کاریابی کاران

آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران
  • کاریابی کاران

    آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران

مشخصات بلاگ
کاریابی کاران

کاران اولین موتور هوشمند جستجوی آگهی های استخدامی و مشاغل در ایران است. اگر به دنبال کار می گردید کافی است عنوان شغلی موردنظر خود را در کاران وارد کنید تا موتور جستجوی کاران، تمام فرصت های شغلی سراسر وب را جمع آوری کرده و یکجا به شما نمایش دهد.

پیوندها

۸ مطلب در اسفند ۱۴۰۰ ثبت شده است

سه شنبه, ۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۰۲:۴۹ ب.ظ

تنبیه در محیط کار!

تنبیه کارمند

تنبیه از هر نوعی و به هر میزانی و در هر سطحی و به هر شکلی که باشد، از کسر از حقوق تا تنزیل مقام تا خرید بستنی برای بقیه، نخستین پیامد مستقیمش احساس سرخوردگی تنبیه شونده و نتیجتا کاهش انگیره او و متعاقبا کاهش عملکرد او و البته ایجاد احساس نفرت در او نسبت به تنبیه کننده است.

تنبیه یعنی اشتباه را با اشتباه پاسخ دادن.

تنبیه یعنی ضعف تربیت کننده در مقابل تربیت شونده.

ممکن است سوال شما این باشد که با رفتار های اشتباه و خطاهای کارکنان پس چه باید کرد؟

پاسخ کوتاه است: بازخورد!

بازخورد دهید.

رفتارهای اشتباه را با بازخوردهای صحیح و هدفمند پاسخ دهید.

یک بازخورد صحیح در وهله اول باید شخصیت فرد را از رفتار او تفکیک کند.

به کسی که تاخیر کرده نگویید تو بی نظم هستی!

در وهله اول به او اطمینان دهید که شخصیتش را محترم می شمارید، بنابراین می توانید بگوئید شما انسان دلسوز و متعهدی هستید.

سپس در مورد رفتاری که اتفاق افتاده صحبت کنید، مثلا اینکه شما امروز نیم ساعت تاخیر داشته اید.

 آنگاه  او را از پیامدهای رفتار نادرست آگاه کنید.

مثلا توضیح دهید که تاخیر شما باعث معطل شدن مشتری و اختلال در کار همکاران و ... می شود.

در وهله بعد، در مورد انتظارات و الگوهای خودتان صحبت کنید.

اینکه از نظر شما رفت و آمد و انضباط کاری چگونه باید باشد و تاخیر تا چه میزان مجاز یا غیر مجاز است.

و در انتها در مورد عواقب تکرار صحبت کنید.

البته نه با تهدید بلکه قاطعانه و بر اساس انضباط سازمانی تان او را آگاه کنید.

یک بازخورد صحیح می تواند هم جنبه آموزشی داشته باشد، هم جنبه انگیزشی، هم فرهنگ سازی و هم حمایتی.

فراموش نکنید، مدیر تنبیه می کند و یک رهبر بازخوردهای هدفمند ارائه می دهد.

 

شاید این مطالب برای شما مفید باشد:

چرا اخراج های بی برنامه به یک کسب و کار آسیب می زند؟

چگونه بدون درد و خونریزی اخراج کنیم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ اسفند ۰۰ ، ۱۴:۴۹
کاریابی کاران
يكشنبه, ۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۳۵ ق.ظ

چه سوال هایی از کارفرما در پایان مصاحبه بپرسیم؟

در فرایند مصاحبه های استخدامی همیشه، اونهایی که در جواب پرسش آخرم که : شما از من سوالی ندارین؟ پاسخ های بکر، خلاقانه یا هدفمند دارن بیشتر تو ذهنم می مونن و امتیاز بیشتری هم میگیرن .


شما ممکنه ده ها مهارت مختلف برای ارائه داشته باشین اما این تنها چیزی نیست که مصاحبه کنندگان بخاطرش شما رو استخدام می کنن، اونا در واقع شما رو برای حل مشکلاتشون جذب می کنن؛
اما چطور می تونین متوجه بشین که این شرکت چه مشکلات و چالش هایی داره؟ از شما چه انتظاری میره؟
چگونه می تونین انتظارات اونها رو برآورده کنین و حتی از اونها فراتر برید؟
خب من اینجا چند تا از سوالاتی که در مصاحبه های استخدامی می تونین بپرسین و از این طریق توان تفکر و آینده نگری و قدرت خودتون رو به رخ بکشید باهاتون به اشتراک میگذارم ؛ باور کنین که این یکی از قدرتمندترین سلاح هایی است که می تونه به موفقیت شما در این فرایند کمک کنه؛

1- فرض کنین بعد از یک سال از تیم منابع انسانی خواهید خواست چند کاندیدای دیگر درست مثل من رو استخدام کنن ، در بازه این یکسال چه کارهایی باید انجام بدم تا چنین رضایتی حاصل بشه و این اتفاق بیفته؟
2- برخی از چالشها و دردسرهای حاضر که انتظار دارید من در شش ماه آینده حل کنم یا کمک کنم که حل بشن چی هستن؟
3-تا به حال چه کارهایی برای حل این نقاط ضعف و چالش ها در سازمان شما انجام شده و تا چه حد به نتیجه رسیدن و اگر مثمر ثمر نبودن دلایلش چی بوده ؟
4- با توجه به سرعت تغییرات تکنولوژیک ، فکر می کنین نقش من در دوازده ماه آینده چطور تغییر خواهد کرد؟
5- آیا این سمت یک نقش جدیده ؟ اگر نه ، آیا فردی قبلا در اون شاغل بوده ؟ اگر بله چه بر سر شاغل قبلی اومده و اگر جدیده چطور به این تصمیم رسیدین که این سمت در سازمان شما مورد نیازه؟
6– چه زمینه هایی برای پیشرفت شغلی وجود داره؟
7– ممکنه در مورد تیمی که از نزدیک قراره همکاری داشته باشم بیشتر بدونم، ترکیب تیم، تخصصهاشون، مدت زمان حضورشون و ...
8– جایگاه این تیم و واحد سازمانی در کجای ساختار کلی شرکت قرار می گیره؟
9- از دیدگاه شخص شما (مصاحبه کننده) ، فرهنگ کاری در اینجا چگونست و خط قرمزها چیه؟
10- چالش ها و فرصت های اصلی این کسب و کار چیه؟
11– مدت موندگاری پرسنل در این سازمان چقدره؟
12- عملکرد من هر چند وقت یکبار و به چه طریق و توسط چه سمتی بررسی میشه؟
13- اونطور که متوجه شدم شما در ... مدت گذشته اینجا مشغول بکار بودین ، آیا تجربه شما در این سازمان همون چیزیه که انتظار داشتین؟
14- در بین کسانی که اخیرا با اونا مصاحبه داشتین اونهایی که بیشتر از همه تحت تاثیرتون قرار دادن چه ویژگیهای منحصر به فردی داشتن؟ 

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

در مصاحبه استخدامی چه بپرسیم تا موفق شویم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ اسفند ۰۰ ، ۱۱:۳۵
کاریابی کاران
چهارشنبه, ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۰۳:۱۰ ب.ظ

چرخه اجتناب از انجام کار

احتمالاً برای خیلی از ما پیش اومده که از یه موضوعی که برامون دشوار یا مشکله دوری کنیم؛ اما ممکنه همچنان اضطراب اون کار رو داشته باشیم و مدام بهش فکر کنیم. تو این حالت، ما تو «چرخه اجتناب از انجام کار» افتادیم و در عین اینکه کاری انجام نمی‌دیم؛ اما نگران هستیم.

اگه بخوایم یه مثال ساده بزنیم می‌تونیم به این اشاره کنیم که خیلی وقت‌ها انجام یه وظیفه کاری رو به عقب می‌ندازیم. مثلاً قراره که یه ایمیل کاری رو تا دو روز آینده برای همکارمون ارسال کنیم. دو حالت وجود داره: یا اینکه سریع‌تر این کار رو انجام بدیم و بعد با خیال راحت به بقیه کارامون برسیم یا اینکه تا دو روز بعد، ارسال این ایمیل رو به تعویق بندازیم و روز موعد همه کارهاش رو انجام بدیم. اما به احتمال زیاد تو این دو روز مدام به خودمون یادآوری می‌‌کنیم که یه کاری رو هنوز انجام ندادیم و ممکنه اضطراب داشته باشیم.

آگاهی از این چرخه بهمون کمک می‌کنه تا بدونیم که شاید روبه‌رو شدن با اون مشکل یا کار دشواری که تو ذهنمون داریم، بهتر از اضطراب داشتن و مدام فکر کردن بهش باشه.

آیا شما هم تا به حال این چرخه رو تجربه کردین؟

 

منبع:تکراسا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ اسفند ۰۰ ، ۱۵:۱۰
کاریابی کاران

کسانی که دچار ترس هستند معمولا دور و بر خود را با آدم‌های مثل خودشان پر می‌کنند. البته منطق اقتصادی ایجاب می‌کند که نه‌تنها برای جایگاه‌های مدیریتی، بلکه برای همه جایگاه‌ها، شایسته‌ترین گزینه را انتخاب کنید. اما گاهی سازمان‌ها خلاف این منطق عمل می‌کنند.

بزرگ‌ترین ترس مدیران ترسو این است که از طرف یکی از کارکنانشان به چالش کشیده شوند یا دستشان جلوی کارکنان رو شود.

در سازمان‌های مبتنی بر ترس، کارکنان بی‌کفایت به جایگاه‌های مهم راه پیدا می‌کنند چون این افراد نمی‌توانند مدیر را به چالش بکشند، پس تهدید محسوب نمی‌شوند.

در سازمان‌های ناسالم اگر اطاعت نکنید، اخراج می‌شوید و وقتی احساس می‌کنید طاقتتان تمام شده و دیگر نمی‌توانید شرایط نابسامان را تحمل کنید، به ناچار سازمان را ترک می‌کنید.

به همین علت است که کارکنان خوب، زودتر از بقیه استعفا می‌دهند. آنها هم اعتماد به‌نفس بیشتری دارند و هم ده‌ها فرصت شغلی بهتر در انتظارشان است. اما کارکنانی که دچار ترس هستند، می‌مانند و تحمل می‌کنند.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

با مدیر بد اخلاق و سخت گیر چطور رفتار کنیم؟

3 آسیبی که مدیران نامرئی به مجموعه می زنند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ اسفند ۰۰ ، ۱۲:۲۱
کاریابی کاران
چهارشنبه, ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۰۴:۲۴ ب.ظ

نکاتی طلایی در مذاکره بر سر اولین حقوق

 

مذاکره حقوق

کاملا مسلط و آماده در مذاکره برای اولین حقوق ظاهر شوید.

نداشتن تجربه کاری، دلیلی بر مذاکره نکردن برای حقوق نیست.

با انعطاف مذاکره را پیش ببرید طوری که هر دو طرف به منفعت مقبولی برسند.

هرگز به دلیل جنسیت از مذاکره نهراسید فرقی نمی کند شما مرد باشید یا زن.

وقتی دستمزدی بالاتر از انتظارتان به شما پیشنهاد می شود هول نشوید این به معنای قابل مذاکره نبودن شرایط نیست.

حتی اگر شرایط اقتصادی شرکت ها خوب نباشد اما به نیروهای زبده اهمیت می دهند بنابراین درخواست خود را اعلام کنید.

 

شاید این مطالب برای شما مفید باشد:

آشنایی با تمام حقوق کاری شما در زمان بیماری و مرخصی استعلاجی

5 جمله مرگبار در مذاکره حقوق و مزایا که نباید بگویید!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ اسفند ۰۰ ، ۱۶:۲۴
کاریابی کاران
دوشنبه, ۹ اسفند ۱۴۰۰، ۰۲:۴۲ ب.ظ

سندروم پشم گاو تراشی

فرض کنید یکی از کارهایی که من تصمیم می‌گیرم امروز انجام دهم، شستن ماشینم است. ولی متوجه می شوم که شلنگ آب پاره شده و تصمیم می‌گیرم ابتدا یک شلنگ نو از سوپر مارکت آن طرف رودخانه بخرم.
ولی برای آنکه به آن‌طرف رودخانه بروم لازم است که از ایستگاه عوارضی جاده عبور کنم و عوارض بپردازم. یادم می‌آید که همسایه‌مان کارت تخفیف عوارضی دارد و می‌توانم کارت تخفیف او را قرض بگیرم. ولی او کارت تخفیف عوارضی را به من قرض نمی‌دهد مگر اینکه من متکای پشمی که پسرم از آنها قرض گرفته بود را به آنها برگردانم. ولی پسرم متکا را پاره کرده و نیاز به مقداری پشم دارم تا آن را ترمیم و برگردانم. در نهایت تصمیم می‌گیرم به دامداری رفته و مقداری پشم گاومیش تهیه کنم.
در نهایت می‌بینم که روز به پایان رسیده و من به جای اینکه ماشینم را بشورم، پشم گاومیش تراشیده‌ام!!! در حالی که همان ابتدا که دیدم شلنگ آب پاره شده می‌توانستم ماشین را مثلا با سطل آب بشویم. اگرچه با کیفیت کمتر شسته می‌شد ولی حداقل همان موقع کار انجام و تمام می‌شد.

 

آیا مدام نگران آینده هستید و استرس دارید؟ یا موقع گوش کردن و یا یادگرفتن مطالب تمرکز ندارید؟ همه اینها می تواند نشانه هایی از نبود ذهن آگاهی باشد.
ذهن آگاهی چیست و چه تاثیری روی سلامتی و موفقیت ما در انجام امور کارها دارد؟

این تست به شما در این زمینه کمک خواهد کرد:

https://karan.ir/k/rBeCAFjHh

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ اسفند ۰۰ ، ۱۴:۴۲
کاریابی کاران
شنبه, ۷ اسفند ۱۴۰۰، ۰۴:۰۵ ب.ظ

اصول تهیه ولکام پک در شرکت ها




 

 

معمولا شرکت ها بعد از انجام فرایند استخدام و گذراندن مراحل مختلف کارجو برای ورود به یک سازمان پکیجی را با عنوان ولکام پکیج آماده کرده و به افراد می دهند، این پکیج نیازهای کارمندان را برای شروع کار برطرف می کند اما نکاتی در تهیه این بسته ها اهمیت دارد:

این پکیج ها باید بر اساس ارزش های سازمان طراحی شوند و بر اساس هر شغل سعی شود لوازم متفاوتی در اختیار فرد قرار گیرد در کنار آن دفترچه سازمانی و معرفی از سازمان وجود داشته باشد یا به صورت خلاقانه ای در این پیکیج ها بتوان افراد سازمان را معرفی کرد. برای طراحی ولکام پک باید افراد و مشاغل سطوح بندی شوند و ولکام پک ها بر اساس نیاز و سطح شغلی کارمندان طراحی شوند اگه قرار باشد یک سری لوازم تحریر و دفتر که از سالها قبل هم به کارکنان میدادند در یه باکس گذاشته شوند که خوشگل تر دیده شوند اسم آنها را نمیتوان ولکام پک نامید این موارد ابتدایی وظیفه کافرما در تامین موارد مورد نیاز کارمندان محسوب می شود. بنابراین ولکام پک به معنی این نیست که شما به کارکنان لوازم تحریر و خودکار و مداد و پاک کن و دفترچه یادداشت و ماگ را داخل یه جعبه مقوایی بگذارید و لوگو شرکت را بزنید و بعد اسم آن را بگذارید ولکام پک، این کار یک اصولی دارد که واحد های منابع انسانی باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

9مهارت ارتباطی در محیط کار که باید بشناسید

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ اسفند ۰۰ ، ۱۶:۰۵
کاریابی کاران
يكشنبه, ۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۰۸ ق.ظ

چرا کارمندان عصبانی می شوند؟

کارمند عصبانی

 

- مدیر به وعده های خود عمل نکند.

- به کارمندان انجام کار نادرست تحمیل شود.

- کارمندان از سرپرست و مدیرشان ماهرتر و باتجربه تر باشند.

- کارمند دیگر با همین موقعیت شغلی درآمد بیشتری دارد.

- مدیر یا سرپرست به بدترین روش انتقاد کند.

- مدیر تیم با وجود ضعفهای مدیریتی و برنامه ریزی اشتباه خود، تیم فنی یا همه کارمندان را مسئول عدم نتیجه گیری میداند و اینطوری گزارش می دهد !

 

شما چه مواردی را به این لیست اضافه می کنید ؟؟ چه چیزی در محیط کار شما رو اذیت میکند ؟؟

 

 

شاید این مطالب برای شما مفید باشد:

 

چرا کارمندان یک محیط کار را ترک می کنند؟

چطور با کارمندان جدید برخورد کنیم؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ اسفند ۰۰ ، ۱۰:۰۸
کاریابی کاران