کاریابی کاران

آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران
  • کاریابی کاران

    آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران

مشخصات بلاگ
کاریابی کاران

کاران اولین موتور هوشمند جستجوی آگهی های استخدامی و مشاغل در ایران است. اگر به دنبال کار می گردید کافی است عنوان شغلی موردنظر خود را در کاران وارد کنید تا موتور جستجوی کاران، تمام فرصت های شغلی سراسر وب را جمع آوری کرده و یکجا به شما نمایش دهد.

پیوندها

۱۱ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

سه شنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۰۴:۱۷ ب.ظ

سندروم ملکه زنبور عسل در همکاران خانم

سندروم ملکه زنبور

طی چند دهه اخیر، ظهور و حضور زنان در سازمانها روزبه روز پررنگتر میشود. این روندِ صعودی در رابطه با مشاغل مدیریتی و پستهای بالای سازمانی نیز مصادیقی ملموس دارد. علاوه بر برخی تبعیض های جنسیتی موجود در جوامع، پدیده جدی و تأثیرگذار دیگری وجود دارد که از سوی زنان به آنان لطمه میزند. پدیده ای تحت عنوان «نشانگان ملکه زنبورعسل». این پدیده در وصف زنانی است که به سرعت در جهانِ سازمانها در حال رشدند؛ اما نه تنها از پیشرفت زنانِ دیگر به مناصب مدیریتی ارشد حمایت نمیکنند، بلکه در مواردی سبب کارشکنی در تلاشهای زنان دیگری که سعی در ارتقای سازمانی دارند میشوند. زنانی که مشتاق دستیابی به مقام های رهبری در سازمان هستند و مایلند متناسب با سازمانِ تحت سلطه مردان فعالیت کنند، بدیهی ترین روش را، تأکید بر ویژگی ها و سبک های رهبری مردانه می بینند. زنان برای همسویی با رفتارهای مردانه، دیگر زنان را از خود جدا کرده و حتی بی ارزش جلوه داده و رفتارهای مخرب را از خود نشان می دهند. رفتارهای رهبری مخرب شامل رفتارهایی مانند تمسخر، سوءاستفاده، کنشها و گفتارهای تحقیرآمیز و آزار و اذیت کارکنان زن است. از ویژگی های مهم این سندروم در زنان مدیر می توان به مرد افتخاری, رقیب پنداری, خودشیفتگی, کودک ستیزی و اختلالات فکری و روانی اشاره نمود.
رویکردهای مهم در مدیریت زنان سندروم ملکه زنبور عسل:

  • اتخاذ شیوه رهبری که ویژگی های مردانگی را نشان می دهد و به مردان علاقه دارد
  • کلیشه سازی علیه زنان دیگر در تلاش برای توجیه موقعیت رهبری خود
  •  تقویت نابرابری جنسیتی بین زیردستان زن و مرد به منظور حفظ رویکردهای سنتی و نظم اجتماعی در رهبری شرکت ها

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد

سازمان ها به مدیران زن قدرتمند نیاز دارند نه زنان مردنما!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۰۰ ، ۱۶:۱۷
کاریابی کاران
شنبه, ۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۵ ب.ظ

نام گذاری صحیح فایل رزومه

فایل‌ رزومه خود را به طور کامل نامگذاری کنید. کارمندان در واحد منابع انسانی ممکن است روزانه 50 عدد و یا حتی بیشتر رزومه دریافت کنند. اگر نام فایل ارسالی شما صحیح نباشد ممکن است نادیده گرفته شود و یا حتی نگاه کارفرما را نسبت به رزومه شما تغییر دهد چون بی نظمی و بی دقتی شما را نشان می دهد.

از این نام ها در ذخیره فایل رزومه استفاده نکنید:
untitled document
new
fjdhhdhhshshd
5737372828
cv

اسم مناسب برای اینکه فرد رزومه شما را حتما ببیند و مطالعه کند و درخواست شما رو پیگیری کند نیست، بلکه باید هر فایل نام مرتبط با محتوا، نام پدیدآورنده و حتی‌الامکان تاریخ داشته باشد .
به طور مثال کارجویی برای سمت شغلی کارمند اداری برای کارفرما می خواهد رزومه ارسال کند نام فایل رزومه را این گونه بهتر است ذخیره کند.

مریم_احمدی_کارمنداداری_000724

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

چگونه بهترین رزومه ها را در سریع ترین زمان ممکن انتخاب کنیم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۰۰ ، ۱۲:۱۵
کاریابی کاران
يكشنبه, ۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۰۲:۵۵ ب.ظ

بیشتر مراقب رفتارمان در محیط کار باشیم

  • شغل کسی را مسخره نمی‌کنم.
  • با دهان پر صحبت نمی‌کنم.
  • در محیط کار برای مکالمه از بلندگوی موبالیم استفاده نمی‌کنم.
  • در محیط کار از دیگران بدون اجازه عکس یا فیلم نمی‌گیرم.
  • ماسک خود را در گوشه و کنار محیط کار نمی‌گذارم.
  • در فضای بسته و عمومی اسپری یا عطر نمی‌زنم.
  • میزان حقوق دیگران را نمی‌پرسم.
  • در کشو و کمد همکارم را بدون اجازه باز نمی‌کنم.
  • پیام کاری همکارم را بدون پاسخ نمی‌گذارم.
  • با تاخیر به جلسات کاری نمی‌روم.
  • به مانیتور یا گوشیم همکارم خیره نمی‌شوم.
  • اگر ظرفیت آسانسور تکمیله، خودم رو به زور داخل آن جا نمی‌کنم.
  • دیررسیدن یا نرسیدن به محیط کار را به مدیر و همکارانم اطلاع می‌دهم.
  • قبل از گرفتن مرخصی کارها آن روز را انجام می‌دهم یا فرآیند انجام آنها را از قبل به همکار جانیش توضیح می‌دهم.
  • در آسانسور را برای مدت طولانی باز نگه نمی‌دارم.
  • در جمع همکاران با ایما و اشاره و درگوشی حرف نمی‌زنم.
  • در محیط کار کفش‌ام را در نمی‌آورم.
  • از وسایل شخصی دیگران مثل هندزفری استفاده نمی‌کنم.
  • هنگام صحبت رودررو فاصله مناسب را حفظ می‌کنم.
  • با صدای بلند آدامس نمی‌جوم.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

برقراری ارتباط احساسی با همکاران در محیط کار؛ درست یا اشتباه؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۰۰ ، ۱۴:۵۵
کاریابی کاران

1-هنوز مشغول بکار است ولی انگیره‌ای برای ادامه ندارد
2-در محیط کار فقط حضور فیزیکی دارد
3-تلاشی برای پیشرفت و ارتقای خود نمی‌کند
4-همواره در انتظار پایان یافتن زمان اداری است
5-احساس می‌کند بین او و سایرین تبعیض اتفاق افتاده
6-نسبت به کار حس تعلق ندارد
7-انگیزه‌ای برای حضور در کارهای تیمی ندارد
8-همواره فکر می‌کند تلاشش نادیده گرفته شده
9-از اظهار نظر در جلسات کاری خودداری می‌کند

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

احساس تنهایی در محیط کار و اثراتش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۰۰ ، ۱۵:۵۶
کاریابی کاران
دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۰۴:۲۹ ب.ظ

فرهنگ سازمانی

فرهنگ سازمانی را می توان به چهار دسته طبقه بندی کرد:

۱- فرهنگ سازمانی مشتری مدار
فرهنگ سازمانی مشتری مدار می‌کوشد محصول و خدمات مورد نیاز مشتری را با کمترین قیمت فراهم کند. شرکت‌هایی با این مدل فرهنگ دنبال کارمندان با انگیزه‌ای هستند که دنبال ارائه‌ی محصولات نوآورانه بوده و تعداد مشتری‌های شرکت را افزایش دهد. کارمندانی که با سایر همکاران خود دائم در تعامل هستند و تلاش می‌کنند مشتری‌های شرکت را راضی نگهدارند.
۲- فرهنگ سازمانی عملکرد گرا
فرهنگ سازمانی عملکرد گرا برای هر شخص اهداف خاصی را مشخص می‌کند و انتظار دارد عملکرد هر فرد در راستای رسیدن به این اهداف تنظیم شود. این مدل فرهنگ سازمانی به اندازه‌گیری عواملی تمرکز می‌کند که مدیرعامل شرکت معتقد است برای سرمایه‌گذار استارتاپ اهمیت بیشتری دارد: رشد درآمد شرکت. کارمندانی که بتوانند در ارزیابی عملکرد سه ماهه نظر مدیرعامل شرکت را جلب کنند پاداش داده می‌شوند و کارمندانی که نتوانند، سریعا اخراج می‌شوند.
شرکت‌های مبتنی بر فرهنگ عملکرد گرا معمولا عوارض جانبی منفی دارند.
۳- فرهنگ سازمانی کارمند محور
فرهنگ سازمانی کارمند محور بخش عمده‌ای از تمرکز خود را روی بهبود توانمندی کارمندان می‌گذارد. این شرکت‌ها اغلب دنبال استخدام افرادی با روحیه‌ی کارآفرینی هستند و آن‌ها را به توسعه‌ی مهارت‌ها و مسئولیت‌ها تشویق می‌کنند. بزرگ‌ترین ریسک شرکت‌هایی با فرهنگ سازمانی کارمند محور این است که شرکت برای رشد و توسعه‌ی مهارت‌های کارمندان خود تلاش می‌کند و درنهایت این افراد با پیشنهادی بهتر توسط رقبا استخدام می‌شوند.
۴- فرهنگ سازمانی تعریف نشده
در شرکت‌هایی که فرهنگ سازمانی تعریف نشده است مدیرعامل دارای مهارت‌های تکنیکی بالا است اما مهارت‌های رهبری چندان خوبی ندارد. در صورتی که مدیرعامل بتواند تیم فنی را رهبری کرده و محصولی عرضه کند که نیاز به تبلیغ نداشته باشد، نیازی به جا انداختن فرهنگ سازمانی نیست. اما تعداد این شرکت‌ها بسیار کم است.

شما کدام روش را مناسب تر می دانید؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۰۰ ، ۱۶:۲۹
کاریابی کاران
يكشنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۰۲:۰۸ ب.ظ

کوتوله پروری در سازمان چیست؟

کوتوله پروری در سازمان چیست؟

چنانچه اغلب مدیران بدون در نظر گرفتن توان علمی و تخصصی‌شان در پست‌های مدیریتی گمارده شوند آن‌ها نیز به‌تبع این انتصاب(ناشایست) همین رویه را پیش می‌گیرند زیرا مدیران ارشد مایل نیستند از کسانی که متخصص‌ترند در سمت‌های مدیریتی استفاده کنند تا مبادا موی دماغشان شوند و آن‌ها را به چالش بکشند.
به‌عبارتی‌دیگر، کوتوله پروری عملی است ضد شایسته‌سالاری.

کوتوله پروری به انتصاب و ارتقاء افراد در پست هاى سازمانى اطلاق مى شود که از لحاظ توانمندى از مدیر منصوب کننده و حتى سایر کارکنان سازمان داراى پتانسیل کمترى هستند.
در واقع هدف اصلى از کوتوله پرورى مقابله با رشد افراد داراى پتانسیل بالقوه است.
این امر به دلیل کوته نظرى و ترس از تبدیل شدن ایشان به رقیب و اشغال پست فعلى در آینده است.

کوتوله پرورى توسط مدیرانی توسعه می‌یابد که قد و قواره ایشان کوتاه‌تر از مسندی است که بدان تکیه زده‌اند!
مدیر غیر توانمند براى نشستن بر پست اجرایى، در پست‌های مدیریتی پایین‌تر از خود به جای جانشین‌پروری و بهره گیری از افراد توانمند، به انتصاب مدیرانی کوتوله‌تر اقدام مى‌کنند و افراد داراى توانایى بالقوه تصدى پست‌هاى مدیریتى در سیستم را سرکوب مى‌کند.
ایشان با فشار از بالا برای کاستن قد افراد توانمند و یا حداقل خم کردن سرشان تلاش مى‌کند قد خویش را بلندتر جلوه دهند!

کوتوله‌هاى زیر دست که به دلیل مقایسه خویش با مدیر کوتوله‌پرور دائما به حمد و ثنای وی می‌پردازند، به سرعت در این سیستم ارتقاء مى یابند و جاى خود را به سایر کوتوله‌ها مى دهند..
سیستم کوتوله پرور به صورت سلسه مراتبی از بالا به پایین منجر به انتصاب مدیران کوتوله‌تر و کوتوله‌تر می‌گردد.

آثار کوتوله پروری در سازمان

عدم تفکر و برنامه ریزی استراتژیک (بلند مدت)؛
خود بزرگ بینى مدیریتى؛
توسعه فرهنگ سازمانی سست عنصری؛
کاهش اعتماد به ساختار مدیریت.
راه حل‌های برای از بین بردن کوتوله پروری در سازمان

بهره گیرى افراد همسطح یا توانمند‌تر از خویشتن که “مورد اعتماد” مدیر باشند؛
بهره گیری از مشاوران بیرونی فاقد پست اجرایی برای ارزیابی عملکرد؛
برگزاری دوره های آموزشی مدیریتی برای مدیران مادون؛
آشنایی با اصول ابتدایی علم مدیریت و به طور خاص “مدیریت عملکرد.
در نهایت باید بدانیم که اشتباه استراتژیک کوتوله پرورها در این است که “استفاده از کوتوله ها منجر به بلندتر جلوه کردن قد ایشان و عدم تهدید درون سازمانى مى شود” در حالى که در حقیقت کوتوله پرورى موجب کوتوله انگاشته شدن مدیر و سازمان خواهد شد. همچنین نخبه پرورى و جانشین پرورى علاوه بر ارتقاء عملکرد، منجر به ارتقاء ذهنیت درونى و بیرونى از برند مدیر و سازمان می‌شود.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

10 رفتار موفق ترین مدیران دنیا را بشناسید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۰۰ ، ۱۴:۰۸
کاریابی کاران
شنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۰۴:۱۰ ب.ظ

استخدام در استارتاپ و یا شرکت های بزرگ؟!

دانشجو هستید یا فارغ التحصیل؟ یا جویای شغل برای ورود به بازار کار؟

از نظر من فرقی نداره کدوم یکی از این دسته افراد باشید ولی میخوام یه سری موارد مهم بهتون بگم که شاید قبلا جایی نخونده باشید...

شما کدوم رو دوست دارید شاغل شدن در یک‌ استارتاپ در حال رشد یا یک شرکت بزرگ و شناخته شده؟ هر دو این موارد مزایا و معایب خودشون دارند...

شرکت های استارتاپی یا Startup Companies

به شرکت هایی گفته میشه که یک ایده جدیدی رو به بازار معرفی کردند و در حال رشد هستند. این شرکت ها برای کسانی مناسب هست که به شدت چالش پذیر باشند و بتونند مشکلات مختلف رو با کمک تیم حل بکنند و کسانی که تمایل به محدودیت ندارند و میخوان هر کاری که به ذهنشون میرسه اجرا کنند من شخصا به این دسته افراد پیشنهاد میکنم...و یا برای کسانی هم که میخوان تازه وارد بازار کار بشن میتونند در این استارتاپ ها به عنوان کارآموز مشغول به کار بشن و مسیر شغلی خودشون پیدا کنند ... شما توی استارتاپ ها به دلیل فلت بودن ساختار از آزادی بیشتر،فضای مدرن،‌محیط دوستانه و چالش های زیادی رو تجربه میکنید...این شرکت ها ممکن است(جدای از شرکت هایی که به بلوغ مالی رسیدند) بعد از گذشت مدتی ورشکسته بشن و یا رشد چندانی نداشته باشند، (البته بعضی از این استارتاپ ها در دراز مدت رشد چشمگیری خواهند داشت) اما به طور کلی با مشکلات مالی بزرگی مواجه بشن و این احتمال وجود داره در‌ هنگام پرداخت حقوق و مزایا نیز به مرور دچار مشکل بشن که این موضوع در این دسته شرکت ها بیشتر به چشم میخوره...در استارتاپ ها امنیت شغلی کمرنگ تر هست(از نظر مدت زمان قرارداد) اما میتونید خیلی سریع در مسیر شغلی خودتون رشد کنید...

شرکت های بزرگ یا  Large Companies

اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم ورود به این شرکت ها خیلی سخته و در اکثر موارد نیاز به سابقه کار در حوزه تخصصی با شغل مربوطه رو دارید... یکی از مزیت های شرکت های بزرگ ساختار و سیستمی بودن فرآیند های کل سازمان هستش که از قبل طراحی شده و شما نیز در این سیستم قرار می گیرید... چیزی که توی شرکت های بزرگ جلب توجه میکنه محدودیت هایی هست که برای کارکنان ایجاد میشود و ممکنه خیلی جاها افراد آزادی عمل نداشته باشند چون باید طبق فرآیند اداری مجوز های لازم دریافت بشه...توی شرکت های بزرگ چالش های بزرگتری وجود دارد ولی شغل شما تخصصی‌ هستش و فقط در یک حوزه خاص فعالیت می کنید اما در استارتاپ ها شما میتونید در حوزه های مختلف با هم تیمی های خودتون فعالیت داشته باشید...این شرکت ها بودجه های بزرگی دارند و درآمد نسبتا زیاد و خب از نظر مالی کمتر با مشکل مواجه میشن و مزایای بیشتری برای کارکنان اعمال می کنند...شما در این شرکت ها امنیت شغلی بیشتری دارید و تا حدود زیادی آینده تضمین شده برای خودتون میتونید داشته باشید و قطعا مسیر شغلی بهتری رو(با سرعت کمتر نسبت به استارتاپ ها) برای خودتون تعریف کنید...

حالا شما به نظرتون کدوم یکی از این‌ نوع شرکت ها مناسب هست؟ با وجود رقابت هر دو این شرکت ها در حال حاظر به نظرتون انتخاب کارجویان تازه کار کدام مورد هست؟!

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

چه افرادی می توانند در استارتاپ ها استخدام شوند؟

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۰۰ ، ۱۶:۱۰
کاریابی کاران
چهارشنبه, ۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰ ب.ظ

دغدغه کارمندان حقوق نیست!!

دغدغه کارمندان حقوق نیست!!

 

سازمان هایی که تمام تمرکز خود را بر حقوقی که کارکنان خود هرماه به صورت ثابت آن را دریافت میکنند میگذارند مرا به یاد تلفن‌های سکه‌ای قدیمی می اندازد، این سازمانها متاسفانه به این مساله واقف نیستند که صرفا تمرکز بر حقوق ثابت کارکنان خیلی زود اثر و کارایی خود را از دست می دهد و برای افراد به یک مساله کاملا عادی و روتین و به نوعی به شکل یک توقع بدل خواهد شد و نه تنها کمک طولانی مدتی به انگیزش افراد نمیکند بلکه آنها را دچار روزمرگی و کسالت میسازد. قدرت انگیزشی حقوق اگر چه لازم اما به هیچ عنوان کافی به نظر نمیرسد، حتی با توجه به شرایط اقتصادی روز.
همانگونه که اشاره شد این روش نه تنها انگیزه ای برای کارکنان ایجاد نمی کند بلکه آنها را به کارکنان سکه ای تبدیل میکند و این خود به خود میتواند عامل مهمی برای یکنواختی و روزمرگی در روح سازمان به شمار رود. در واقع میتوان اینگونه تصور کرد که به نوعی سازمان تصمیم دارد در ازای راندمان و کارکرد کارکنانش به آنها یک کیک پاداش دهد. کیکی که حقوق ثابت به منزله اسفنج آن است. اسفنج بنای اصلی کیک است و باید درخور و اندازه باشد، بعد نوبت به ظاهر کیک میرسد که باید با خامه-شکلات-میوه و... تزیینش کرد تا هم خوشمزه تر شود و هم شکل جذاب تری داشته باشد.
درست است که حقوق یکی از اصلی ترین دغدغه های کارکنان می باشد و نبود نظام عادلانه حقوق و دستمزد میتواند نگهداشت کارکنان شایسته را درآن سازمان با مشکل روبرو کند ولی به تنهایی کافی نیست و سازمانها باید بسیار هوشیارانه تر از این رفتارکنند و تنها به این عامل بسنده نکنند. توجه به کارکنان و حتی به خانواده کارکنان یکی از اصلی ترین موضوعات در این زمینه است، گاهی این توجه می تواند جنبه مالی نداشته باشد و درحد یک تشکر مدیر از کار مثبت کارکنانش و یا یک روز مرخصی تشویقی برای گذراندن اوقاتی با خانوادیشان و ... باشد که لزوما باری مالی برای سازمان ندارد ولی تاثیر روانی بسزایی بر روی کارکنان میگذارد.

