کاریابی کاران

آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران
  • کاریابی کاران

    آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران

مشخصات بلاگ
کاریابی کاران

کاران اولین موتور هوشمند جستجوی آگهی های استخدامی و مشاغل در ایران است. اگر به دنبال کار می گردید کافی است عنوان شغلی موردنظر خود را در کاران وارد کنید تا موتور جستجوی کاران، تمام فرصت های شغلی سراسر وب را جمع آوری کرده و یکجا به شما نمایش دهد.

پیوندها

۱۳ مطلب در بهمن ۱۳۹۹ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۰۳:۳۲ ب.ظ

آداب مصاحبه

مدیران محترم دقت کنید!!!

وقتی برای مصاحبه زنگ می زنید یعنی میهمان دعوت کردید ...

پس لطفا آداب میهمانی را رعایت کنید .

۱- میهمان را معطل نکنید .
۲- وقتی میهمان رزومه کاملی ارسال کرده پر کردن فرم کاری بیهوده است .
۳- پذیرایی حداقلی داشته باشید در هوای گرم با لیوان آب خنک یا چای !
۴-اگر چند دقیقه هم کار دارید به منشی تان یاد بدهید اندکی با متانت و صبر پاسخگو باشد .
۵- میهمان حبیب خداست اگر کمی هم بدخلقی کرد شما خندان جواب بدهید.
۶- در پایان به میهمانتان اطلاع بدهید نتیجه آن همه تلاش برای مرتب بودن و جای پارک پیدا کردن و معطل شدن و صحبت کردن و پرزنت کردن خودش چه شد...!

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

 

10 اشتباه مدیران درمصاحبه استخدامی که کارجو را فراری می دهد.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ بهمن ۹۹ ، ۱۵:۳۲
کاریابی کاران
دوشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۰۴:۱۲ ب.ظ

گفتگو با مدیران

گفتگو با مدیران

 

به نظرم افراد در جلسات (گفتگوهای استدلالی) با مدیران بالادستی خود باید حسابی آماده باشند که حداقل نتیجه مساوی شود. برای برنده شدن لازم است خیلی خیلی آماده بود. چرا که معمولا مدیران به چند دلیل جلسه را "چند هیچ" جلو شروع و در حین جلسه هم عملکرد بهتری را ثبت می کنند:

  •  کمتر بودن استرسشان
  •  موضع قدرتشان
  •  تجربه بیشترشان
  •  راحتی و جرعت در بیانشان
  •  و ...

مدیران اگر موارد فوق را در گفتگوهای متقابل در نظر داشته باشند و موضع را برابر کنند بهتر می توانند به تعاملات اثربخش دست یافته و حتی کم و کاستی استدلالهای زیر دستان را درک کنند. ساده تر اگر بگوییم: زیر دستان راحت تر در گوشه رینگ گیر می کنند و بهتر است یا این کار را نکنیم و یا حداقل راه گریزی نا محسوس برایشان در نظر بگیریم.
همه می میدونیم این کار سخته چون فقط یه درخت شیرینی برنده بودن رو دوست نداره!
البته سخت برنده شدن هم یک فرصت عالی برای رشد افراد بانگیزه است.

منظور از برد و باخت و تساوی در اینجا، استعاره‌ای از پیش بردن استدلالها در مسیر حرفه ای است.
منظور از زیر دست و بالادست، صرفا پوزیشن در چارت سازمانی و قدرت رسمی است.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

 10 اشتباه مدیران درمصاحبه استخدامی که کارجو را فراری می دهد

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ بهمن ۹۹ ، ۱۶:۱۲
کاریابی کاران
شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۰۳:۴۳ ب.ظ

6 عاملی که مانع رشد ما می شوند

6 عاملی که مانع رشد ما می شوند

گاهی به دنبال فرمولی برای موفقیت و پیشرفت هستیم، اما خیلی وقت‌ها لازم نیست کار عجیبی انجام دهیم. فقط کافیه که رفتارها و کارهایی رو که می‌دانیم مانع رشد ما هستند، انجام ندهیم! مثل بیش از حد فکر کردن به مسائل، زندگی کردن در گذشته، خارج نشدن از منطقه امن و تلاش نکردن برای یادگیری چیزهای جدید و... . دوری کردن از این رفتارها و کارها گاهی تأثیرشون خیلی بیشتر از فرمول موفقیت است.

شما چه عوامل دیگه‌ای رو می‌تونین مثال بزنین که مانع رشد ما می‌شوند؟

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

7 مهارت مهم برای موفقیت شغلی

موانع رشد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ بهمن ۹۹ ، ۱۵:۴۳
کاریابی کاران
دوشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۰۳:۳۹ ب.ظ

10 جمله ممنوع در کار !

10 جمله ممنوع در کار !

 

ده جمله ممنوع در کار

 

این روشیه که همیشه انجام میشه!

 

برای انجام هر کاری، یک روش بهتر و جدیدتر وجود داره، این جمله نشون میده که از خلاقیتتون استفاده نکردید.

 

تقصیر من نیست!

 

اگه در ایجاد مسئله‌ای کوچیک ترین نقش رو داشتید، باید مسئولیتش رو بپذیرید این جمله نشونه مسئولیت پذیر نبودنه.

 

من نمی تونم!

 

گفتن جمله "من نمی‌تونم" در محیط کار، به معنی اینه که دوست ندارید اون کار رو انجام بدید، بجاش میتونید بگید سعی میکنم راهی براش پیدا کنم.

 

 این عادلانه نیست!

 

هر کسی میدونه که زندگی عادلانه نیست. گفتن این جمله نشون میده که فکر میکنید زندگی باید عادلانه باشه! و این شما رو فردی نابالغ جلوه میده.

 

این موضوع در شرح وظایف من نیست

 

با گفتن این جمله به نظر میرسه که می‌خواید حداقل  وظایف رو برای دستمزدتون انجام بدید؛بهتره کار رو انجام بدید؛ بعد در یک موقعیت مناسب با مدیرتون در مورد اینکه آیا نیازی به تغییر وظایف شغلی‌تون هست یا نه صحبت کنید.

 

ممکنه این فکرم ساده لوحانه باشه...

 

این جمله قطعا اعتبارتون رو نابود میکنه، حتی اگه همراه با یک ایده‌ی عالی باشه، اما در نهایت نشون میده که اعتماد به نفس ندارید و  باعث میشه دیگران به شما اعتماد نکنند.

 

تلاشم رو می کنم!

 

اگه فقط بگید من تلاشم رو می‌کنم، نشون میده که به خودتون اعتماد ندارید. بهتره با اطمینان بگید که از تمام توانایی هاتون برای انجام این کار استفاده میکنید؛

 

این کار فقط یک دقیقه طول میکشه!

 

با این جمله دیگران فکر می‌کنند که همیشه عجول هستید. اگه واقعا میتونید وظیفه‌تون رو در یک دقیقه انجام بدید، بهتره بگید انجام این کار خیلی زمان نمی بره.

 

اون خیلی تنبله ...

 

یادتون باشه هیچ دلیلی برای بدگویی درمورد همکاراتون وجود نداره.این کار فقط از شما یک آدم بدگو میسازه.

 

 

بیشتر بخوانید:

5 جمله مرگبار در مذاکره حقوق و مزایا که نباید بگویید!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ بهمن ۹۹ ، ۱۵:۳۹
کاریابی کاران
يكشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۰۴:۳۹ ب.ظ

مهارت های کلیدی یک کارشناس منابع انسانی

مهارت های کلیدی یک کارشناس منابع انسانی

1-برقراری ارتباط یکی از مهارت‌های مهم برای یک کارشناس منابع انسانی است.

2-یکی دیگر از مهارتهای کارشناسان منابع انسانی کمک به حل اختلافات در محیط کاری است.

3-کارشناسان منابع انسانی باید از تفکر انتقادی برخوردار باشند تا بتوانند با بررسی تمام جوانب یک مسئله، درست‌ترین تصمیم را اتخاذ کنند.

4-کارشناسان منابع انسانی به حجم زیادی از اطلاعات مهم یک سازمان و کارکنانش دسترسی دارند. به همین دلیل باید افرادی رازدار باشند.

5-در طول هفته جلسات متعددی با مدیران، کارکنان و کارجویان برگزار می‌کنند، بنابراین باید برنامه هفتگی منظم و دقیقی داشته باشند.

 

شاید این مطالب برای شما مفید باشد:

معرفی خدمات منابع انسانی کاران

گفتگو با فرشته پاریزی، هد هانتر و مشاور استراتژیک منابع انسانی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ بهمن ۹۹ ، ۱۶:۳۹
کاریابی کاران
شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۰۵:۱۶ ب.ظ

5 ویژگی موثر برای موفقیت یک کسب و کار

5 ویژگی موثر برای موفقیت یک کسب و کار

 

1-اعضای یک سازمان باید امنیت روانی داشته باشند زیرا هرکسی ممکن است اشتباه کند.

2-همه اعضا یک کسب و کار باید دید واضحی نسبت به نقش،برنامه ها و هدف ها داشته باشند.

3-همه کارمندان نسبت به یکدیگر اعتماد متقابل داشته باشند.

4-تعهد کاری بین همه کارمندان در الویت باشد.

5-همه کارمندان در موفقیت کسب و کار تاثیر گذار باشند.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

آمار بسیار جالب از کسب و کارهای اینترنتی در ایران

خدمات کار و استخدام کاران برای صاحبان کسب وکارها

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ بهمن ۹۹ ، ۱۷:۱۶
کاریابی کاران
چهارشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۰۴:۲۰ ب.ظ

7 راه رسیدن به یک کسب و کار موفق

7 راه رسیدن به یک کسب و کار موفق

 

1-تصمیمات کاری خود را مشخص کنید.

2-قبل از اجرایی شدن طرح کسب و کار، تحلیل های مالی و اقتصادی در بازار کار را مورد بررسی قرار دهید.

3-راه های ارتباطی با کارآفرینان موفق را جستجو کرده و با آنها مشورت کنید.

4-نیاز های ناشی از تغییر بازار را بررسی کنید.

5-مشکلات و نیاز های جامعه را بررسی کنید و ازآنها ایده بگیرید.

6-برای موفقیت کسب و کار خود از ابزارهای ارتباطی مانند شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

7-رضایتمندی مشتری را در نظر بگیرید و آن را بسنجید.

 

 

کارفرمایان گرامی می‌توانند با مراجعه به صفحه معرفی کسب و کار در کاران  شرکت و یا کسب و کار خود را ثبت کنند و صفحه‌ی اختصاصی آن را تکمیل کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ بهمن ۹۹ ، ۱۶:۲۰
کاریابی کاران
سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۰۳:۳۴ ب.ظ

تنبیه چیست؟

تنبیه چیست؟

تنبیه چیست
یکی از پرکاربردترین اصطلاحات در تربیت شهروند (توسط حکومت)، دانش آموز ( توسط معلم)، زن/مرد ( توسط همسر) و یا کودک( توسط والدین)، کارمند ( توسط مدیر)
تنبیه است.

 

✅اگر هزار ابزار جهت *تربیت* جود داشته باشد، بی تردید غیر موثرترین، و البته ساده ترین و احتمالا رایج ترین آن تنبیه است.

✅تنبیه بیش از آن که بتواند رفتار های مثبت را تقویت کند، احتمال *دروغگویی*  و *پنهان کاری* را افزایش می دهد.

✅ تنبیه تاثیر مستقیمی روی کاهش عزت نفس و تاثیر غیر مستقیمی روی خلاقیت، هوش هیجانی، اعتماد به نفس،  به صورت معکوس دارد.

✅تنبیه معمولا توسط ضعیف ترین طرف مقابل صورت می گیرد نه قوی ترین!

✅ تنبیه ناخوشایند ترین  اصطلاح برای تربیت شونده است.

✅ تنبیه = ناتوانی تربیت کننده در مقابل تربیت شونده

✅ تنبیه یعنی ایجاد رفتاری در تربیت شونده که در تربیت کننده وجود ندارد.
✅ نخستین اثر اجتناب ناپذیر تنبیه، ایجاد حس نفرت و بی اعتمادی در تنبیه شونده، نسبت به تنبیه کننده است.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

چگونه با همکار بدبین و منفی رفتار کنیم؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ بهمن ۹۹ ، ۱۵:۳۴
کاریابی کاران
دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۰۳:۰۳ ب.ظ

9 ویژگی مدیرانی که همیشه در یادمان می مانند

9 ویژگی مدیرانی که همیشه در یادمان می مانند

ویژگی مدیران خوب

 

 شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

هنر مدیریت سرکش ترین تیم های کاری | کوتاه و خواندنی از تجربیات مدیران

 
 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ بهمن ۹۹ ، ۱۵:۰۳
کاریابی کاران
چهارشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۹، ۰۱:۵۵ ب.ظ

در اخراج این دسته از کارکنان تردید نداشته باشید

در اخراج این دسته از کارکنان تردید نداشته باشید

 

اخراج پرسنل بد

 

1-کارمندی که مکررا تاخیر دارد.

حداقل از نظر فکری جای دیگری مشغول است، بهتر است از شما جدا شود.

 

2-کارمندی که روی شرایط کار، شرح وظایف و حقوق و مزایا مدام با شما چانه می زند.

ایشان در حاشیه تشریف دارند و به نوع کاری که انجام می دهند هیچ علاقه ای ندارند.

 

3-کارمندی که از خط قرمز احترام به مافوق عبور کرده است.

ایشان شما را به عنوان یک رهبر قبول ندارند و نتیجتا حرف شنوی نخواهند داشت.

 

4-کارمندی که در چند ماه گذشته هیچ پیشنهاد و انتقاد و گزارش و بازخوردی به شما نداده است.

ایشان نیامده اند که شما را هل بدهند، آمده اند که آویزان باشند.

 

5-کارمندی که مدام از کارفرماهای قبلی اش بدگویی می کند.

ایشان هم مصداق این سخن حضرت سعدی است:

آن کس که عیب دیگران پیش آورد و شمرد، عیب تو نیز پیش دیگران خواهد برد.

 

شاید این مطالب برای شما مفید باشد:

چه زمانی کارفرما می تواند شما را اخراج کند؟

چگونه بدون درد و خونریزی اخراج کنیم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ بهمن ۹۹ ، ۱۳:۵۵
کاریابی کاران