کاریابی کاران

آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران
  • کاریابی کاران

    آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران

مشخصات بلاگ
کاریابی کاران

کاران اولین موتور هوشمند جستجوی آگهی های استخدامی و مشاغل در ایران است. اگر به دنبال کار می گردید کافی است عنوان شغلی موردنظر خود را در کاران وارد کنید تا موتور جستجوی کاران، تمام فرصت های شغلی سراسر وب را جمع آوری کرده و یکجا به شما نمایش دهد.

پیوندها
سه شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۹، ۰۲:۳۸ ب.ظ

چطور بر استرس مصاحبه شغلی غلبه کنیم

استرس مصاحبه

 

از هر لحاظ آماده باشید

 

درباره‌ی شرکت، محصولات و خدماتی که دارند، فعالیت‌هایی که انجام میدند و رقبای اونها تحقیق کنید. همچنین درباره‌ی مصاحبه کننده بیشتر بدونید. به پروفایل لینکدین همکارهای آینده‌‌تون سر بزنید و درباره‌ی زمینه‌ی فعالیت، تحصیلات و نقش اونها در شرکت بیشتر بدونید. دانش و اطلاعات، شما رو قدرتمند‌تر می‌کنه. هرچی بیشتر درباره‌ی سازمان و جزییات فعالیت‌ها و کارکنانش بدونید موقع جواب دادن به سؤالات مصاحبه احساس اطمینان و راحتی بیشتری دارید.

 

برنامه‌ریزی کنید

 

هرچه آمادگی بیشتری داشته باشید، میتونید جلوتر از زمان پیش برید. تا دقیقه‌های آخر برای کپی مدارک و رزومه‌تون صبر نکنید. روز قبل از مصاحبه لباس‌هاتون رو آماده کنید، مسیر رفت و شدت ترافیک محل مصاحبه رو بررسی کنید. هیچ شرایطی به اندازه‌ی دیر رسیدن به محل مصاحبه اضطراب رو تشدید نمیکنه پس سعی کنید ۱۵ دقیقه قبل از زمان مصاحبه در محل حاضر باشید و حتما شب قبل از مصاحبه به اندازه‌ی کافی بخوابید.

 

به اندازه‌ی کافی تمرین کنید

 

سؤالات و پاسخ‌های احتمالی مصاحبه رو حفظ نکنید اما درباره‌ی نکات مهمی که قصد گفتنش رو دارید مطمئن شید و درباره‌ی پیامی که می‌خواید منتقل شه فکر کنید. گاهی اوقات استرس و نگرانی، فکر کردن به سؤالات مصاحبه رو سخت میکنه و شما رو یک فرد کم‌توان نشون میده. بنابراین تمرین بیشتر به آمادگی بیشتر کمک می‌کنه و شما رو فرد ماهری جلوه میده. اگر استرس باعث لرزیدن صداتون میشه، تمرین زیاد شما رو برای انجام یک مصاحبه‌ی عالی آماده میکنه.

 

با زودتر رسیدن آرامش رو به خودتون هدیه بدید

 

زودتر رسیدن به مکان مصاحبه، به شما این فرصت رو میده که فکرتون رو جمع‌ کنید، نفس عمیق بکشید و روی توانایی‌هاتون تمرکز کنید. همچنین به خودتون یادآوری کنید که این مصاحبه فقط یک گفت‌وگو برای تعیین تناسب شما و سازمان با همه.

 

به مصاحبه به عنوان یک گفت‌و‌گوی ساده نگاه کنید

 

وقتی انجام مصاحبه برای شما بسیار سخته به اون به عنوان یک گفت‌و‌گو و نه یک مصاحبه شغلی نگاه کنید. یک گفت‌و‌گوی ساده بین دو نفر که سعی دارند همدیگر رو بیشتر بشناسند و به این نتیجه برسند که برای کار کردن با هم مناسب اند یا نه. همیشه این نکته رو یادتون باشه که مصاحبه‌کننده هم ممکنه استرس داشته باشه و با لبخند وارد شدنِ شما احساس آسودگی بینتون ایجاد می‌کنه.

 

به مصاحبه‌کننده به چشم دوست نگاه کنید، نه دشمن

 

فردی که قراره باهاتون مصاحبه کنه هنوز دوست‌تون محسوب نمی‌شه اما اینکه اون رو به عنوان دشمنتون در نظر بگیرید باعث بالا رفتن آدرنالین و افزایش استرستون می‌شه. مصاحبه‌کننده قصد داره شما رو بیشتر بشناسه، بنابراین بهش به چشم یک انسان نگاه کنید و نه یک ماشینی که قراره شما رو رد کنه. با فکر کردن به این نکته که اونها به مهارت‌ها و توانایی‌هاتون در انجام کارهای شرکت نیاز دارند آرامش رو در وجودتون ایجاد کنید.

 

صاف بنشینید و خودتون رو بی‌قرار نشون ندید

 

با صاف کردن شونه‌هاتون سعی کنید در وضعیت بهتری قرار بگیرید. به علاوه اگر قوز نکنید و صاف بنشینید، صدای طبیعی و رساتری رو از خودتون به گوش طرف مقابل میرسونید. حتی اگر در درون آشفته و بی‌قرارید سعی کنید ظاهری با اعتماد به نفس بالا از خودتون نشون بدید.

 

این حقیقت رو بپذیرید که اشتباهات ممکنه اتفاق بیفتند

 

کارفرما ها دنبال افراد عالی و بی‌نقص نیستند بلکه دنبال افرادی با انعطاف‌پذیری بالا میگردند. ایده‌آل‌گرایی کمک می‌کنه تا عملکرد بهتری داشته باشید و به کارفرمای آینده‌تون نشون بدید که شما بهترین گزینه اید. اگر بتونید در مصاحبه شغلی این کار رو انجام بدید، در کارتون هم میتونید بهترین عملکرد رو داشته باشید.استرس شغلی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی