کاریابی کاران

آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران
  • کاریابی کاران

    آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران

مشخصات بلاگ
کاریابی کاران

کاران اولین موتور هوشمند جستجوی آگهی های استخدامی و مشاغل در ایران است. اگر به دنبال کار می گردید کافی است عنوان شغلی موردنظر خود را در کاران وارد کنید تا موتور جستجوی کاران، تمام فرصت های شغلی سراسر وب را جمع آوری کرده و یکجا به شما نمایش دهد.

پیوندها
سه شنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۰۴:۱۷ ب.ظ

سندروم ملکه زنبور عسل در همکاران خانم

سندروم ملکه زنبور

طی چند دهه اخیر، ظهور و حضور زنان در سازمانها روزبه روز پررنگتر میشود. این روندِ صعودی در رابطه با مشاغل مدیریتی و پستهای بالای سازمانی نیز مصادیقی ملموس دارد. علاوه بر برخی تبعیض های جنسیتی موجود در جوامع، پدیده جدی و تأثیرگذار دیگری وجود دارد که از سوی زنان به آنان لطمه میزند. پدیده ای تحت عنوان «نشانگان ملکه زنبورعسل». این پدیده در وصف زنانی است که به سرعت در جهانِ سازمانها در حال رشدند؛ اما نه تنها از پیشرفت زنانِ دیگر به مناصب مدیریتی ارشد حمایت نمیکنند، بلکه در مواردی سبب کارشکنی در تلاشهای زنان دیگری که سعی در ارتقای سازمانی دارند میشوند. زنانی که مشتاق دستیابی به مقام های رهبری در سازمان هستند و مایلند متناسب با سازمانِ تحت سلطه مردان فعالیت کنند، بدیهی ترین روش را، تأکید بر ویژگی ها و سبک های رهبری مردانه می بینند. زنان برای همسویی با رفتارهای مردانه، دیگر زنان را از خود جدا کرده و حتی بی ارزش جلوه داده و رفتارهای مخرب را از خود نشان می دهند. رفتارهای رهبری مخرب شامل رفتارهایی مانند تمسخر، سوءاستفاده، کنشها و گفتارهای تحقیرآمیز و آزار و اذیت کارکنان زن است. از ویژگی های مهم این سندروم در زنان مدیر می توان به مرد افتخاری, رقیب پنداری, خودشیفتگی, کودک ستیزی و اختلالات فکری و روانی اشاره نمود.
رویکردهای مهم در مدیریت زنان سندروم ملکه زنبور عسل:

  • اتخاذ شیوه رهبری که ویژگی های مردانگی را نشان می دهد و به مردان علاقه دارد
  • کلیشه سازی علیه زنان دیگر در تلاش برای توجیه موقعیت رهبری خود
  •  تقویت نابرابری جنسیتی بین زیردستان زن و مرد به منظور حفظ رویکردهای سنتی و نظم اجتماعی در رهبری شرکت ها

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد

سازمان ها به مدیران زن قدرتمند نیاز دارند نه زنان مردنما!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۲۷
کاریابی کاران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی