کاریابی کاران

آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران
  • کاریابی کاران

    آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران

مشخصات بلاگ
کاریابی کاران

کاران اولین موتور هوشمند جستجوی آگهی های استخدامی و مشاغل در ایران است. اگر به دنبال کار می گردید کافی است عنوان شغلی موردنظر خود را در کاران وارد کنید تا موتور جستجوی کاران، تمام فرصت های شغلی سراسر وب را جمع آوری کرده و یکجا به شما نمایش دهد.

پیوندها

۹ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

مدیرانی که قدر‌دان نیستن،
مدیرانی که نمی‌دونن سرمایه انسانی چه ارزشی برای سازمان‌شون تولید میکنه،
مدیرانی که فکر می‌کنن به راحتی یه جایگزین پیدا میشه،
مدیرانی که هنوز فرق بین نسل‌ها رو نشناختن و یاد نگرفتن نسل‌ها متفاوت رفتارهای متفاوت بروز میدن،
مدیرانی که بلد نیستن هزینه‌های از دست دادن‌ها رو حساب کنن،
مدیریت فقط همون ترکیب زیبا و درخور علم و هنری که قدیما تو درس‌ها می‌خوندیم نیست، مدیریت امروز، بسیار بسیار، نیازمند یه چاشنی به نام «هوشمندی به موقع» هست.
مدیر چابک عکس العمل سریع در مقابل مشکلات نشون میده و نمیذاره زخم‌ها اونقدر کهنه بشه که درمان طولانی‌تر و پرهزینه‌تری داشته باشه...

 

شما از مدیران خود چه انتظاری دارید؟

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

11ویژگی شخصیتی و حرفه ای یک مدیر موفق

نحوه ارتباط صحیح مدیران با همکاران! خشک یا صمیمی؟!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۰۰ ، ۱۶:۰۳
کاریابی کاران

فردی که اضطراب دارد مبادا در کار جدیدش دچار اشتباه شود

تاحالا شده یه نفر رو اینقدر توو ذهنت کم و خوار و خفیف کنی که بعدش یه آخیش گنده گفته باشی و احساس راحتی و آسودگی کرده باشی؟

ما معتقدیم فردی که عزت نفس کافی داره اگر دچار به اضطراب ناشی از قرار گرفتن در یک چالش یا مساله ای نوظهور باشه
خودش رو ملزم میکنه به رویارویی و پیدا کردن راه حل و تعامل کردن با اون، اون اینجوریه که احساس امنیت پیدا میکنه
ولی یه فرد با عزت نفس پایین به منتقدش تکیه میکنه
منتقد بهش میگه تو که از پس چالش و ریسک جدید برنمیای تو که به اندازه ی کافی، کافی نیستی ارزشمند نیستی،
پس بیا و بزن بازی بی ارزش کردن راه بنداز اینقدر توو ذهنت یه چیزی یا یه کسی رو کم و کوچیک و بی اهمیت کن که بعدش احساس امنیت بهت دست بده ، احساس آسودگی،
آرامش...
تو اینکار رو میکنی کوتاه مدت هم حالت خوب میشه اما تهش که چی؟!
هیچی


بعد یه مدت چشم باز میکنی میبینی رابطه ت با همه خرابه هروقتم اضطراب میگیری فقط یاد گرفتی این راهکار دم دستی رو انتخاب کنی
هیچ چالش و ریسک جدیدی هم نپذیرفتی
چرا؟ چون
بلد نبودی به روشِ سالم احساسات منفی ت رو ببینی و باهاشون تعامل کنی.

کارکردهای تمرین روی افزایش میزان عزت نفس دیگه مساله ای آپشنال نیست ،مساله ای ضروری و حائز اهمیت است.


سوال؟
از وجود این الگوی مخرب باخبر بودین؟

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

در آزمون تحمل استرس کاران شرکت کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۰۰ ، ۱۴:۵۴
کاریابی کاران
چهارشنبه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۲۸ ق.ظ

مدل مهربانی در تیم کاری

مدل مهربانی در تیم کاری:

مهربانی در محیط کار

 

فواید مهربانی در کار به خوبی اثبات شده است. اما واقعاً چگونه اهمیت دادن و سخاوت را در تیم خود ارتقا می دهید؟
 ابتدا پیش قدم شوید. افراد کاملاً با رفتارهای ناشی از حال خوب اعضای تیم سازگار می شوند. وقتی از کارکنان خود تعریف می کنید، آنها از رفتار شما تقلید می کنند
دوم، در جلسات خود زمانی را برای "نوبت مهربانی" اختصاص دهید که در آن اعضاء تیم آزادانه بتوانند کار یکدیگر را تصدیق و ستایش کنند. این به زمان زیادی نیاز ندارد حتی چند دقیقه هم، زمان زیادی برای تقویت روحیه و ارتباط اجتماعی است.
در پایان، جوایز کوچک بر حسب موقعیت برای همکاران خود در نظر بگیرید تا افراد کارهای همکاران خود را بشناسند. اگر بودجه محدودی دارید، یک کارت هدیه یا یک هدیه کوچک می تواند قدردانی شما را نشان دهد که تاثیر زیادی دارد. وظیفه شما به عنوان یک رهبر است که جو مهربانی را در تیم خود ایجاد کنید. این حرکات کوچک می تواند تأثیر زیادی داشته باشد.


این نکته برگرفته از مقاله “Don’t Underestimate the Power of Kindness at Work,”توسط Ovul Sezer و دیگران  می باشد.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

ذهن آگاهی چیست و چه تاثیری روی سلامتی و موفقیت ما دارد؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۰۰ ، ۱۱:۲۸
کاریابی کاران
سه شنبه, ۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۰۲:۴۹ ب.ظ

اشتباه بزرگ مدیران!

اشتباه بزرگ مدیران!

 

خیلی از مدیران فکر می کنند به راحتی می توانند برای هر کسی جایگزین پیدا کنند، یا حتی فردی بهتر را استخدام کنند.پس به کارمندان فعلی شون توجه کافی ندارند.

اما آنها با این کار به سازمان زیان می زنند.

وقتی یک کارمند خوب را از دست می دهید، در واقع شما بخشی از فرهنگ شرکتتون رو از دست میدهید، و حتی ممکنه است آینده‌ی شرکت را از دست بدهید. هرگز کارمندان وفادارتون را به مرز بی تفاوتی و سکوت نرسانید.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

10 اشتباه مدیران درمصاحبه استخدامی که کارجو را فراری می دهد

نحوه ارتباط صحیح مدیران با همکاران! خشک یا صمیمی؟!

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۰۰ ، ۱۴:۴۹
کاریابی کاران
چهارشنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۴ ق.ظ

حکایت بادکنک سیاه

حکایت بادکنک سیاه:

 

در یک شهربازی پسرکی سیاه پوست به مرد بادکنک فروشی نگاه می کرد. بادکنک فروش برای جلب توجه یک بادکنک قرمز را رها کرد تا در آسمان اوج بگیرد، سپس یک بادکنک آبی و همین طور یک بادکنک زرد و بعد از آن یک بادکنک سفید...

پسرک سیاه پوست هنوز به تماشا ایستاده بود و به یک بادکنک سیاه خیره شده بود! تا این که پس از لحظاتی به بادکنک فروش نزدیک شد و با تردید پرسید: ببخشید آقا! اگر بادکنک سیاه را هم رها می کردید آیا بالا می رفت؟مرد بادکنک فروش لبخندی به روی پسرک زد و نخی را که بادکنک سیاه را نگه داشته بود برید و بادکنک به طرف بالا اوج گرفت و پس از لحظاتی گفت: پسرم آن چیزی که سبب اوج گرفتن بادکنک می‌شود، رنگ آن نیست بلکه چیزی است که در درون خود بادکنک قرار دارد. دوستان عزیز، زندگی هم همین طور است و چیزی که باعث رشد آدمها می شود رنگ و ظاهر آنها نیست. مهم درون آدم هاست که تعیین کننده مرتبه و جایگاهشان است و هرچقدر ذهنیات ارزشمندتر باشند، جایگاه والاتر و شایسته تری نصیب آدم‌ها می شود.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

چرا شادی پیش زمینه موفقیت است؟ چطور شادتر کار کنیم؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۰۰ ، ۱۱:۰۴
کاریابی کاران
سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۹ ق.ظ

با خواب آلودگی بعد از ناهار در محیط کار چه کنیم

با خواب آلودگی بعد از ناهار در محیط کار چه کنیم

خواب در محیط کار

خواب آلودگی بعد از ناهار تقریبا مساله ای شایع هست که اکثر اوقات مانع تمرکز و انجام کارهای با کیفیت بعدازظهر به ویژه در کارهای فکری یا جلسه های کاری می شود, چطوری میشود مانع این کسالت شد یا این خواب آلودگی رو مدیریت کرد؟؟

  • پیش از همه بهتر هست کارهای فکری که نیاز به تمرکز بالایی دارند رو در ساعت اولیه صبح یا درساعات میانی انجام بدهید و برای بعد از ناهار نذاریم. برای ساعت بعد ناهار کارهایی رو انجام بدیم که نیاز به تحرک و فعالیت جسمانی دارند, مثلا بایگانی کردن پرونده ها و ....
  • بهتر هست از مصرف مواد غذایی شیرین, پر چرب, با پروتئین و کربوهیدرات بالا خودداری کنیم و زمانی که کار یا جلسه مهمی در عصر داریم بهتره سالاد بخوریم بدون سس یا میوه هایی مثل موز و سیب که انرژی بالایی دارند مصرف کنیم.
  • بعد از صرف ناهار حتما پنجره هارو باز بذارید تا هوای تازه استشمام کنید و اگه امکانش هست حتما چند دقیقه پیاده روی کنید.
  • مصرف چای و قهوه تازه دم خوش عطر بعد از ناهار برای رفع کسلی خوب است.
  • شنیدن موسیقی و پادکست هم می تواند برای رفع خواب آلودگی به شما کمک کند.
  • از صبح گرسنگی را تحمل نکنید تا زمان ناهار, سعی کنید میان وعده هم مصرف کنید تا قند خون افت نکند و دچار افت فشار نشوید

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

خواب کوتاه روزانه در محیط کار؛ درست یا غلط؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۰۰ ، ۱۱:۰۹
کاریابی کاران

10 تا از بهترین مهارت‌هایی که می توانید داخل رزومه خود بنویسید

 

رزومه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۰۰ ، ۱۶:۴۲
کاریابی کاران
چهارشنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۰، ۰۴:۲۸ ب.ظ

کمی درباره خودت بگو

برای پاسخ به سوال درباره خودت بگو در مصاحبه شغلی چه پاسخی بدهیم

 

  • با بحث درباره ی وضعیت فعلیتون شروع کنید درباره نقش فعلیتون توضیح بدهید و دستاوردها ومسئولیت های مهم تون رو برجسته کنید.
  • به نکات کلیدی در مسیر حرفه ای تون اشاره کنید.
  • سوابق گذشته تون رو خلاصه کنید و اشاره کنید که سوابق و مهارت های قبلی تون  چطور  شما رو برای پذیرفتن این شغل آماده می کنه.
  • سابقه ، علایق و مدارکتون رو به شغل مرتبط کنید‌ با توضیح اینکه چگونه تجربه شما رو در این نقش موفق می کنه.

 

 شاید این مطالب برای شما مفید باشد:

کدام حرکات دست ها در مصاحبه استخدامی اشتباه است؟

بیوگرافی در مصاحبه استخدامی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۰۰ ، ۱۶:۲۸
کاریابی کاران
شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۳۵ ب.ظ

شروع یک مصاحبه شغلی

شروع یک مصاحبه شغلی

 

فکر کنید شروع یکی از مصاحبه های کاری به این شکل باشد:


کارفرما: مسیر شرکت را راحت پیدا کردید؟
من: بلی مشکلی نبود. اما طبق معمول مشکل پارک ماشین داشتم و نیم ساعتی مشغول پیدا کردن جای پارک بودم. آخرش هم بر خیابان X  گذاشتم.
کارفرما: دزدگیرتون تا اینجا آنتن میده؟
من: بلی فکر میکنم. چطور؟
کارفرما: معمولا ماشین های اونجارو یا با جرثقیل می‌برند و یا جریمه میکنند.
من:  تمام ذهنم درگیر ماشینم شد.
شما بگویید......
مصاحبه ای که اولش با این دیالوگ شروع بشود... چقدر احتمال داره مصاحبه موفق و ثمربخشی باشد؟!
جواب خودم صفره است... چون مدام منتظر صدای دزدگیر ماشین بودم
ممکنه بعضی ها بگویند که شاید مصاحبه کننده میخواسته در شرایط خاص، مصاحبه کند و این دیالوگ از قبل برنامه ریزی شده بوده... از صمیم قلب امیدوارم اینطور بوده باشد اما خیلی بعیده!!!
به نظر من، مهمترین بخش مصاحبه چه حضوری و چه آنلاین، نحوه شروع مصاحبه کننده است.
در عین حال که میتوانند یک شرایط ایده آل برای روند مصاحبه ایجاد کنند و بهترین خروجی را بگیرند، میتوانند با یک شروع اشتباه، تمام ذهنیت مصاحبه شونده را خراب کنند و وقت خودشان و طرف مقابل رو هدر بدهند.

 

اگر شما در این زمینه تجربه ای مشابه داشتین برامون بنویسید.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

سوالات روانشناسی در مصاحبه استخدامی

 

 

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۰۰ ، ۱۵:۳۵
کاریابی کاران