شنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۰۳:۰۹ ب.ظ
آشنایی با شغل کارمند اداری
آشنایی با شغل کارمند اداری
وظایفی که کارمند اداری انجام می دهد بر مبنای فرآیندهای اداری آن موسسه تعریف می گردد لذا در شرکت ها و موسسات با توجه به نیاز سنجی و دید مدیران ارشد سازمان ممکن است ساختار سازمانی واحدها و شرح وظایف تغییر نماید. وظایف کارمند اداری بر اساس فرآیندهای اداری تعریف و محول می شوند و می توانند شامل مجموعه ای از وظایف باشد
وظایف کارمند اداری
- پیگیری امور و تهیه گزارش برای ارائه به مقام های بالاتر
- دریافت، تفکیک و توزیع نامه ها و گزارش ها و ثبت آنها در دفاتر و یا سیستم
- ابلاغ دستورات صادره از جانب مدیریت به اشخاص
- انجام اقدامات لازم جهت نگهداری پروندها و بایگانی کردن آنها
- تایپ نامه ها، گزارش ها و صورتجلسه ها
- تنظیم قرار ملاقات ها
- ارتباط با مراجعین، همکاران و دیگرافراد و پاسخگویی و راهنمایی آنها
- تهیه درخواست لوازم و ملزومات اداری برای واحد و توزیع آن
- پاسخگویی به مراجعات حضوری و تلفنی
- اطلاع رسانی و تنظیم وقایع، رویدادها، جلسات، نشست ها، سمینارها
- نظارت بر کار متصدیان امور دفتری و بایگانی
- نظارت بر نحوه ارسال نامه هاو مدارک به خارج از سازمان
- مراقبت از افشای محتوای نامه های و مدارک محرمانه و خودداری از تحویل نامه ها به غیر یا واحد ها
- بازبینی نامه های وارده و صادره
- پاسخگویی به مراجعین و رفع مشکلات آنها
- نظارت بر پرسنل خدمات و پذیرایی
- انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی
مزایا و معایب شغل کارمند اداری
- از جمله مزایایی که می توان برای محیط کاری کارمندی بیان کرد شامل: داشتن امنیت شغلی، ساعات کاری مشخص، داشتن حقوق و مزایا و بیمه
- از معایب شغل کارمند اداری زندگی در شرایط کارمندی به صورت روتین و یکنواخت است و فرد باید طی یک ساعت مشخص مشغول به فعالیت شود و در ساعت مشخصی نیز از محیط کار بیرون بیاید
- یک کارمند اداری باید یک سری کارهای تکراری و روتین را هر روز انجام دهد و در حالت کلی یک زندگی یکنواختی را سپری کند و در آخر ماه نیز یک حقوق معینی را نیز دریافت نماید
- توانایی انتقال اطلاعات و نظرات در گفتگوها به گونه ای که دیگران بتوانند آنها را درک کنند، یکی از چالش های کارمندان اداریست.
- خوب گوش کردن و توانایی شنیدن و فهم اطلاعات و نظرات گوینده از خلال واژه ها و جملات از دغدغه های این شغل می باشد.
- کارمندان اداری نیازمند حفظ آرامش و خویشتن داری، کنترل خشم و جلوگیری از رفتارهای پرخاشگرانه حتی در شرایط بسیار مشکل هستند.
- تأمین اطلاعات برای زیردستان، همکاران و سرپرستان از طریق تلفن، گزارش ها و فرم های نوشتاری، از موضوعاتی است که بخش زیادی از وقت کارمندان اداری را می گیرد.
برای آشنایی بیشتر با وظایف و موقعیت این شغل با ما در کاران همراه باشید.
تمام فرصت های استخدامی شغل کارمند اداری را از اینجا ببینید
۹۹/۰۷/۱۲
جلو یه دزد می شه گرفت ولی مبارزه با فساد سازمان یافته خیلی سخته