کاریابی کاران

آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران
  • کاریابی کاران

    آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران

مشخصات بلاگ
کاریابی کاران

کاران اولین موتور هوشمند جستجوی آگهی های استخدامی و مشاغل در ایران است. اگر به دنبال کار می گردید کافی است عنوان شغلی موردنظر خود را در کاران وارد کنید تا موتور جستجوی کاران، تمام فرصت های شغلی سراسر وب را جمع آوری کرده و یکجا به شما نمایش دهد.

پیوندها
دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۰۴:۲۹ ب.ظ

فرهنگ سازمانی

فرهنگ سازمانی را می توان به چهار دسته طبقه بندی کرد:

۱- فرهنگ سازمانی مشتری مدار
فرهنگ سازمانی مشتری مدار می‌کوشد محصول و خدمات مورد نیاز مشتری را با کمترین قیمت فراهم کند. شرکت‌هایی با این مدل فرهنگ دنبال کارمندان با انگیزه‌ای هستند که دنبال ارائه‌ی محصولات نوآورانه بوده و تعداد مشتری‌های شرکت را افزایش دهد. کارمندانی که با سایر همکاران خود دائم در تعامل هستند و تلاش می‌کنند مشتری‌های شرکت را راضی نگهدارند.
۲- فرهنگ سازمانی عملکرد گرا
فرهنگ سازمانی عملکرد گرا برای هر شخص اهداف خاصی را مشخص می‌کند و انتظار دارد عملکرد هر فرد در راستای رسیدن به این اهداف تنظیم شود. این مدل فرهنگ سازمانی به اندازه‌گیری عواملی تمرکز می‌کند که مدیرعامل شرکت معتقد است برای سرمایه‌گذار استارتاپ اهمیت بیشتری دارد: رشد درآمد شرکت. کارمندانی که بتوانند در ارزیابی عملکرد سه ماهه نظر مدیرعامل شرکت را جلب کنند پاداش داده می‌شوند و کارمندانی که نتوانند، سریعا اخراج می‌شوند.
شرکت‌های مبتنی بر فرهنگ عملکرد گرا معمولا عوارض جانبی منفی دارند.
۳- فرهنگ سازمانی کارمند محور
فرهنگ سازمانی کارمند محور بخش عمده‌ای از تمرکز خود را روی بهبود توانمندی کارمندان می‌گذارد. این شرکت‌ها اغلب دنبال استخدام افرادی با روحیه‌ی کارآفرینی هستند و آن‌ها را به توسعه‌ی مهارت‌ها و مسئولیت‌ها تشویق می‌کنند. بزرگ‌ترین ریسک شرکت‌هایی با فرهنگ سازمانی کارمند محور این است که شرکت برای رشد و توسعه‌ی مهارت‌های کارمندان خود تلاش می‌کند و درنهایت این افراد با پیشنهادی بهتر توسط رقبا استخدام می‌شوند.
۴- فرهنگ سازمانی تعریف نشده
در شرکت‌هایی که فرهنگ سازمانی تعریف نشده است مدیرعامل دارای مهارت‌های تکنیکی بالا است اما مهارت‌های رهبری چندان خوبی ندارد. در صورتی که مدیرعامل بتواند تیم فنی را رهبری کرده و محصولی عرضه کند که نیاز به تبلیغ نداشته باشد، نیازی به جا انداختن فرهنگ سازمانی نیست. اما تعداد این شرکت‌ها بسیار کم است.

شما کدام روش را مناسب تر می دانید؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی