کاریابی کاران

آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران
  • کاریابی کاران

    آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران

مشخصات بلاگ
کاریابی کاران

کاران اولین موتور هوشمند جستجوی آگهی های استخدامی و مشاغل در ایران است. اگر به دنبال کار می گردید کافی است عنوان شغلی موردنظر خود را در کاران وارد کنید تا موتور جستجوی کاران، تمام فرصت های شغلی سراسر وب را جمع آوری کرده و یکجا به شما نمایش دهد.

پیوندها
دوشنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۰۵ ب.ظ

مغز ما چگونه حسابداری می کند؟

فرض کنیم می‌ خواهید عطر بخرید، اما می بینید، پول نقدی که برای خرید عطر برداشتید رو گم کردین، باز هم عطر رو می خرید؟

بیشتر از نصف جوابا به این سوال مثبته.

اما اگه پول را گم نکنید، اما بعد از خرید، شیشه عطر بشکنه، دوباره عطر رو می خرید؟

اغلب پاسخ ها به این سوال منفیه.

میزان ضرر در هر دو حالت برابره، اما دلیل این همه تفاوت چیه؟

ریچارد تیلر برنده جایزه نوبل می گه، مغز میاد برای درآمدها و هزینه های مختلف سرفصل تعریف می کنه.مغز برای عطر یه سرفصل تعریف می کنه، مثل سر فصل دلخوشی ها، برای اشتباهات هم یه سرفصل دیگه.

وقتی پول گم می شه، می ره توی سرفصل اشتباهات، اما سرفصل دلخوشی ها، هنوز خالی ه، بنابراین اکثرا راحت مجددا عطر رو می خرند، اما وقتی عطر رو می خرید، اون ستون پر شده و خریدن مجدد عطر سخت می شه.

وقتی گوشی شما هم می سوزه، به همین صورته، اگه دوباره همون گوشی رو بخرید، می ره توی ستون گوشی قبلی و این دردناکه. بنابراین اکثر آدم ها، وقتی گوشیشون می سوزه،هرچه قدر هم گوشیشون رو دوست داشته باشند، دیگه مدل قبلی رو نمی گیرند و یه مدل جدید می گیرند و یه سر فصل باز می کنند، به اسم تنوع و گوشی رو توی اون سرفصل می ذارند.

اما حالا معایب سپردن حسابداری به مغز چیه؟

مغز ما می تونه به راحتی ما رو فریب بده، فرض کن، دیشب رستوران بودی و به خودت قول دادی دیگه این هفته،از غذای بیرون خبری نیست و غذا رو کلا خونه می خوری.
اما ظهر بیرونی و می رسی به یه رستوران خوب، اینجا مغز یه سرفصل جدید خالی مثلا به اسم تفریحات، باز می کنه و غذا رو دیگه پیش خوراکی ها نمی ذاره، می ذاره پیش سفر و تور و گردش با دوستان و دیگه قیمتش با اونا مقایسه می شه و همین طوری برای هر ولخرجی، یه سرفصل جدید باز می کنه.

یا حتی برای درآمد هم سر فصل جدا باز می کنه، مثلا شما قسط داری و به شدت داری کار می کنی تا قسط ها رو پرداخت کنی یا ماشینو تعمیر کنی، بعد یهو یه پولی برنده می شی یا توی تولد هدیه می گیری، به جای این که پول رو صرف امور ضروری کنی، می ری باهاش تفریح می کنی، انگار این پول با پول کار کردن فرق داره.

حالا چی کار کنیم که توی این دام نیفتیم؟

توصیه اینه که اول ماه سرفصل های خرجکردمون رو بنویسیم، (مثلا خوار و بار، خرج ماشین، تفریح، بچه ها، رشد شخصی و ...) و بودجه هر بخش رو مشخص کنیم، حتی توصیه عملی تر اینه که برای هر سرفصل یه کارت بانکی جدا تعریف کنید و اول ماه بودجه در نظر گرفته شده اون موضوع رو به اون کارت واریز کنید و برای هر سر فصلی از کارت خودش خرج کنید.

 

شاید این مطالب برای شما مفید باشد:

چقدر از حس درونی تان آگاه هستید؟ با تست ذهن آگاهی کاران کشف کنید چقدر هوشیاری درونی دارید

 

ذهن آگاهی چیست و چه تاثیری روی سلامتی و موفقیت ما دارد؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی