن ها سلام کنید.

سعی کنید جایگاه برای شما مهم نباشد، لباس افراد مهم نباشد، فراموش نکنید همه ما انسان هستیم و شخصیت هر فردی قابل احترام است.

در محیط کاری فارغ از جایگاه و سمت و شغل به یکدیگر احترام بگذارید.

در طول تایم کاری آداب و معاشرت را رعایت کنید.

رفتار صحیح شما باعث رشد شما و سازمان می شود.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

 40 عادت آزاردهنده در محیط کار که همکاران تان را کلافه می کند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۰۰ ، ۱۱:۴۱
کاریابی کاران