 

:شاید این مطلب برای شما مفید باشد

بیشترین حقوق و دستمزد مربوط به کدام شهرهای جهان است؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۰۰ ، ۱۲:۰۰
کاریابی کاران
سه شنبه, ۶ مهر ۱۴۰۰، ۰۴:۲۸ ب.ظ

شما با افراد زیرآب زن چگونه برخورد میکنید؟

شما با افراد زیرآب زن چگونه برخورد میکنید؟


اگر راهکاری بنظر شما می‌رسد در کامنت عنوان کنید


زیر آب زنی

راهکارها:


1-گزارش کار روزانه بنویسید
هر کاری که انجام می دهید را بنویسید و در اختیار مدیر قرار دهید. بدین ترتیب هیچ کس نمی تواند به شما برچسب کم کاری بزند.

2-با همکاران خود زیاد صمیمی نشوید و با آنها پشت سر مدیرتان غیبت نکنید تا نقطه ضعف دست آنها ندهید.

3-روبه رو شدن با همکار کارشکن
هنگامی که مطمئن شدید شما هدف نامردی های همکارتان قرار گرفته اید، حواستان به خود باشد و سعی کنید آرام باشید، یکی از بهترین روش های حفاظت از خود، خودشیرینی و جلب توجه کردن است. همدردی و همفکری، محرک های بسیار قوی هستند و روش مستقیم برای راحت شدن از شر آنها، دوست شدن با فردی است که در حق شما نامردی می کند.

4-زیرآب کسی که زیرآب شما را زده را نزنید
اگر شک کردید کسی در حال زیرآب زنی شما است، شما با فرهنگ تر و با منطق تر از او باشید. در عوض کار او، زیرآب او را نزنید. همیشه سعی کنید به او کمک کنید و پیشنهادهای سازنده برای شغلش داشته باشید. این باعث می شود تا محل کار شادتر و کم تنش تر باشد. مهم نیست او چه کار می کند. شما بزرگ باشید و منش داشته باشید.

5-گفتن به مدیر یا سرپرست
اگر همه تلاش های شمابی ثمر بود و نتوانستید از عهده کارشکنی ها و زیرآب‌زنی های همکار خود خلاص شوید، همه چیز را با مدیر یا سرپرست بخش در میان بگذارید.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

5 چالش بانوان در محیط کار

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مهر ۰۰ ، ۱۶:۲۸
کاریابی کاران
يكشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۹ ق.ظ

بدون همدلی به جایی نمی رسید!

همدلی، یکی از ۵ مولفه هوش هیجانیست که بدون آن به جایی نمی رسیم..

طی مصاحبه با یک کارجو، دلیل خروجش از شرکت قبلی اینطور عنوان شد: مدیرم روز نامزدیم بهم مرخصی نداد!

2سالها پیش فردی در واحد مالی، در حال خروج از شرکت بود، طی مصاحبه خروجش دلیل تصمیمش رو اینطور عنوان کرد: کارهامو انجام دادم که به دندونپزشکی برسم، وقتی به مدیرم درخواستم رو گفتم، گفت مرخصی نداریم شما هم زودتر از ۷ جایی نمی ری!

مدیری که تازه وارد یک شرکت شده بود، برای نشان دادن اقتدارش به پرسنل قدیمی گفت همه کارهاتون رو با من هماهنگ می کنید و ساعتی به من گزارش میدید وگرنه میتونم اخراجتون کنم....


بله، این داستانها تخیلی به نظر می رسن اما واقعیت هستن متاسفانه! رفتارهایی بودن که از افرادی با هوش هیجانی پایین سر میزنه.

مگه می شه بدون حکومت بر دل انسانها و حفظ احترامشون موفق بود و مدیریت درستی داشت؟ به نظر مآ قطعا نمیشه، تمام نیروهای مدیران اینچنینی، در اولین فرصت ممکن مدیران بدشون رو ترک کردن.

و البته باید بدونیم که بدرفتاری بازدهی شخص رو به شدت پایین میاره.

همدلی رو یاد بگیریم، هوش هیجانی قابلیت ارتقا رو داره.

 

برای اینکه میزان هوش هیجانی خود را بسنجید در این تست شرکت کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۰۰ ، ۱۱:۳۹
کاریابی کاران