کاریابی کاران

آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران
  • کاریابی کاران

    آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران

مشخصات بلاگ
کاریابی کاران

کاران اولین موتور هوشمند جستجوی آگهی های استخدامی و مشاغل در ایران است. اگر به دنبال کار می گردید کافی است عنوان شغلی موردنظر خود را در کاران وارد کنید تا موتور جستجوی کاران، تمام فرصت های شغلی سراسر وب را جمع آوری کرده و یکجا به شما نمایش دهد.

پیوندها
چهارشنبه, ۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰ ب.ظ

زبان بدن سازمانی چیست؟

از دورانی که در آن زندگی می‏ کنیم را می توان بعنوان عصر ارتباطات نام برد. یکی از مبانی مهم در مبحث ارتباطات زبان بدن می ‏باشد که در واقع منظور از زبان بدن یا بعبارتی تن گفت، مجموعه رفتارهای غیرکلامی و فیزیکی است که در آن فرد بدون صحبت کردن، قادر به انتقال پیام و برقراری ارتباط با دیگران است. اما روی سخن ما در این محتوا زبان بدن در افراد نیست!!!!! آیا تا به حال فکر کرده اید که یک سازمان یا شرکت نیز به لحاظ ساختار فیزیکی می تواند دارای زبان بدن باشد. اما سوال اینجاست که زبان مطلوب یا نامطلوب در سازمان چگونه تعریف می شود. در ادامه به برخی از پارامترهای نامطلوب بودن زبان بدن سازمانی طور موردی اشاره می‏کنیم. برای نمونه موارد ذیل را می توان بعنوان برخی از شاخصه های یک زبان بدن نامطلوب سازمانی بر شمرد:
مشتری هنگام مراجعه به سازمان در می یابد که درب ورودی سازمان بسته است و هیچ توضیحی داده نشده است.
کسی یا کسانی در سازمان هستند ولی هنگام مراجعه افراد از بیرون از سازمان به جای پرداختن و رفع ابهام از مراجعه کننده بدون توجه به آن فقط با یکدیگر به خوش و بش می پردازند.
فضایی برای توقف و پارک خودروی مراجعه کنندگان در نظر گرفته نشده است.
با اینکه مراجعه کنندگان یا مشتری های شرکت بصورت حضوری در محل حاضر می شوند اما تعداد پاسخگویان مناسب حجم مراجعه کنندگان نیست.
برای بخش انتظار مراجعه کنندگان فضایی نا مناسب در نظر گرفته شده باشد.
کسی به تلفن های سازمان جواب نمی دهد.
نامه ها، درخواست ها، ایمیل ها و پیامهای ارسال شده از طریق شبکه های اجتماعی بدون پاسخ باقی می‏ماند
وضعیت نظافت نامطلوب به خصوص در فضاهای عمومی سازمان
وجود نامه های منقضی شده در تابلو اعلانات سازمان
تابلو و سردر کهنه و بعضا زنگ زده در ورودی برخی از سازمان ها

تمام موارد گفته شده مثال هایی هستند از زبان بدن نامناسب در سازمان اما طبیعتا زبان بدن مطلوب یا نامطلوب در یک سازمان متناسب با رسالت آن سازمان تعیین می‏شوند. ممکن است وجود برخی از فرهنگ ها و حتی خرده فرهنگ های سازمانی تعیین کننده نوع زبان بدن غالب و تعیین مطلوبیت آن در سازمان شوند. اما بخشی از موارد در تمام سازمان ها از دولتی گرفته تا خصوصی و از غیرانتفاعی تا انتفاعی کاملا یکسان هستند و بعنوان اصول اساسی در راستای تکریم حقوق ذینفعان محسوب می شوند. نباید فراموش کرد که گاهی ممکن است عدم رعایت همین موارد کوچک موجبات ایجاد یک ذهنیت منفی را در مخاطبان سازمان ایجاد کرده و سبب تحمیل ضررهای سنگینی به سازمان خواهد شد.  مدیر مطلوب در سازمان می بایست با شناسایی صحیح این عوامل در ترسیم و ایجاد یک زبان بدن مطلوب اقدامات لازم را انجام دهد.

 

شاید این مطالب برای شما مفید باشد:

اولین روز کاری چطور هوشمندانه رفتار کنیم؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی