کاریابی کاران

آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران
  • کاریابی کاران

    آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران

مشخصات بلاگ
کاریابی کاران

کاران اولین موتور هوشمند جستجوی آگهی های استخدامی و مشاغل در ایران است. اگر به دنبال کار می گردید کافی است عنوان شغلی موردنظر خود را در کاران وارد کنید تا موتور جستجوی کاران، تمام فرصت های شغلی سراسر وب را جمع آوری کرده و یکجا به شما نمایش دهد.

پیوندها

تا چند سال پیش شرکت گوگل در مصاحبه‌های شغلی سوالات عجیب و غریبی از داوطلبان می‌پرسید. پرسش این نوع سوالات در مصاحبه به سرعت در شرکت های بزرگ و کوچک دیگر از جمله مایکروسافت، فیسبوک، اپل و غیره نیز رواج پیدا کرد.

 

سوالاتی همچون:


· اگر این امکان را داشتی که یک حیوان باشی، کدام را انتخاب می‌کردی؟
·چه تعداد توپ بسکتبال در این اتاق جا می‌شود؟
·چگونه یک فیل را در یخچال جا می‌دهید؟
·بین نامرئی شدن و پرواز کردن کدام را انتخاب می‌کنید؟


گوگل به سرعت متوجه شد که پرسیدن چنین سوالاتی در مصاحبه‌های شغلی بی‌فایده بوده و تنها اتلاف وقت است و در نهایت پرسیدن این نوع سوالات را در مصاحبه ممنوع کرد. لازلو باک، معاون ارشد وقت عملیات مردمی گوگل، در مصاحبه با نیویورک تایمز این گونه عنوان کرد: «ما متوجه شدیم که پرسیدن این نوع سوالات تنها اتلاف وقت است. سوالاتی همچون "چه تعداد توپ گلف را می توانید در یک هواپیما جا دهید؟ در منهتن چند پمپ بنزین وجود دارد؟" هیچ چیزی را پیش‌بینی نمی‌کند؛ و صرفاً باعث می شود مصاحبه گر احساس باهوشی و رضایتمندی از خود کند. در عوض آنچه به خوبی جواب می دهد، مصاحبه های رفتاری ساختاریافته است. در مصاحبه رفتاری به جای آن که مصاحبه‌گر بدون هدف خاص و مطابق علایق شخصی خود سوالاتی را از داوطلب بپرسد، یک چارچوب و شیوه ثابت برای سنجش و ارزیابی افراد در اختیار خواهد داشت.»
هرچند طبق مطالعات مختلف مشخص شده است که این نوع سوالات قادر به پیش‌بینی عملکرد شغلی آینده فرد نیستند؛ اما چرا هنوز هم پرسش سوالات عجیب و غریب در شرکت‌های بزرگ و کوچک مختلف رواج دارد؟
افرادی که موافق با پرسیدن این نوع سوالات در مصاحبه شغلی هستند، معتقدند که پرسش چنین سوالاتی در مصاحبه نشان می‌دهد که داوطلب چقدر خلاق است؛ می‌تواند سریع فکر کند و پاسخ بدهد؛ راه حل های غیرمتداول ارائه دهد؛ دارای تحمل ابهام است؛ می‌تواند شرایط غیرمنتظره را مدیریت کند؛ و غیره. از سوی دیگر، مخالفان این نوع سوالات معتقدند: چون مصاحبه‌گرها نمی‌توانند به نحو صحیح و دقیقی سطح توانمندی ها و شایستگی های داوطلبان را به طور موثر ارزیابی کنند، چنین سوالاتی را مطرح می کنند؛ و البته این که با پرسش این نوع سوالات سعی می‌کنند خود را یک مصاحبه‌گر خبره و باهوش نشان دهند!

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

مهم ترین سوالات استخدامی در مصاحبه حضوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی