کاریابی کاران

آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران
  • کاریابی کاران

    آگهی،استخدام،کاریابی،رزومه ساز آنلاین و همه چیزهای دنیای کار در کاران

مشخصات بلاگ
کاریابی کاران

کاران اولین موتور هوشمند جستجوی آگهی های استخدامی و مشاغل در ایران است. اگر به دنبال کار می گردید کافی است عنوان شغلی موردنظر خود را در کاران وارد کنید تا موتور جستجوی کاران، تمام فرصت های شغلی سراسر وب را جمع آوری کرده و یکجا به شما نمایش دهد.

پیوندها

۷ مطلب در بهمن ۱۴۰۰ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۰۱:۰۸ ب.ظ

11 اشتباه مهلک زبان بدن که مانع پیشرفت شغلی است

به این 11 مورد اشتباه در جلسات و حتی حضورتان در محل کار توجه داشته باشید چون مانع پیشرفت شغلی شما می‌شود:

  1. فرورفتن در صندلی
  2. پشت چشم نازک کردن
  3. گره‌کردن دست‌ها یا پاها
  4. تجاوز به حریم شخصی
  5. برقرار نکردن ارتباط چشمی
  6. شُل دست‌ دادن
  7. یواشکی وارد شدن
  8. پنهان کردن دست ها
  9. انجام حرکت‌های عصبی
  10. لبخند نزدن
  11. رو برگردوندن از افراد در جلسه

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

برقراری ارتباط احساسی با همکاران در محیط کار؛ درست یا اشتباه؟

کدام حرکات دست ها در مصاحبه استخدامی اشتباه است؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ بهمن ۰۰ ، ۱۳:۰۸
کاریابی کاران
دوشنبه, ۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۰۴:۲۵ ب.ظ

قطع همکاری را بلد باشید!

یکی از‌ کارهایی که معمولا تو سازمانها با بی سلیقگی ‌و‌ بصورت غیر حرفه ای انجام‌ میشه موضوع قطع ‌همکاریه. این رفتار غیر حرفه ای هم از طرف سازمان اتفاق میافته و هم از طرف کارکنان.
سازمانها:
- یک مرتبه به طرف ‌میگن از فردا نیا
- تلفنی به فرد اعلام ‌میکنن اخراجی
- تسویه حسابشو طول ‌میدن
- حق و‌ حقوقشو کامل نمیدن
- نامه قطع همکاری یا رضایت شغلی‌ نمیدن
- اگه از شرکت‌ دیگری برای تحقیق تماس بگیرن تا‌ میشه بد‌گویی میکنن

یه‌خاطره ای در ذهن ‌طرف باقی ‌میگذارن‌ که فرد از یادآوری اون شرکت در ذهنش تا آخر عمر ناراحت‌ میشه

افراد:
- از قبل اعلام‌ نمی‌کنن‌ میخوان برن
- یک مرتبه ترک‌ کار‌ میکنن
- اطلاعات را ارائه نمیدن
- اطلاعات را با خودشون‌ میبرن
- کار را به‌ نحو ‌مطلوب تحویل ‌نمی‌دن

هر‌کاری یک چارچوب و‌ استانداردی داره. دنیا خیلی کوچیکه. خوبه‌ که پل های پشت سرمون را خراب‌ نکنیم. هم سازمانها باید نسب به قطع همکاری پرسنل ‌حرفه‌ای‌ و‌ مناسب‌ رفتار‌ کنند، و هم کارکنان.

به یاد داشته باشید اگر تصمیم به قطع همکاری دارید:

از طریق ایمیل درخواست قطع همکاری ندهید.

 به راحتی می‌توانید در جلسه‌ای حضوری و یا حتی آنلاین و تماس تصویری موضوع را با مدیریت مطرح کنید.

کارها را منظم‌تر از روزی که وارد همکاری شدید،‌ واگذار کنید.

همیشه جای بحث و گفتگو را باز بگذارید.

بابت تجربیاتی که در محل کار کسب کردین تشکر کنین.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

9 مهارت ارتباطی در محیط کار که باید بشناسید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ بهمن ۰۰ ، ۱۶:۲۵
کاریابی کاران
شنبه, ۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۰۲:۰۴ ب.ظ

نکاتی برای کارجویان برنامه نویسی

اگر به عنوان برنامه نویس می خواهید استخدام شوید قبل از حضور در مصاحبه به این نکات توجه کنید.


۱- به هیچ وجه از شرکت قبلیتون بد نگید! اخلاق حرفه ای تون رو میرسونه. با بد گفتن از شرکت قبلی خودتون رو بالا نمی‌برید بلکه میارید پایین.

۲- محکم حرف بزنید، یا چیزی رو میدونید یا نمیدونید. اگر چیزی رو نمی دونید قاطع بگید نمیدونم ولی حتماً مطالعه می کنم. این کار بسیار بهتر از این هست که جواب بی ربط و اشتباه بدید. شاید حتی نکته منفی که این سوال رو نمیدونستید رو هم کاملاً بشوره ببره.

۳-روی ابزارها و تکنولوژی هاتون تعصب نداشته باشید. منعطف باشید و در موارد سلیقه ای چیزی که باهاش کار نکردید رو زیر سوال نبرید حتی اگه بدتر باشد. یک برنامه‌نویس باتجربه باید این مهارت را داشته باشه که هر تکنولوژی جدیدی رو بتونه یادش بگیره.

۴- اگر کمتر از ۸ تا ۱۰ سال است که برنامه نویسی می کنید هرگز خودتان را سنیور خطاب نکنید.

۵- صادق باشید. معمولاً عدم صداقت در مصاحبه فنی به سرعت افشا می شود.

۶- خودتان باشید. معمولاً در مصاحبه قرار است خودتان را درون یک ویترین قرار دهید. هیچ مشکلی ندارد. ولی اگر چیزی بیشتر از آنچه هستید را نمایش بدهید قطعاً درون کار به مشکل خواهید خورد و اذیت میشید. گاهی خود ریجکتی در مرحله مصاحبه بسیار قشنگ تر از این است که پس از استخدام بگویید از پس کار برنمی آیم.

۷- برون گرا باشید و هول نشوید. معتقدم انسان در چیزی که در آن به شدت قوی است٬ برون گراست. کما اینکه شخصیت‌تان درون گرا باشد. یک فرد خجالتی می‌تواند خجالتی باشد ولی جسورانه در مورد کاری که در آن تخصص دارد اظهار نظر کند. منظورم این است که این جسارت از اعتماد به نفس نمی‌آید بلکه از تخصص نشأت می گیرد.

۸- سندروم صاحب نظری. هیچ چیز مطلقی وجود ندارد. به نظر من یک فرد زمانی می‌تواند صاحب نظر باشد که حداقل ۱۰ سال سابقه کاری داشته باشد. در هر زمینه ای نظر دادن زیر سوال بردن تکنولوژی ها و غیره اشتباه است. برای نمونه اگر به چند سال پیش خودتان فکر کنید آیا کماکان همان افکار و عقیده ها را قبول دارید؟ نظراتتان را آزادانه بگویید. ولی این فرق دارد با اصطلاح صاحب نظری.

از موارد ساده دیگه مثل اینکه باید حتما سر وقت در مصاحبه حاضر بشید و زبان بدن و بادی لنگویج و رفتار مودبانه و مطالعه قبل جلسه، تحقیق و زمان گذاشتن برای شناخت نسبی از شرکت و کارشون و...

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

چرا برنامه نویس ها به مصاحبه شغلی نمی آیند؟

6 تکنیک برای جذب و استخدام بهتر برنامه نویس ها

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ بهمن ۰۰ ، ۱۴:۰۴
کاریابی کاران
سه شنبه, ۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۲۷ ق.ظ

شرکت در نهایت یک تیم خوب است یا یک خانواده خوب؟

چند بار تا حالا شنیدید که مدیران مجموعه و سازمانی، کارمندانشون و خودشون رو "مثل یک خانواده" خطاب کردن؟

آدام گرنت تو این مطلب توضیح می‌ده که چرا چنین خطابی از ریشه اشتباهه. شما در سازمان یک خانواده نیستید چون:
1-گفتن اینکه ما یک خانواده هستیم سطح توقعات رو بالا می‌بره که حمایت همه‌جانبه و عشق بی حد و حصری تحت هر شرایطی بین کارمندان و مدیران وجود داشته باشه.
2-اگر مهرورزی رو بنیان و اولویت در سازمان قرار بدیم، موقع ارزیابی عملکرد این روابط هستند که ارزیابی می‌شن و نه لزوما نتایج و دستاوردها. بنابراین بسیاری از افراد تظاهر خواهند کرد که به دیگران یا به کار خودشون علاقمند هستند.
3-خانواده بودن لزوما به معنای داشتن بهره‌وری بالا نیست. شما در سازمان مایل نیستید آدمها تمام خودشان (و مسایل زندگیشان) را سر کار بیاورند، بلکه می‌خواهید بهترین خودشان را نشان دهند.

4-در نهایت اعضای یک خانواده فردی را برای خوب نبودن عملکردش اخراج نمی‌کنند.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

خداحافظی با فضای کاری کلاسیک! چطور یک محیط کاری راحت و خلاق داشته باشیم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ بهمن ۰۰ ، ۱۱:۲۷
کاریابی کاران
چهارشنبه, ۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۴۴ ق.ظ

اثر شوفر چیست؟!

ماکس پلانک فیزیکدان آلمانی و مبتکر کوانتوم در سال ۱۹۱۸ برنده جایزه نوبل می‌شود و بعد از آن انجمن پلانک را تاسیس می‌نماید. او با هدف توسعه علم کوانتوم و عمومی کردن آن در جامعه اقدام به برگزاری تورهایی در آلمان و صحبت در باره مکانیک کوانتوم در شهرهای مختلف می‌کند.

او برای سفر به شهرهای مختلف، ماشینی می‌خرد و رانندهای شوفر استخدام می‌کند. در زمان ارائه‌ها راننده‌ی او نیز در سالن در بین حضار می‌نشیند و به ارائه‌ها گوش می‌سپارد. بعد از چندین ارایه‌ی تکراری راننده شوفر احساس می‌کند که به تمامی زیر و بم علم این دانشمند بزرگ مسلط شده است و به جناب پلانک می‌گوید شما از ارایه‌ی این مطالب یکسان و تکراری خسته نشده‌اید!؟ من الان می‌توانم بخوبی به جای شما این مطالب را ارایه کنم! لذا با توجه به تکراری بودن مطالب اجازه دهید که من در شهر مونیخ این مطالب را ارایه کنم و شما هم در سالن به استراحت بپردازد؛ اینگونه برای هر دوی ما تنوعی ایجاد می‌شود.

جناب پلانک با این امر موافقت می‌کند و راننده شوفر به خوبی درباره‌ی مکانیک کوانتوم در شهر مونیخ صحبت می‌کند و شنونده‌ها هم لذت می‌برند. در پایان جلسه یکی از حضار سوالی علمی را مطرح می‌کند. شوفر که جواب سوال را نمی‌داند، در نهایت خونسردی می‌گوید: «من تعجب می‌کنم که در شهری به عظمت و بزرگی مونیخ، سوالهایی به این اندازه پیش پا افتاده و ساده از من می‌پرسند! به این سوال شما حتی شوفر من هم می‌تواند جواب دهد!» سپس رو به ماکس پلانک که درجمع حضار نشسته می‌کند و می‌گوید "جناب شوفر لطفاً شما به سوال ایشان پاسخ دهید"! ماکس برمی‌خیزد و پاسخ فیزیکدان مونیخی را می‌دهد.

از آن پس در "علم مدیریت " این "توهم دانایی" را "اثر شوفر" نام نهادند. . اغلب، افراد سطحی‌نگر و اصطلاحاً همه چیزدان گرفتار این نوع از توهم می‌شوند؛ غافل از اینکه "علم و دانش" در هر رشته‌ای "کوه یخی" است که بخش کوچکی از آن بیرون آب است و قابل رویت و بخش اعظم آن در زیر آب است و غیر قابل مشاهده. این دسته از افراد صرفاً بخش قابل مشاهده دانش را می‌بینند و گمان می‌کنند که کل دانش را دریافتاند، و این در حالی است که این فقط "توهم دانایی" است نه خود دانایی!

توهم دانایی، یعنی اینکه فکر کنیم همه جوانب مطلبی را می‌دانیم، بنابراین قاطعانه درمورد آن اظهار نظر می‌کنیم، درصورتی که اشتباه می‌کنیم. یعنی یا نمی‌دانیم و یا اشتباه و ناقص می‌دانیم و علت اصلی توهمِ دانایی، تصور ناقص ما نسبت به تمام جوانب یک مطلب و سپس مقایسه‌ی دانش خودمان با همان تصور است.

حال اگر درجامع‌های (اقتصاد، صنعت، سیاست، تولید، و ....) روال اینگونه شود که هرکسی بی‌محابا در هر امری مدعی دانستن شود و مردم تفاوت بین متخصص و مدعی را تشخیص ندهند، یا به اصطلاح "شوفر"جای دانشمند اظهارنظر کند و بخواهد هدایت آن جامعه را برعهده بگیرد، یعنی شوفر در مسند اهل فن و اهل فن در جایگاه شوفر ادامه فعالیت دهند امور آن جامعه به قهقرا می‌گراید.

چگونه تفاوت بین دانش واقعی و دانش شوفری را تشخیص بدهیم؟

یک شاخص واضح وجود دارد؛ متخصصان واقعی حدود دانسته‌ها و آنچه را که نمی‌دانند را تشخیص می‌دهند. اگر خود را خارج از دایرهی صلاحیت خود بیابند، سکوت می‌کنند یا به سادگی می‌گویند"نمیدانم" این را بدون عذرخواهی و حتی با غرور خاصی بیان می‌کنند. اما از راننده‌ها (دانش شوفری‌ها) هر گفته‌ای به جز این را می‌شنویم.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

چطور با همکار باهوش اما بداخلاق رفتار کنیم؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ بهمن ۰۰ ، ۱۱:۴۴
کاریابی کاران
شنبه, ۹ بهمن ۱۴۰۰، ۰۲:۵۰ ب.ظ

اهداف درخشان مانع بزرگ مذاکره موفق

ممکن است ماهیگیری رفته باشید! در شکار برخی از انواع ماهی‌ها نظیر اردک ماهی، یک شیء درخشنده به جای طعمه به قلاب وصل می‌کنند تا ماهی جذب درخشش آن و انعکاس نور خورشید شده و آنچنان نسبت به اطراف بی توجه شود که در قلاب گیر کند؛ جالب اینکه این ترفند بسیاری از مواقع اثر می‌کند و ماهی به قلاب می‌افتد.
پروانه‌ها هم همینطورند؛ وقتی که در روشنایی شب، جذب چراغ یا به تعبیر شاعرانه جذب شمع شده و به حدی نزدیک آن پرواز کرده و دور آن می‌چرخند تا بسوزند.
به همین دلیل اغلب به رانندگان توصیه می‌شود که در مقابل نور چراغ قوی اتومبیلی که از سمت مقابل می‌آید، تحریک نشده و به آن نگاه نکنند. چه آنکه بسیاری از تصادفات سهمگین شب تنها به همین دلیل کوچک پدید می‌آیند.
اهداف درخشان مانعی است که موجب میشود در مذاکره و صحبت، تمام توجه شنونده به یک نکته خاص جلب شود. نکته‌ای که در صحبت‌ها وجود دارد و شنونده نسبت به آن نظر یا دیدگاهی دارد، پس از آن ممکن است به ادامه‌ی صحبت توجه نکرده و تنها به واکنش و پاسخ فکر کند. بدین ترتیب در قلاب این مانع گیر خواهد کرد.

ممکن است مواقعی را به خاطر آوریم که به جای توجه کافی به تمام موارد گفته شده، منتظر می‌شویم (یا حتی نمی شویم) که به آن صحبت پاسخ دهیم. تجربه نشان می‌دهد که این رویکرد ما را در مذاکره ناکام خواهد کرد.
منبع: وب سایت منابع انسانی رایان راهبرد

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

5 جمله مرگبار در مذاکره حقوق و مزایا که نباید بگویید!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ بهمن ۰۰ ، ۱۴:۵۰
کاریابی کاران
دوشنبه, ۴ بهمن ۱۴۰۰، ۰۳:۱۶ ب.ظ

شغلت دلسردت کرده؟

از شغلت دلسرد شدی؟

 

اگر از شغل خود دلسرد شده اید با شرکت در این تست کاران متوجه می شوید وقت آن است که برای شغلی که دارید یک فکر تازه کنید.

 

اینجا را کلیک کرده و در این تست جالب شرکت کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ بهمن ۰۰ ، ۱۵:۱۶
کاریابی کاران